Permalänk
Medlem

WoW TWINK Tråden

Har kollat runt lite på forumen och inte hittat någon tråd som rör Twinkar i Wow.
Har ni tipps på twink prylar och annat som har med twinkar att göra.. Posta det gärna här..

Nu efter Lichking så är det som jag förstått det omöjligt att lägga på 40 stamina leg armor utan att leggsen blir soulbund.. synd :/

Däremot en sköning som kom med Lichking var ju det här swärdet som lvl 1 kan anv. [Enti's Quenched Sword]
Det är item lvl 200 och ingen min level på det. (lika som fishing boots och head fast dom är ju inte item lvl 200 )
Min lvl 1 twink crittar som mest 150-170 med det swärdet
Det droppas av en gigant jätte i Northrend i Dragonblight coords 85,5-52,6
Edit: Nu efter senaste patchen så måst man vara lvl 70 för att anv. det

Här kommer för övrigt en länk till min lilla lvl 19twink rogue. http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Scarshield+Legi...

Kolla även in Plob i samma guild... den killen har verkligen gått in 110 % för sin twink! 450 mining och 450 skinning ... och är LVL 19!

Man kan ju köpa "no lvl items" binds to acc. numera.. är det någon som vet om dessa kan vara bra twink saker?

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen twink själv men jag undrar en grej: Hur har Plob kunnat få 450 Skinning och Mining? Man måste ju vara lvl55 för att träna Grand Master skill.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

som föregångaren skrev.. hur får man upp 450 i proff på lvl19?

för det första så behöver man ju levelreq för att träna... sen så måste han ju skinna lvl76-80 mobs för att få 450 i skinning..... och mines är ju samma sak.. måste vara i northrend.. kan man ens besöka northrend innan lvl68?
och hur besökte han outlands för att lvla där.. för där måste man väl vara 58 för att gå in?
Sen varför har han valt skinning? skinning hjälper väl bara crit-chans mot beasts? Mining ger HP de vet jag, vilket kan vara bra på twink..
Nånting väääldigt lurt med detta.. jag kan inte kolla armory från jobbet.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
... måste vara i northrend.. kan man ens besöka northrend innan lvl68?
och hur besökte han outlands för att lvla där.. för där måste man väl vara 58 för att gå in?

Vet inte om det funkar till NR också men till OL kunde man iaf komma när som, bara man hade TBC installerat och kände en Mage som öppnade en portal till Shatt.
Jag band min lille rogue's HS till ett in i Shatt vid lvl 13 tror jag. Perfekt med portalerna i Shatt för att ta sig runt i Azeroth.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Det är ingen req lvl på att träna full Skinning, Mining och Herbalism, Har varit så ett tag =). Men jag tycker nya patchen var lite tråkig då de tog bort buggen med att 225 mining som vart 700 hp,synd.

Här är min twink.
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Spinebreaker&n=...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Engman78
Vet inte om det funkar till NR också men till OL kunde man iaf komma när som, bara man hade TBC installerat och kände en Mage som öppnade en portal till Shatt.
Jag band min lille rogue's HS till ett in i Shatt vid lvl 13 tror jag. Perfekt med portalerna i Shatt för att ta sig runt i Azeroth.

sant, det glömde ja bort.. att man kunde bli summonad till shattrath.. hur som helst.. lvla skinning och mining.. (utan mount dessutom) .. vara i väääldigt höga områden.. måste ha en main eller kompis som dödar mobs åt dig så du kan skinna... men värst är ju mining.. springa till fots... förbi lvl24-80 mobs för att ta sig upp till 450 mining.. det gör man bara inte.. absolut aldrig värt besväret. Jag lvlade mining när jag va lvl80.. med 60mount då förstås.. från 1 till 450.. och det tog typ en vecka aktivt spelande.. tänk då att inte kunna döda några mobs alla samt springa till fots.. samt bli gankad.. och påhoppad av varenda mob.. dö 5000 ggr.. konstant corpse-running .. nejdu.. jag vill inte tro på det.
Han måste dessutom ha börjat väldigt tidigt med det.. eftersom man lvlar ju genom att träffa på nya områden.. och det är ju typ 1000xp på de högsta kartorna? vet inte om man får ut så mycket xp som lvl19 men.. han måste ändå börjat mine:a som lvl1 eller nått

