Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Inet är super! köpte 2 st revoltecs fläktar på söndag. Hade de i handen på tisdag. Fick ett mail där det stod att det skulle ta 6-11 dagar men det stämde ju inte Så supernöjd!

Tveka inte från att handla där!

Permalänk
Medlem

Och just nu kan man få ett gratis USB-minne i form av en snögubbe som tack för att vi röstade fram Inet till bästa butiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo

Nu väntar Inet att jag ska skicka in dessa minnen och kolla om det är nåt fel. Men än har jag inte skickat in, har verkligen inga pengar kvar...

Var bubblar du i? De skickar ju ut en fraktsedel åt dig, du behöver inte betala ett öre.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Beställde saker på Inet i torsdags och fick dem idag, precis som beräknat (tack, kukånge).

För min del gick eventuella misstankar om konka ellerliknande i graven med detta.

Permalänk
Medlem

Inet är finfina ja, beställde lite saker igår och som utlovat kommer det levereras imorgon Min nya favoritbutik tillsammans med den gamla godingen dustin.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Inet är faktiskt den bästa internet-butiken enligt mig. Jättestort tack för att ni hade fraktfritt vilket gjorde att jag slog till direkt på en hårddisk.

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte ni ska tveka på inet. Det är en säker sida och ja har beställt mycke där. hade problem med mina ram minnen ringde berätta som det va dem skicka hem en avy(eller vad det heter) till mig så ja kunde skicka in dem. Fick svar efter en vecka att det va fel på dem fick nya. Så tveka inte på inet rikrigt bra i mina ögon.

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Enligt mina erfarenheter så tar deras RMA handlingar väldigt lång tid.
Att sälja kan dom men händer det nåt får du räkna med att få vänta.
Billiga är dom inte heller.

Visa signatur

Acer 5930g/C2D P7350/3Gb/250GB/9600m GT GDDR3

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megano
Enligt mina erfarenheter så tar deras RMA handlingar väldigt lång tid.
Att sälja kan dom men händer det nåt får du räkna med att få vänta.
Billiga är dom inte heller.

Jag tycker dom är en av de billigaste, speciellt om man jämför med komplett. Dessutom har dom billig frakt.

Permalänk
Avstängd

Inet tar ut överpriser men alla verkar tycka att dem är bra ändå?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Inet tar ut överpriser men alla verkar tycka att dem är bra ändå?

Nu vet jag ju inte vilka butiker du jämför med men Inet står sig bra mot både Komplett och Dustin som väl får sägas vara de 2 största aktörerna nu när Datorbutiken är borta.

http://prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=33&ftgnamn1=Komplett.se&f...
http://prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=659&ftgnamn1=Dustin%20Hom...

Även Webhallen får se sig slagna vad det gäller låga priser.
http://prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=113&ftgnamn1=Webhallen&ft...

Så jag undrar än en gång, vilka är billigare än Inet?

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

beställer minst en gång i veckan från inet. Alltid snabba att leverera. Har haft flera RMA , alltid lika snabba att svara , mycket kompetent kundservice. Du som har skapat denna tråd är däremot mycket inkompetent

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Snusfri

Köpte ett Geforce 6800GT från Inet på den tiden dom var bra.
Kommer inte ihåg exakt dag jag beställde men om man säger att det var på en måndag så fick jag paketet på Onsdag förmiddag.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Niklas90 du bara klagar på alla butiker hela tiden, blir så trött på dig!
Du borde få pris som SweClockers Whiner No.1!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bushman18
Niklas90 du bara klagar på alla butiker hela tiden, blir så trött på dig!
Du borde få pris som SweClockers Whiner No.1!

Håller med där.

Permalänk
Avstängd

bushman18, trollhattan-

När jag klagar så är det mycket befogade. Det är ingen pajkastning utan jag har uppgifter som gör mina misstankar väldigt starka och befogade. När jag jämställer Kameraexperten och Datorbutiken så har jag säkra uppgifter som gör det befogade. Tyvärr verkar medelåldern vara lite för låg för att ni ska förstå vad det handlar om. Hur vill ni att jag ska förklara det så att även ni förstår?

När det gäller Inet så har jag aldrig köpt nåt av dem och vill veta hur dem behandlar sina kunder. Har aldrig skrivit att dem är skit utan vill bara veta hur det är att handla hos dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Tyvärr verkar medelåldern vara lite för låg för att ni ska förstå vad det handlar om. Hur vill ni att jag ska förklara det så att även ni förstår?

Snälla, lägg ner det där....

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
bushman18, trollhattan-

När jag klagar så är det mycket befogade. Det är ingen pajkastning utan jag har uppgifter som gör mina misstankar väldigt starka och befogade. När jag jämställer Kameraexperten och Datorbutiken så har jag säkra uppgifter som gör det befogade. Tyvärr verkar medelåldern vara lite för låg för att ni ska förstå vad det handlar om. Hur vill ni att jag ska förklara det så att även ni förstår?

