Playzone.se? Ps3 3000kr

Permalänk
Medlem

Playzone.se? Ps3 3000kr

Såg att playzone.se kommer att öppna en butik i malmö. Och för öppnings erbjudande så sålde dom Playstation 3 för 3000kr!
Borde man gå dit (till butiken) och köpa ett?
För dom kan väll inte blåsa en i en fysik butik? Det kan ju va piratkopior men det märker man ju om man köper det och försöker spela på det..
Ska man köpa?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Avstängd

Tror inte att de öppnar en affär för att sedan sälja några pirat ps3 or. Vem kommer handla där sen? För mycket jobb för att sabba allt det första man gör.

Så jag skulle köpt en ps3a där ifall jag bodde i närheten, ville ha en och hade pengarna.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

När Gamestop öppnade butik i Norrköping så sålde de valfri konsol för halva priset till de första kunderna.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Klart du ska köpa dom om du vill ha en =D men priset sänks ju till 3000 om ett tag ändå. Om ryktena stämmer.

Permalänk
Medlem

Kan endast handla över internet mot förskottsbetalning.

Man ska aldrig säga aldrig med det luktar lite kameraexperten om dem här.. Men om det är seriöst, grattis till dem som vågar beställa.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt flera spel från deras butik över internet och det har fungerat helt utan problem. Fått spelen nästa dag.
Hur de är med större föremål vet jag dock inte.

Permalänk

någon som skulle kunna titta in i deras butik?
jag har beställt ett 360 hoppas bara det inte är scam ..

Permalänk
Avstängd

Playzone är ingen bedragarbutik, sluta vara så förbannat paranoida hela tiden.

Kan dra dit och foto hela butiken om du är så osäker.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Dem bytte nyligen ägare till någon som är född 1989 (vilket inte måste betyda annat än att personen är ung och driftig.. eller..).

Den fysiska butiken finnes men det dem erbjuder på nätet går inte att handla i den fysiska till de priser som står där (vilket iofs är vanligt..).

Möjligeheten att betala på andra sätt än Förskottsbetalning är borttagen. Man kan alltså ENBART köra med förskottsbetalning (Lösning: Köp med visa etc och få tillbaka pengarna if leveransen uteblir och bolaget konkar).

Och Invztr om du är så säker så köp upp dig på en sjuhelvetes med ps3. Går la på blocket för 4.5k styck säkerligen, och då räknar jag inte på spelen som man får med.. Beställ så många du kan!

Permalänk

Har handlat på Playzone i kalmar i MÅNGA år, snackat mycket med ägaren etc... Det är ingen scam butik <.< shit asså

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Dem har bytt ägare. Hursom. vad fan gör ni här i tråden. Köp ps3s och xbox 360s för flera hundralappar under inköpspriset! (Samt 40% på alla spel)

Så kan vi ju återkomma hit om någon vecka och gråta ikapp eller säga grattis till dem som "passade på". Hur som helst tycker jag vi ska lägga en liten varning till eventuellt nyfikna, åtminstone tills dess att dem behagar svara i telefon när idg, prisjakt etc ringer och vill fråga om det är på riktigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
Har handlat på Playzone i kalmar i MÅNGA år, snackat mycket med ägaren etc... Det är ingen scam butik <.< shit asså

Kameraexperten var fram tills dess att dem blev uppköpta en seriös aktör. Men hur gick det där?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
Har handlat på Playzone i kalmar i MÅNGA år, snackat mycket med ägaren etc... Det är ingen scam butik <.< shit asså

Haha, tycker det är lika komiskt som du gör. Har inte gillat Playzone för deras serivce i butik och deras höga priser, men jag skulle aldrig stämpla dem för att vara ett företag som scammar.

Btw, känner igen ditt nick men kan inte placera dig. Du var inte med och fixade lan i kalmar förut eller kanske var där?

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Kolla tråden i konsumenträtt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Haha, tycker det är lika komiskt som du gör. Har inte gillat Playzone för deras serivce i butik och deras höga priser, men jag skulle aldrig stämpla dem för att vara ett företag som scammar.

Btw, känner igen ditt nick men kan inte placera dig. Du var inte med och fixade lan i kalmar förut eller kanske var där?

Haha. nej tyvärr STHLM för hela slanten. Men skulle inte bli förvånad om fler än jag nickar busharmy, känns som det inte är alltför unikt

Till tråden, att sälja ps3 för över 1000kr mindre än inköpspris och xbox 360 lika så i samband med ägarebyte och i samband med tillbakadragandet av möjligheten att betala med annat än förskott... Jaa katt osar det iaf. Men för dem som är lika övertygade som du så är det ju bara att beställa pallvis med konsoller och spel. Blir ju en sjuk vinst när du väl har fått grejjerna.