edit: måste ju ha hyrt kineser eller nått som gjort det åt honom 24/h
Dessutom.. varför har han slängt ut tid såååå pass lång tid på att fixa skinning? om jag minns rätt ger det bara +crit mot beasts vilket är onödigt för en twink.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Ni vet väll att man får skill i mining genom att smelta oren?
Man behöver inte springa å mina allt. Det är bara å köpa oren på ah å smälta...
Fast det är dyrt som fan... jag smälte till mig 225 i skill å det kostade ca: 400g...
Skinning däremot måste vara jobbigare då man måste springa omkring å skinna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Ni vet väll att man får skill i mining genom att smelta oren?
Man behöver inte springa å mina allt. Det är bara å köpa oren på ah å smälta...
Fast det är dyrt som fan... jag smälte till mig 225 i skill å det kostade ca: 400g...
Skinning däremot måste vara jobbigare då man måste springa omkring å skinna...

du kan ju inte smälta dig hela vägen till 450? Saker man smälter blir gråa ganska snabbt.. minns att det var ett jävla farmande av iron och mithril för att gå vidare

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Varför använder ni inte heirloom-vapnena?
Är väl mycket bättre än cruel barb?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Fråga: hur orkar man kasta bort så mycket tid av en liv bara för att döda lite spelare som inte kan försvara sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Fråga: hur orkar man kasta bort så mycket tid av en liv bara för att döda lite spelare som inte kan försvara sig?

en liv.
Men meningen med twinks är ju att man ska köra BG och äga.. och det är egentligen bortkastade tid för en vanliga spelare att spela BG på lvl10-19 för att det är ändå så låg honor.. De flesta du hittar i en bg på 10-19 är twinks förmodar jag.. vill man spela fair-fight BG utan twinks får man allt lvla upp sig till 70+
Iof blir det samma sak där.. folk med bättre gear osv..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Dessutom.. varför har han slängt ut tid såååå pass lång tid på att fixa skinning? om jag minns rätt ger det bara +crit mot beasts vilket är onödigt för en twink.

Skinning ger inte bara +crit mot beast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Skinning ger inte bara +crit mot beast.

då hade jag fel, ursäkta mig.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
då hade jag fel, ursäkta mig.

Din ursäkt accepteras.

Permalänk

Vadå om man har mining skill så får man mera hp ju högre den är?
Kan man läsa mer om sånt nånstans?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Vadå om man har mining skill så får man mera hp ju högre den är?
Kan man läsa mer om sånt nånstans?

Toughness heter spellen man får.

Mining

75 - 3 stamina
150 - 5 stamina
225 - 7 stamina
300 - 10 stamina
375 - 30 stamina
450 - 40 stamina

där har du en lista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kerl
Det är ingen req lvl på att träna full Skinning, Mining och Herbalism, Har varit så ett tag =).

Jo det är det, jag kollade med min lvl12 pala innan jag skapade mitt förra inlägg och det står att man måste vara lvl55 för att nå max skill i både skinning och mining.

Edit: Jag läste att de har haft levelkraven borta ett tag men återinfört dem igen, de lowbies som fixade max skill när levelkraven var borta får dock behålla sin skill.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kerl
Toughness heter spellen man får.

Mining

75 - 3 stamina
150 - 5 stamina
225 - 7 stamina
300 - 10 stamina
375 - 30 stamina
450 - 40 stamina

där har du en lista.