När det gäller Inet så har jag aldrig köpt nåt av dem och vill veta hur dem behandlar sina kunder. Har aldrig skrivit att dem är skit utan vill bara veta hur det är att handla hos dem.

Jo men du baserar nästan aldrig det du säger på fakta utan på dina "känslor" och "åsikter". Och jag förstår gott och väl vad du menar!

Permalänk
Medlem

Alla misstankar mot Inet kan läggas ned omedelbart. Var glada att de finns och ser till att kunna erbjuda er konkurrenskraftiga priser trots att andra dukar under.

Permalänk
Medlem

håller med xarxos, sen att swec har frakfritt gör ju inte saken sämre.
sen om folk gnäller över hur lång tid det tar att skicka osv, ta hänsyn till när på året, och vad dom har skrivit i sina villkor.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
bushman18, trollhattan-

När jag klagar så är det mycket befogade. Det är ingen pajkastning utan jag har uppgifter som gör mina misstankar väldigt starka och befogade. När jag jämställer Kameraexperten och Datorbutiken så har jag säkra uppgifter som gör det befogade. Tyvärr verkar medelåldern vara lite för låg för att ni ska förstå vad det handlar om. Hur vill ni att jag ska förklara det så att även ni förstår?

När det gäller Inet så har jag aldrig köpt nåt av dem och vill veta hur dem behandlar sina kunder. Har aldrig skrivit att dem är skit utan vill bara veta hur det är att handla hos dem.

Jag som trodde du bara var 18? för det är väl vad 90 står för i ditt namn?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag är mycket nöjd med inet. Gratis frakt är ett stort plus.
Men finns även mer:
Jag beställde en skärm en lördag, Måndag kl 14 hade paketet registrerats hos posten Tisdagen kl 17 fanns den och hämta ut på pressbyrån

Dessutom på måndagen hade skärmen gått ner 95 kr, jag skickade ett mail och sa detta och jag inte hade fått den levererad så jag ansåg att jag borde få dessa 95 kr.

På fredagen (observera att detta var denna veckan så Onsdag och Torsdag var röd dag) så hade jag fått ett presentkort på 100 kr som jag kan handla över allt med!

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Inet är bra. Beställde en ny skärm den 30:e december, fick den den 2:a januari. Klart godkänt då jag antar att det är en del folk lediga på posten över nyår.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Avstängd

bushman18-

I det stora hela så är det fakta. Kan vara sin små detaljer som inte stämmer till fullo. Var inte med och fattade besluten så varför dem gjorde som dem gjorde vet inte jag med säkerhet men mycket pekar på att mina misstankar stämmer.

muSahi-

90 står inte för mitt föddelseår. Är äldre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Inet tar ut överpriser men alla verkar tycka att dem är bra ändå?

På vilka grunder påstår du detta?

Permalänk
Avstängd

sumitomo-

Kollade på en bärbar som hade högre pris än komplett och Dustin. Som helhet så har Intet bra priser. En miss av mig att bara kolla på en bärbar. Verkar att vara en bra företag.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
sumitomo-

Kollade på en bärbar som hade högre pris än komplett och Dustin. Som helhet så har Intet bra priser. En miss av mig att bara kolla på en bärbar. Verkar att vara en bra företag.

Precis du bör ta reda på "riktig" fakta innan du yttrar dig.

Permalänk
Avstängd

bushman18-

Missen gäller Inet och inte Datorbutiken. Har inte så bra koll på Inet för jag har aldrig handlat av dem men det har jag gjort hos Datorbutiken.

När det handlar om riktig fakta så har jag det om Datorbutiken. Skulle allt komma fram så skulle Jacob och Niklas få det "hett om öronen". Vill inte utsätta dem för det utan bara varna folk för dem.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
90 står inte för mitt föddelseår. Är äldre.

Och det vill du att vi ska tro på?
Vad står det för då?

Hursomhelst, beställde mitt Corsair 450W där ifrån. Fick det ett par dagar senare. Beställde också min cpu-fläkt där, fick mail om att den var slut och dom trodde att det skulle dröja innan dom fick in den igen. Hade fläkten några dagar senare

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
bushman18-

Missen gäller Inet och inte Datorbutiken. Har inte så bra koll på Inet för jag har aldrig handlat av dem men det har jag gjort hos Datorbutiken.

När det handlar om riktig fakta så har jag det om Datorbutiken. Skulle allt komma fram så skulle Jacob och Niklas få det "hett om öronen". Vill inte utsätta dem för det utan bara varna folk för dem.

Jo skulle vara intressant att se vad du kan "göra". Dessutom tror jag nog folk inte kommer lita på "nya" Datorbutiken som man gjorde med den gamla, iallafall inte på ett bra tag.