Permalänk
Medlem

Ingen upload?

Sedan igår har jag ingen upload mot internet, kan tanka hur bra som helst men jag kan inte ladda upp någonting, inte köra program som spotify, inte skriva på forum osv (skriver detta från en annan dator).

Har inte installerat något nytt program eller pillrat med inställningar utan det kom helt plötsligt..

Någon som haft liknande problem?

Kör OS X 10.5.6 och Safari 3.2.1

Permalänk
Medlem

Om du öppnar programmet "Aktivitetskontroll", ser du ingen utgående nätverkstrafik där heller?
Hur ansluter du mot internet? Via WLAN, Ethernet, Bluetooth, Firewire?

Har du provat att avaktivera och sedan återaktivera det nätverksgränssnitt du använder? Testat att starta om datorn?

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Kör ethernet, inte testat det andra.
Nu verkar det som att det löste sig delvis, kan posta, körde en Repair disk permissions i disk utility.

Permalänk
Medlem

Om problemet kvarstår skulle jag rekommendera en omstart, det brukar lösa det mesta. Ibland kan man även behöva återställa PRAM- och NRAm-minnena, en sådan återställning kan lösa de mest konstiga symptom.

http://support.apple.com/kb/HT1379

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej igen, har ringt min internetleverantör, tydligen något större fel där. Så allt var i sin ordning.

Tack för hjälpen iaf Bluray.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hordac
Hej igen, har ringt min internetleverantör, tydligen något större fel där. Så allt var i sin ordning.

Tack för hjälpen iaf Bluray.

Inga problem, hoppas det löser sig någorlunda snabbt, att ha en halvtrasig uppkoppling är ingen höjdare...

Visa signatur