Söker virtuell KVM software

Permalänk
Medlem

Söker virtuell KVM software

Tjenare swec!

Har under dagen sökt på vårt kära internet efter en virtuell KVM-mjukvara som passar mina behov, och lyckats lite sådär.

Det jag söker är en programvara som kan klona mus och tangentbord på en annan dator i nätverket. Ska alltså i princip fungera som dubbla skärmar, fast även med dubbla datorer.

Det jag hittat som är närmast är TightVNC. Den fungerar som en Remote Desktop-klient fast använder sig inte av RMP, utan snarare direktkontroll. Den klonar dock skärmbilden på den andra datorn till min huvuddator, vilket inte är vad jag söker efter.

Skulle helst kunna byta dator som kontrolleras genom ett enkelt Ctrl+Ctrl+A/Ctrl+Ctrl+B.

Om någon av er råkar känna till en sådan programvara så är jag mkt tacksam för er hjälp!

Permalänk
Permalänk
Medlem

RAdmin

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Jag har nästan samma fråga. Jag ska köra en dator och då måste jag kunna spela upp film på datorn jag ansluter till men att jag fortfarande bibehåller kvalite och snabbhet. är förövrigt 100mbit anslutning mellan dessa.

VNC tight är för långsamt. radmin har jag bara hört talas om. hur är Xp's inbyggda? snabbt? Några andra tips?

Visa signatur

I am Extrazz.