Man får health, inte stamina eftersom en del klasser har abilites som ökar stamina med ett visst antal %. 450 Mining skill ger 500 extra health.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas

Man får health, inte stamina eftersom en del klasser har abilites som ökar stamina med ett visst antal %. 450 Mining skill ger 500 extra health.

'

Man får stamina, inte health

Permalänk
Medlem

Stamina får man nu, health var det innan 3.0 (?) patchen dessutom har ju det blivit sänkt en hel del. Har för mig 375 gav 500 mer Health.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Stamina får man nu, health var det innan 3.0 (?) patchen dessutom har ju det blivit sänkt en hel del. Har för mig 375 gav 500 mer Health.

Jag såg det nu att det var ändrat från health till stamina, de ändrar så mycket hela tiden att man måste dubbelkolla i spelet innan man postar nånting här.
När de införde Toughness fick man 300 health vid 375 skill.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag såg det nu att det var ändrat från health till stamina, de ändrar så mycket hela tiden att man måste dubbelkolla i spelet innan man postar nånting här.
När de införde Toughness fick man 300 health vid 375 skill.

Och 500 health vid 450 skill.

Men nu med dom här wintergrasp commendations som är BoA så kommer vi nog se mycket twinks med battle standards osv.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Entusiast

Kul att man inte är ensam med detta intresse.

Har väl visserligen bara en twink, och lirar inte på han lika mycket idag som när jag gjorde honom.

Tyckte att resan va mycket roligare än när han vart helt klar. Hoppar väl in i en alterac valley lite då och då

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Twisting+Nether...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Och 500 health vid 450 skill.

Ja, som numera är utbytt till 50 stamina.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

twink

jag ville säga att det inte bara finns lvl 19 twinkar utan även lvl 29-39-49.osv.

här är min 29 twink,http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Dragonmaw&n=Sha...

Permalänk
Medlem

Re: twink

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsan:P
jag ville säga att det inte bara finns lvl 19 twinkar utan även lvl 29-39-49.osv.

här är min 29 twink,http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Dragonmaw&n=Sha...

Hm ska du ha vapnen sådär?
Brukar själv köra med ett snabbt i offhand och en seg med mycke dps i main...

Permalänk
Medlem

Engineer Holy Paladin måste verkligen vara FoM.. finns det någon klass som ens är nära deras nivå?
Sen så är ju ret-palas störda i 1vs1.. tar nog alla klasser.

Föresten.. PvPtrinket.. vet att fick den på min warrior genom nått quest eller något medan jag levlade.. men minns fan inte hur.. nu skulle jag vilja fixa den på en annan karaktär jag levlar.. nån som vet vart?
Det är alltså trinketen med 5min cooldown.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Engineer Holy Paladin måste verkligen vara FoM.. finns det någon klass som ens är nära deras nivå?
Sen så är ju ret-palas störda i 1vs1.. tar nog alla klasser.

Föresten.. PvPtrinket.. vet att fick den på min warrior genom nått quest eller något medan jag levlade.. men minns fan inte hur.. nu skulle jag vilja fixa den på en annan karaktär jag levlar.. nån som vet vart?
Det är alltså trinketen med 5min cooldown.

köpte min för 15k honor i ashenvale har jag för mig...

Permalänk
Medlem

varför gör alla rogue twinks? Huntards är ju typ bättre, jag tar iaf rogues med min hunter twink

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
varför gör alla rogue twinks? Huntards är ju typ bättre, jag tar iaf rogues med min hunter twink

Kanske roligare med close combat isället för å springa på säkert avstånd å skjuta på något som petten tuggar på?? Tycker jag i alla fall..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Kanske roligare med close combat isället för å springa på säkert avstånd å skjuta på något som petten tuggar på?? Tycker jag i alla fall..

Hehe är ju svin roligt att kita sönder nån så man får massa elaka whispers i 1v1. och petet har man ju inte för att tugga på, man har ju grisen så man har en extra stun så det blir ännu svårare för dom att ta i en