Guide till DXVA/hårdvaruaccelerering av HD-formaten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linus82
Måste bara säga att matroska ska vara urbockat, och använd hellre haali. Till och med skaparen av mpchc rekomenderar att man hellre använder haali.

Skäl till detta? Vad gör Haali bättre än den interna? Jag har inga problem alls så jag låter det vara som det är default, dvs ikryssat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
velman: killer-sample stödjer inte DXVA vad jag vet. Den gjordes väl för att man ska kunna testa sin HTPC/dator (processor) om den orkar med att driva 1080p filmer med en högre bitrate. Klarar man att köra killer-sample utan problem så har man en processor (HTPC/dator) som klarar att köra de flesta .mkv HD filmerna utan DXVA.

Personligen tycker jag det är bättre för då slipper man bry sig om allt vad DXVA och hårdvaruavkodning heter och bara installera ffdshow och köra på.

Det är inte speciellt svårt eller avancerat att installera mpc-hc och ställa in för att få DXVA. Tar typ max 15sek i options för att få rätt inställningar.

I och med den senaste builden av mpc-hc så kan alla x264 filmer spelas upp med DXVA om man har ett Nvidiagrafikkort, även de som tidigare inte var DXVA kompatibla(Level 5.1) kan nu spelas upp med DXVA. Funkar än så länge inte på ATI men det kommer väll det med snart.

Trodde alla eftersträvade strömsnåla och kalla HTPCs, en belastad processor blir både varmare och drar mer ström och då krävs väll även att kylaren drar på lite mer=mer ljud oftast.

Det jag skriver ovan är fakta: det går snabbt att ställa in och även level 5.1 funkar numer att spela upp med hjälp av grafikkortet. Inget krångel nånstans.

Tror säkert att även Killer sample skall funka med DXVA nu, nån som kan länka till det så jag kan testa?

Toffe:
Personliga åsikter kan vi väll hålla utanför tråden, försök att hålla den saklig och informativ bara som jag skrev tidigare. Jag skriver hur det funkar för mig och hur man kan nå detta. Om man sen vill köra enl guiden/mitt sätt eller med ffdshow behöver inte nämnas här, det är som sagt valfritt...

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Hehe.. jaja...

En sak, Haali Media Splitter förstör inte DXVA avkodningen. Däremot kan den hjälpa i vissa fall som "bran" skrev på föregående sida: "Jag vet bara att jag fått lite skumt uppförande av Gabest Splitter förut med subtitles och ljudspår som va inbakade i MKVn."

http://data.fuskbugg.se/skalman01/killer_sample.mkv

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Ok, körde faktiskt med haali förr men inte sedan jag började köra med mpc-hc och DXVA. Märker ingen skillnad alls så jag har inget behov av att köra haali nu. Men men, what ever works best for you...

Testat Killer_Sample nu och det verkar inte funka med DXVA men de spelar ingen större roll för de flyter på lika fint ändå... Kör juh core quad cpu så de ska väll inte vara så stora problem ändå..

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Ja visst är det bra om man har en processor som är snabb och kan sköta avkodningen när inte DXVA fungerar.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Riktigt bra guide alltså, ska kolla så att jag har allt inställt som guiden visar.

lite off topic bara: när tex sweclockers gör tester på grafikkort och provar filmer med brusreducering osv, hur gör man det själv i filmer? Alltså lägger in brusreducering, och går det att skala upp vanliga DVD filmer och förbättra bilden?

Funderar även på att köpa LG bluray läsaren till htpcn så man kan kolla på bluray filmer, men är lite osäker på hur man ska spela upp dom filmerna. Om det är senaste powerDVD som räcker då för att grafikkortet ska spela upp filmen?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Riktigt bra guide alltså, ska kolla så att jag har allt inställt som guiden visar.

lite off topic bara: när tex sweclockers gör tester på grafikkort och provar filmer med brusreducering osv, hur gör man det själv i filmer? Alltså lägger in brusreducering, och går det att skala upp vanliga DVD filmer och förbättra bilden?

Funderar även på att köpa LG bluray läsaren till htpcn så man kan kolla på bluray filmer, men är lite osäker på hur man ska spela upp dom filmerna. Om det är senaste powerDVD som räcker då för att grafikkortet ska spela upp filmen?

