Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty eller Asus Soundcard Xonar D2?

Permalänk
Medlem

Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty eller Asus Soundcard Xonar D2?

Hej ska införskaffa nytt ljudkort som ska köras tillsammans med Sennheiser PC350, är lite av en spelnörd så det är vad jag kommer syssla mesta dels med.

https://www.inet.se/datorkomponenter/ljudkort/creative-sound-...

https://www.inet.se/datorkomponenter/ljudkort/asus-soundcard-...

Har moderkort GB EX-58-UD5, så jag har 2 PCI platser. Så därför Xonar PCI, billigare ^^ .

Sugen på ett ASUS men ganska stor prisskillnad, är de pengarna motiverade?

//MvH casuaL

Permalänk

skulle kört på Asus alla dagar i veckan! blir själv ett sånt du länkat till eller es juli kort för mig! våga vägra creative!!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Hehe beställde faktsikt igår, får väl grejorna imorn, så bli såå spännande
(Asus Xonar D2 + PC350)

Permalänk
Medlem

Kolla så du har plats i lådan :). Köpte också D2:a med i pci format men kortet är ganska lång så vid ena pci porten var det minnen som var i vägen och vid den andra har jag en slang som går igenom (vattenkylning) så fick skicka tillbaks korte hehe. Annars skulle jag också lätt ta Xonar D2 förre X-Fi kortet. Synd bara att prisskillnaden mellan PCI och PCI-E versionerna är så stor då PCI-E är mer framtidssäker.

Permalänk

jag ska iaf beställa ett sånt Creative du länkade har hört att det har varit strul med drivsar till de där ASUS kortet...

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
jag ska iaf beställa ett sånt Creative du länkade har hört att det har varit strul med drivsar till de där ASUS kortet...

du menar som creative strulat under åren?

Asus kort funkar bra, inga bekymmer med mitt asus essence stx med nuvarande drivrutiner.
att asus har högre kvalité på sina kort är ett annat skäl att välja asus.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
du menar som creative strulat under åren?

Asus kort funkar bra, inga bekymmer med mitt asus essence stx med nuvarande drivrutiner.
att asus har högre kvalité på sina kort är ett annat skäl att välja asus.

Det spelar ingen roll när Asus-kortet fungerar sämre i spel.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Det spelar ingen roll när Asus-kortet fungerar sämre i spel.

Vad menar du med "fungerar sämre"? Har du källa på ditt påstående?

Permalänk
Medlem

Bra att du inte valde creatives ljudkort. Maken till värdelöst plastkort har jag inte sett. Jag har bara haft problem med kortet och måste nu pilla med en drös ini. för att kunna bruka kortet och såldes inte förlora de pengar jag har lagt ut på mitt kort.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har då inte haft några problem alls med mitt X-Fi Titanium "Fjantality" i Vista32 hade dock massiva problem med ett Xonar DX jag hade tidigare. Kortet krävde en extra strömkontakt som glappade f*n konstant och drivrutinerna var ett skämt...usch aldrig mera asus

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Avstängd

Själv sitter man med ett Gammalt hederligt Creative Audigy2 ZS Platinum, ingra problem där funkar hur bra som helst även i Vista Ultimate 64

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Avstängd

mitt creative fungerar fint med i vista aldrig strulat

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

samma här mitt creative funkar bra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Vad menar du med "fungerar sämre"? Har du källa på ditt påstående?

De tester som finns visar skillnad i windows xp, men då det är ett 10 år gammalt OS och med de nya APi som finns i vista samt i windows 7 så är det ingen skillnad mellan de olika ljudkortens funktioner då de styrs upp av OSét API.
Vad man kan utläsa av de tester jag tittat på är att i de allra flesta spel finns det ingen skillnad för asus i EAX och deras drivrutiner funkar utmärkt även i win xp.

Jag har dock svårt att förstå någon som köper ett sämre ljudkort typ creative när deras komponenter inte är upp till samma kvalité som Asus har.
Finns en mängd tester som visar detta ute på nätet.

I de spel jag spelar, BF2 samt CoH märks ingen skillnad i ljudet.
(asus essence stx)
Dock har jag inte gjort någon subjektiv testning mellan mina ljudkort då mitt creative xfi music inte ville funka i min nuvarande maskin.
Skillnaden mellan det inbyggda och nuvarande är gigantisk.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)