Permalänk
Medlem

Trådlösa nätverkskort?

Någon som känner till någon sida som testar/utvärderar trådlösa nätverkskort?

Samt hur funkar det med trådlöst i spel om man kör på draft -n?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har också försökt att hitta test på trådlösa nätverkskort utan resultat.

När man läser div trådar tycks det vara lite si och så med funktionen av trådlösa nätverk.

Det skulle därför vara tacksamt med ett bra test/rekommendation på bra fungerande trådlösa nätverkskort.

Någon som vet?

Visa signatur

CPU:Intel Core i7, MB: Asus P6T-SE, RAM: 12GB DDR3 1333Mhz, HD: 1 TB GPU: Asus 4850 OP:Windows 7 Home Premium 64-bit PU: 750W Corsair CMPSU-450VXEU Cab: Antec Three Hundred

Permalänk

skulle också vilja se några test med trådlösa kort i spel tex. Jag kör på det inbyggda trådlösa kortet på moderkortet och det fungerar väldigt bra förutom i cs 1.6 då det verkar tappa bort delar av informationen mellan servern och min dator eftersom jag upplever fryslagg när min ping ligger över 30. jag tror inte mina fryslagg beror på att resten av datorn inte orkar med 1.6

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem

Märkligt att det inte ens finns en själ på forumet som känner till något?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tja lite omständigt å testa sånt kanske
Min laptop (6510b med ett Intel wlankort, enbart 802.11g) klarar sig riktigt bra och inte mkt till högre svarstid..

Att spela på wlan kanske aldrig rekommenderas iaf:p
Annars är det väl bara å testa själv, en runda med kabel och en ny runda med wlan, sen bara jämföra snabbt med olika servrar å olika tider?