Brusreducering och uppskärpning kan man ställa in i Nvidia Controll Panel under Video settings. Där kan man också ställa in färger/kontrast osv. Liknande saker man man göra även med FFDShow men då är det mjukvaran/codecen som arbetar och inte grafikkortet.

Bluray spelas upp med PowerDVD, hårdvaruavkodning med grafikkortet ställer man in i options under Video taben.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Kan även tillägga att det rekommenderas på flera ställen i MPC HC-tråden på Doom9 att det är Haali som bör användas, ej den interna.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Kan även tillägga att det rekommenderas på flera ställen i MPC HC-tråden på Doom9 att det är Haali som bör användas, ej den interna.

Ja detta har skrivits i denna tråd flertalet ggr och jag har då frågat flera ggr Varför Haali bör användas. Har än så länge inte fått något bra svar, bara att nått funkar bättre med subs och om filmen har flera ljud. Jag har testat både den interna och Haali och än så länge har jag inte märkt nån skillnad....

Rekomendera gärna Haali framför den interna men skriv då Varför och skriv då gärna också med en källhänvisning till påståendena.

Jag säger inte emot att Haali skulle vara bättre men jag har heller inte fått några bevis för det...

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Jag börjar få ordning på MPC HC x64 nu. Jag kör:
Vista x64
MPC HC x64
DXVA
Ffdshow för ljudet (ej bild)
haali media splitter, märker dock ingen skillnad.

Jag använder mig av "EVR" men vill kunna använda "EVR custom" för att kunna visa undertexter. Finns det något annat sätt än att använda en renderare som klarar overlay?

När jag kör "EVR custom" får jag en massa framedrops och jitter, något jag aldrig får med "EVR". Vad kommer det sig? Hur kan jag få bort både jitter och framedrops? Jag vill fortfarande köra DXVA.

Permalänk
Medlem

Följde guiden till punkt och pricka frutom den länken som du laddade ner mpc hc då den inte fungerade.

Laddade ner här http://mpc-hc.sourceforge.net/
Avinstallerade alla codecs och skit som jag hade innan då det skulle vara cleant. men nu fungerar inga filmer alls på Media player classic.

Video: MPEG4 Video (H264) 1280x544 25.00fps

Står även ovanför att jag förmodligen inte har rätt codecs installerade.. men det skulle ju inte behövas några?

laddade då ner haali splitter men det hjälpte nada.

Edit: Laddade ner cccp där media player classic ingick. Nu funkar det men DXVA användes inte i någon av filmerna med 1080 upplösning som jag hade som det stod x264. Men men.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Följde guiden till punkt och pricka frutom den länken som du laddade ner mpc hc då den inte fungerade.

Laddade ner här http://mpc-hc.sourceforge.net/
Avinstallerade alla codecs och skit som jag hade innan då det skulle vara cleant. men nu fungerar inga filmer alls på Media player classic.

Den MPC-HC du laddade ner är INTE den MPC-HC som är den rätta. Den jag länkar till är ändrade då de är open sorce. Den du drog ner har inte samma funktioner som den jag länkar till. Drar man ner nått annat än det jag länkat till är det dömt att misslyckas.

Gör Om, Gör Rätt!!!

Här är en länk till build 857 av den rätta versionen:
http://www.2shared.com/file/4266302/d40ccf36/mpc-homecinema85...

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Jag kör också den http://mpc-hc.sourceforge.net/
Fungerar fin fint även med stöd för grafikkortet.

ah fasen skall prova om det är någon skillnad med nyare build, men verkar lite konstig sida att ladda ned MPC HC från.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Versionen från http://mpc-hc.sourceforge.net/ är från 28 juni=gammal, de versioner jag länkar till är vidareutvecklingar av programmet med nyare och förbättrade interna filter. Speciellt möjligheten till DXVA har förbättrats med varje ny build, den senaste möjliggör även DXVA uppspelning av material som egentligen inte är DXVA kompatibla(s.k Level5.1 kodade) om man har ett Nvidia grafikkort. Har sedan i sommras följt utvecklingen litegranna och testat nästan varje ny build som dykt upp för att testa.

Innan den senaste builden så funkade inte vissa "felkodade" filmer med DXVA men nu funkar även de för mig.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoxz
.

