Sony Ericsson Idou - tråden!

Permalänk
Medlem

Jag är mest tveksam till kameran i den här mobilen faktiskt, menar verkar som megapixelracet har flyttat till mobilerna nu, när det blivit mer vettigare på riktiga kameror. 12,1 Mpx på ett chip som är väldigt litet och med inget vidare optik, ganska vansinne egentligen 5-7 Mpx hade varit mer än nog för en bra vettig kamera som antagligen skulle få betydligt mindre brus i bilderna speciellt när det inte är klart dagsljus, och mer i nivå vad optiken klarar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Jag är mest tveksam till kameran i den här mobilen faktiskt, menar verkar som megapixelracet har flyttat till mobilerna nu, när det blivit mer vettigare på riktiga kameror. 12,1 Mpx på ett chip som är väldigt litet och med inget vidare optik, ganska vansinne egentligen 5-7 Mpx hade varit mer än nog för en bra vettig kamera som antagligen skulle få betydligt mindre brus i bilderna speciellt när det inte är klart dagsljus, och mer i nivå vad optiken klarar.

Well visst men bilderna blir i alla fall sketbra!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Well visst men bilderna blir i alla fall sketbra!

Precis, är det något som är grymt så är de ju kameran!

Permalänk

FIck hem min idag, E såååå jävla nöjd!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Jag måste passa på att rekommendera opera mobile 10 betan för symbian. Fungerade klockrent på min lur.

Surfa in på m.opera.com/mobile/ och testa den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Jag måste passa på att rekommendera opera mobile 10 betan för symbian. Fungerade klockrent på min lur.

Surfa in på m.opera.com/mobile/ och testa den.

Mja jag tycker att den är sådär faktiskt. Skitsvårt att klicka på vissa grejer och får respons. Funkar dock att spara ner bilder vilket är sketknackigt på opera mini V5.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Kom nyss hem från Italien och Sation har verkligen varit envis. Laddade ner filmer och konverterade till MP4 och när jag kollar på dom så startas telefonen om bara sådär. Har testat att ta ut batteriet och sätta tillbaka det, men det händer samma sak. Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JJ90
Kom nyss hem från Italien och Sation har verkligen varit envis. Laddade ner filmer och konverterade till MP4 och när jag kollar på dom så startas telefonen om bara sådär. Har testat att ta ut batteriet och sätta tillbaka det, men det händer samma sak. Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Hör med sony ericsson support. Har du konverterat med media go? Om inte så kanske det kan vara någon inställning som den konverterare du använder, inte har korrekt.
I övrigt testa en fabriksåterställning och om inte det funkar så testa att flasha om telefonen.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Hör med sony ericsson support. Har du konverterat med media go? Om inte så kanske det kan vara någon inställning som den konverterare du använder, inte har korrekt.
I övrigt testa en fabriksåterställning och om inte det funkar så testa att flasha om telefonen.

Nej använder inte Media Go så filerna blir så stora när man konverterar. Använder Ultra mobile 3GP Video Converter som har inställningar för just Satio och det passar perfekt och blir kanonbild. Ska testa en uppdatering som man tar hem från Sony Ericssons hemsida. Det står att jag har den senaste mjukvaran, men ska ändå testa en ominstallation. Fabriksåterställning finns i inställningar om jag minns rätt? Flasha om, hur gör man det?

Mvh

Har precis ominstallerat programvaran och satte in minneskortet. Och då måste man ange lösenord för att komma in till filerna. Det roliga är att jag inte kommer ihåg vad jag satte för lösenord Är det bara formatering av minneskort som gäller för att komma in på det igen?

Permalänk

testa något som heter mp4 converter
http://www.aone-soft.com/flv_to_avi_mpeg_wmv_3gp_mp4_ipod_con...
Hade det till ipoden.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk

A-One FLV to AVI MPEG WMV 3GP MP4 iPod Converter

Så heter den den tar allt, jag gillar den starkt Fixa filmer och kör hårt, lycka till

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

tackar, men de va telefonen som krånglade och de fixade sig efter fabriksåterställningen Men nu är sation såld och en iphone är strax på väg