Lägg in era tips på bra "småprogram" !

Permalänk
Medlem

Slowview var ju riktigt trevligt!
Tack för tipset.
För egen del rekommenderar jag "Total Copy" http://www.home.no/explozive/files/totalcopy.html
Ett litet program som används för att kopiera/flytta filer i windowsmiljö men ger dig även möjlighet för pause/resume och ställa in hastighet etc.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Medlem

Re: Lite oumbärliga proggs

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wowtip
Programnamnet = länk till hemsidan.
(...)
Slickrun - gratis
(...)

Toppen program! Verkligen ett sådant man inte visste att man inte kunde klara sig utan

NiX-2k: Citera inte 60 rader text i onödan! Du hade inte behövt citera över guvudtaget då ditt inlägg är precis under wowtip's. Sen om du inte ska säga mer än du gjorde känns det också lite onödigt.

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte
Jag använder screenshooter, och det aeger !

Råger!

Hmm, samurize, winamp och miranda är väl de bästa tror jag...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Lite oumbärliga proggs

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiX-2k
Du är ju guld värd!! Skit bra program du tipsade om!

Man bugar och tackar. Men håller med Göwd, lite väl långt citat, kanske? ;P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Göwd.
Toppen program! Verkligen ett sådant man inte visste att man inte kunde klara sig utan

Jepp, använd på egen risk. Sitter jämt på uni nu och trycker win+q och ser ut som ett ? när inget händer. Slickrun, atnotes & renamefiles är väl de vikigaste av dem, de andra _kan_ man klara sig utan. Nättojämt.

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Medlem

Re: Re: Lägg in era tips på bra "småprogram" !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mirza
[B]Sizer /Betyg: 5
Info: Gör det enkelt att ändra storlek osv på fönster genom att helt enkelt högerklicka i en border eller kant och välja något av det man definierat... Mycket bra när man gör webbsidor så slipper man gissa eller byta upplösning! Hämtas på www.download.com

Detta låter intressant.. hittade det dock inte på download.com så är det någon som vet vart jag kan hitta det för en utbedömning av programmet? Låter precis som ett program jag länge letat efter!

Visa signatur

Asus P4C800/GOLD | P4 3.0/800 | 350W Enermax | 512 DDR PC3200 | Gainward GeForce4 Ti/400 128Mb | Hercules Game Theater 6.1 | Samsung SyncMaster 19" 900SL+ (1600x1200/85Hz) | Plextor DVD-RW 708A | Windows XP Pro | Fuji FinePix S304 Digitalkamera

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Lägg in era tips på bra "småprogram" !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ProXyon
Detta låter intressant.. hittade det dock inte på download.com så är det någon som vet vart jag kan hitta det för en utbedömning av programmet? Låter precis som ett program jag länge letat efter!

Google är din vän: http://www.google.com/search?&q=sizer

Kolla första träffen.

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Hedersmedlem

hallaballoo, sequoiaview var inte lite häftigt, tack vare det hittade jag en errorlog för flashfxp som hade vuxit till 2.5Gb. Nu har jag lite mer plats.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Hedersmedlem

Den här tråden ska jag titta närmare på när jag sitter på bredband, så jag kan ladda upp endel av programmen. Sitter och laddar ner Slowview just nu, får hoppas att det är bättre än ACDSee som kostar multum.

Edit: Tokbra program! Lite slöare än ACDSee, men gratis och mera funktioner verkar det som. Tack för tipset!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Foobar2000 är en grym musikspelare.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Nödvändigt att dra upp en JÄVLIGT gammal tråd.

Permalänk
Medlem

iTunes är också bra... men det är iofs inte ett litet program.

WinSCP är bra. Filöverförning till och från maskiner med SSH. Gratis dessutom.

Och nu lite O.T.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
Nödvändigt att dra upp en JÄVLIGT gammal tråd.

Nödvändigt att svara utan att tipsa om ett program.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Ny version uppladdad (se ny tråd). Söker en mirror. andreasdr kanske?

skulle bara credda dig lite för ditt utsökta program!!!

Permalänk
Medlem

5 Foxit Reader PDF-läsare, blixtrande snabb och smidig.

5 7-Zip Snygg och okompliserad programvara för att skapa eller öppna alla sorters packade filer.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Media Player Classic /Betyg: [color="blue"]5[/color]
Info: MPC är den perfekta ersättaren för Media Spelaren, vissa gillar VLC o andra MPC

Kul att en sån (4år) gammal tråd vaknat till liv igen

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Putty wget vim bb4win.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Använd en nyare tråd för att tipsa om gratis småprogram

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Den tillexempel, klistrad längst upp dessutom så den ska vara lätt att hitta

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||