Innan den senaste builden så funkade inte vissa "felkodade" filmer med DXVA men nu funkar även de för mig.

ja det kan nog stämma spelade precis upp en film som stödde DXVA men den hackade. Typ visade 5 FPS eller nåt liknande. Spoelade då upp den i VLC fungerade finfint. Så Det är väl för att jag hade en gamma version antar jag.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Det är inte så att den från den ryska sidan bara är det som har tagits från SVN från SF.net?

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arthur Bongo
Det är inte så att den från den ryska sidan bara är det som har tagits från SVN från SF.net?

Versionen på sf.net är MPC-Home Cinema v1.1.604.0 som är från 28 juni -08 och är inte samma som ligger på den ryska sidan. Då programmet är Open Source så är det fritt för vem som helst att vidareutveckla det, vilket då också har skett. De versioner som ligger på xvidvideo.ru är dessa vidareutvecklingar. Kanske ligger även dessa på sf.net men jag hittar då inte dem.

Såhär står det om den på xvidvideo.ru:

This project is based on the original "Media Player Classic" and was created after Gabest, the original author, stopped working on it. Several new features have been integrated in this player, such as :

* An option to remove Tearing
* Translation in several languages (currently Czech, French, German, Korean, Hungarian, Russian, Spanish and Turkish)
* Additional video decoders and in particular H.264 and VC-1 with DXVA support (see specific section for details)
* Better support for Windows Vista, including a release for 64 bits platform
* Support for EVR renderer

Senaste på sf.net: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=170561

Senaste fr xvidvideo.ru: http://www.xvidvideo.ru/content/category/1/1/2/

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

På Sourceforge ligger den stabila utgåvan av MPC-HC, på Xvidvideo ligger beta-versioner som släppts efteråt, dessa är utvecklad av samma personer som den stabila.

Den stabila versionen har också stöd för DXVA m.m., det finns dock förbättringar i vissa beta. Så se till att uppdatera till den senaste betan för att få någorlunda garanti på att programmet fungerar som det ska, uppstår skumma fel prova en annan, nyare om det finns annars äldre.

Permalänk
Medlem

För mig fungerar inte DXVA på alla 1080p filer, har testat alla builds sedan 857. På de första blev det bara svart, sedan fick jag bild, men ingen DXVA...

Någon idé vad det kan vara? Någon annan som det inte fungerar för?

Kan tillägga att det fungerar bra på vissa, men som sagt inte på alla.
Har ett Nvidia 8600GTS.

Permalänk
Medlem

Sorry..Min första fråga här..Och det kommer ni märka..;)

Vad gör jag med Directx?Var skall jag installera den nånstans?

Jag frågar pga programmet frågar mig vart jag vill installera det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikee1
Sorry..Min första fråga här..Och det kommer ni märka..;)

Vad gör jag med Directx?Var skall jag installera den nånstans?

Jag frågar pga programmet frågar mig vart jag vill installera det...

Den frågar bara vart du vill packa upp filen, välj typ "C:\users\ eller nått lättåtkommligt ställe. Sedan går du in i den mappen där du packat upp till och klickar på dxsetup.exe sedan startar installationen...

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Nån som stött på detta..?

Hello igen.

jag undrar om nåt stött på detta problem. Det händer endast när jag kör DXVA. Kör jag utan DXVA flyter allt på men Cpu går upp till ca 20%.

Jag har ett Nvidia 9800GT 1GB grafikkort. Intel Quad Core Q9300@2,5Ghzgb ram.

Kör senaste builden på MPC HC och alla inställningar som finns i denna tråd har jag gjort. Även Directx9 installerad.

Eftresom jag är kass och inte lyckas lägga upp en bild...Länkar jag till ett annat forum så kan ni se hur det ser ut....

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=196904&st=...

Är det inte OK kan väl en mod ta bort länk..

Mvh Mikael

Permalänk
Medlem

Jag ahr följande problem. När jag kör en äldre drivrutin till grafikkortet får jag bild, men dvxa fungerar. När jag kör en nyare, 8.10 tror jag det är (var tusan kollar man vad de heter? Står ju bara en jäkla massa siffror när man kolla på version) så står det dvxa enable, men jag får ingen bild. Antingen e den svart eller så får jag bild, men den hänger sej efter nån minut och hakar upp sej. Kan tyvärr inte testa nyaste drivisen från Ati då jag e tvingade att använda de från Asus skitsida där bara 8.10 finns,

