Permalänk
Medlem

Ventrilo server?

Tja har letat som en galning efter en public ventrilo server, kan helt enkelt inte hitta någon, ska helst vara om cs/cod4.

Skicka gärna någon länk lr. något.

Visa signatur

Gigabyte X48-DS4 | Gigabyte HD4870 | Intel E8500 3.16GHz | Corsair Dominator 1066MHz 4GB | Antec 900 | OCZ StealthXtream | Samsung 226BW 22" 2MS | Microsoft Sidewinder | Logitech 250 Deluxe |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Han menar nog publika ventrilo-servers som redan finns - han ska inte sätta upp en egen med andra ord.

Saxa vidare min personliga favorit

Visste du att InternationaLs]ABC-Network sponsrar ut gratis Ventrilo-rum ? Nu vet du!

Frågor och svar
Hur ansluter jag till eran ventriloserver?
Addressen till våran server är: vt.abc-network.nu

Varför kör ni inte senaste versionen av Ventrilo?
I dom nyare versionerna av Ventrilo infördes en spärr till max åtta klienter per server, skulle vi installera den så skulle alltså max åtta personer kunna vara inne på våran server åt gången.

Vart kan jag ladda ner en gammal version av Ventrilo så att jag kan ansluta till er?
Du hittar en installationsfil till Ventrilo 2.1.4 på: http://abc-network.nu

Någon stör i ventrilo, vad kan jag göra?
I princip ingenting, vi admins orkar inte jaga idioter på Ventrilon.
Har ni en stor clan/guild kan vi skapa ett privat rum med lösenord. (Admins: Duke & Overdose)

Finns det några regler?
Det finns alltid kryphål i regler, så i första hand gäller sunt förnuft här, men vi har en enkel regel:
Skrik inte/spela inte musik/håll ett vårdat språk/visa respekt utanför din egna kanal.

Är detta verkligen HELT GRATIS?
Vi har en stabil server och bandbredd, så vi sponsrar ut gratis rum till vissa som en kul grej

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

www.cleric.nu

väldigt bra!

Visa signatur

Yoshi-HTPC
ASUS Z97-AR | i7-4790K | ADATA 2x8GB CL9 1600MHz XPG | Sapphire Radeon R9 290 | NZXT H440 vitt | Samsung 850 Pro 256GB SSD | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Raptor K50 Gaming Keyboard | Steelseries Rival | Sennheiser G4ME One
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
Han menar nog publika ventrilo-servers som redan finns - han ska inte sätta upp en egen med andra ord.

Låter för mig konstigt att man skulle vilja ha andra på sin server... men men.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

"Problemet" är väl att Ventrilo nuförtiden har nån sorts skum licensform där bara godkända återförsälajare får driva servrar.

Det kan och har ju dock debatterats kring att den gamla servern var gratis en gång i tiden, och att det därför är konstigt att dom nu kan komma med nått avtal att man inte får använda en mjukvara man fått tag på helt "legit", att dom ändrat "avtalet" i efterhand.
Hurvida det går att göra såhär verkar det inte riktigt vara någon som vet?

Men enligt ventrilo´s egna hemsida så vill dom få det till att det är olagligt att köra en gammal version:
"Anyone who provides access to a Ventrilo server that is not version 3.0 is committing fraud.

Since all official licensee's are required to run the latest 3.0 Pro servers then any hosting company providing you access to an older version of the server is subject to legal action and punitive damages. "

aja tänkte mest bara förklara ett skäl till varför det inte precis kanske skyltas om publika servers, eftersom dom antagligen får företaget på sig relativt fort.

Men är ju inte direkt svårt att hitta servermjukvaran själv, och om jag inte missminner mig så drar en duglig kvalité inte mkt mer än ~5kB/sec, så är det inga jättemängder av folk du behöver ha in är nog det enklaste att bara köra en server själv

Permalänk
Medlem

Beror väl på hur mycket plats för användare man behöver, har de ändrat att upp till 8 personer verisionen är gratis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonsson9
www.cleric.nu

väldigt bra!

Yepp, totally awesome

www.cleric.nu/ventrilo/

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
"Problemet" är väl att Ventrilo nuförtiden har nån sorts skum licensform där bara godkända återförsälajare får driva servrar.

Det kan och har ju dock debatterats kring att den gamla servern var gratis en gång i tiden, och att det därför är konstigt att dom nu kan komma med nått avtal att man inte får använda en mjukvara man fått tag på helt "legit", att dom ändrat "avtalet" i efterhand.
Hurvida det går att göra såhär verkar det inte riktigt vara någon som vet?

Men enligt ventrilo´s egna hemsida så vill dom få det till att det är olagligt att köra en gammal version:
"Anyone who provides access to a Ventrilo server that is not version 3.0 is committing fraud.

Since all official licensee's are required to run the latest 3.0 Pro servers then any hosting company providing you access to an older version of the server is subject to legal action and punitive damages. "

aja tänkte mest bara förklara ett skäl till varför det inte precis kanske skyltas om publika servers, eftersom dom antagligen får företaget på sig relativt fort.

Men är ju inte direkt svårt att hitta servermjukvaran själv, och om jag inte missminner mig så drar en duglig kvalité inte mkt mer än ~5kB/sec, så är det inga jättemängder av folk du behöver ha in är nog det enklaste att bara köra en server själv

Läser man avtalet till 2.1.2 och godtar den så är det ju helt ok att köra den. Att de sedan vill sälja en annan mjukvara och tro att de kan ändra ingånget avtal i efterhand är ju bara barockt. Det kan de såklart inte. Man är bunden till det avtal man ingick när man installerade sin server. Alla andra avtal får de skriva in i sina nya programvara (som man då får godta för den nya mjukvaran).

Ska MICROS~1 kunna gå och "bakåt-ändra" så alla XP-licenser är förbjudna bara för att de vill sälja regalskeppet Vista istället?
Glöm det. Jag kör den programvara jag ingått avtal om.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.