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Jag ahr följande problem. När jag kör en äldre drivrutin till grafikkortet får jag bild, men dvxa fungerar. När jag kör en nyare, 8.10 tror jag det är (var tusan kollar man vad de heter? Står ju bara en jäkla massa siffror när man kolla på version) så står det dvxa enable, men jag får ingen bild. Antingen e den svart eller så får jag bild, men den hänger sej efter nån minut och hakar upp sej. Kan tyvärr inte testa nyaste drivisen från Ati då jag e tvingade att använda de från Asus skitsida där bara 8.10 finns,

Samma problem som jag har, ungefär.
Jag får ingen bild, men DXVA fungerar på build 857 av MPC-HC.
På nyare builds får jag bild, men ingen DXVA.
Någon som kan hjälpa oss?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dansat
Någon som kan hjälpa oss?

Skulle göra det om jag kunde, förstår inte varför det inte funkar för er?!?

För mig funkar det direkt utan massa krångel, efter nyinstallation av Windows så får jag igång det på någon minut och då installerar jag även dx9.

Om ni vill så kan ni söka ytterligare svar från tråden om MPC-HC och DXVA på doom9.orgs forum. Tråden är ett par hundra sidor lång så de kan bli lite att läsa... Länk: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=123537

Hittar ni nån lösning på problemen så skriv gärna in dem här...

Lycka till!

//Knoxz

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk

Intel och DXVA?

Har en laptop med ett Intel 945 grafikkort någon som vet hur det funkar med DXVA stödet på det kortet eller intels över huvud taget?

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

Intel P945 är ett "Chipset" från Intel som då har grafikkretsen Intel GMA 950 som inte har hårdvaruaccelerering av HD formaten (H264, X264, VC-1 osv).

Enda grafikkretsen från Intel som klarar uppspelning av HD är GMA 4500HD.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Inaktiv

om man ändå ska ha en dator som klarar Vista så kan man lika gärna skita i DXVA och köra på XP + CoreAVC, så slipper man bry sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
om man ändå ska ha en dator som klarar Vista så kan man lika gärna skita i DXVA och köra på XP + CoreAVC, så slipper man bry sig?

1. Vistas EVR (Enchanced Video Renderer) stödjer DXVA bättre än XP.
2. CoreAVC kostar pengar
3. MPC-HC och DXVA fr grafikkortet är gratis.
4. DXVA ger bättre bild kvalitet än CoreAVC.
5. Med DXVA uppspelning så belastas CPU mindre= Kallare och strömsnålare mediadator (önskvärt?).
6. Tar längre tid att installera CoreAVC än att ställa in DXVA i MPC-HC..

På vilket sätt menar du att XP+CoreAVC skulle vara bättre och mindre krävande att engagera sig i än MPC-HC med inställningar för DXVA?!?!

Har du inget intelligent och informativt att tillägga angående DXVA så kan du hålla det för dig själv. Denna tråd är för de som vill ha DXVA och vill ha hjälp med det, har man din inställning till det hela så kan man lika gärna vara tyst... Gör en egen guide/tråd om CoreAVC och XP om du nu tycker det är inressant så kan de som är intresserade av det skriva i den tråden istället....

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk

Hur gör jag om jag vill ändra upplösningen på filmen till 1920x1200 så att mina subs blir så snygga som möjligt? (Som man kunde göra med FFDShow)

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Nu stannar inte mina mkv filmer i MPC-HC när jag kör med inställningarna i guiden, men det gjorde det förut med samma inställningar. Vet inte riktigt vad det beror på. kör nu med nyare version av MPC-HC, drivrutiner till graffet och sen har jag tagit bort alla codecs och kör med interna i MPC-HC. dock så kör den ca 70 % på cpun när jag kör med sub och 0-10 % utan sub, båda med DXVA aktiverat(står även att den kör det). förut så tror jag att cpun bara gick upp till ca 10 % även med sub men dock så stannade alla filmer efter ett tag. kör med daton i sign. vad kan detta bero på?

Visa signatur

HP ProBook 6560b // Intel Core i5-2450M @ 2,50 GHz // 8 GB PC10600 @ 1333 MHz // Intel HD Graphics 3000 // Intel 520 SSD 180 GB // Samsung LE32S86 32 tum LCD, Samsung 2232BW 22 tum LCD 2 ms, Samsung 913N 19 tum LCD 8 ms // Windows 8.1 Pro, Windows 10 Pro //