Och till oss lite mer konservativa. Det luktar skumt. Vänta tills IDG eller prisjakt går ut med något officiellt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busharmy
Haha. nej tyvärr STHLM för hela slanten. Men skulle inte bli förvånad om fler än jag nickar busharmy, känns som det inte är alltför unikt

Till tråden, att sälja ps3 för över 1000kr mindre än inköpspris och xbox 360 lika så i samband med ägarebyte och i samband med tillbakadragandet av möjligheten att betala med annat än förskott... Jaa katt osar det iaf. Men för dem som är lika övertygade som du så är det ju bara att beställa pallvis med konsoller och spel. Blir ju en sjuk vinst när du väl har fått grejjerna.

Och till oss lite mer konservativa. Det luktar skumt. Vänta tills IDG eller prisjakt går ut med något officiellt.

Menade inte dig utan dixie

Jag har en aning om vem som kan ha tagit över butiken om han är från kalmar och om det är personen jag tror så säger jag bara köp.

Playzone är ju inte mycket till datorbutik, men de har riktigt mycket spel till konsoller. Bor man i Kalmar och ska köpa ny dator går man till TM och beställer delar.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Menade inte dig utan dixie

Jag har en aning om vem som kan ha tagit över butiken om han är från kalmar och om det är personen jag tror så säger jag bara köp.

Playzone är ju inte mycket till datorbutik, men de har riktigt mycket spel till konsoller. Bor man i Kalmar och ska köpa ny dator går man till TM och beställer delar.

haha. Det var ju helt uppenbart att du inte pratade med mig ju.. Jag skylle på sömn. Bristen på sömn

Permalänk

Det var mig ett fint pris på PS3.. nästan så man borde beställa en. Har ju cashen och vill ha en när man flyttar hemifrån

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Det var mig ett fint pris på PS3.. nästan så man borde beställa en. Har ju cashen och vill ha en när man flyttar hemifrån

Gört!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Ja nåt är skumt med dom, samma som kameraexperten om ni inte fattar det då är det synd om er.

Permalänk
Avstängd

Tror knappast de är en bluff då de omsatte 4,7 miljoner under 2007 och 6,4 miljoner under 2008.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

En artikel från lokaltidningen i Kalmar där Playzone tydligen är baserade.

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/playzone-de-kommer-at...

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
En artikel från lokaltidningen i Kalmar där Playzone tydligen är baserade.

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/playzone-de-kommer-at...

Precis

För de som inte orkar läsa klicka:

Playzone: "De kommer att få sina grejer"
Pricerunner varnar för Kalmarbutik
Kalmar i dag 17:38 | Uppdaterad i dag 21:00

Sajten Pricerunner höjer ett varningens finger för Kalmarföretaget Playzone. Men varningen är obefogad, enligt ägarna.

Uppseendeväckande låga priser, ingen möjlighet att betala mot postförskott och en ny företagsstyrelse är saker som gör att Pricerunner utfärdar en varning för Playzone.
På olika forum för hemelektronik går diskussionerna just nu höga. Det handlar om företaget Playzone Europe AB som har sin butik i Kalmar. De säljer tv- och dataspel, spelkonsoler och tillbehör, både i butik och på nätet.
I annonser i tidningar och i sin nätbutik lockar affären med stora rabatter. Men kampanjen är tillfällig, säger Arvid Karlsson, ny ägare av företaget sedan mitten av februari.
- Den gäller bara fram till på lördag, säger han.
Han är medveten om diskussionerna och ryktena som finns på nätet och kommenterar dem såhär:
- Vad ska jag säga, de har fel. De kommer att få sina grejer. Annars skulle vi aldrig ha annonserat om det.
Så alla som beställer produkter av er kommer att få dem med rabatten ni utlovar?
- Ja, den kommer att dras av.
Skickar ni varorna från Kalmar?
- Nej, vi har vårt lager i Malmö.
Du menar att det inte finns någon anledning till oro hos folk som beställt varor från er?
- Nej, det skulle jag inte vilja påstå att det finns.
En del av sajten Pricerunners kritik handlar om att Playzone inte levererar mot postförskott, men det har butiken aldrig gjort, säger Arvid Karlsson.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Precis

För de som inte orkar läsa klicka:

Playzone: "De kommer att få sina grejer"
Pricerunner varnar för Kalmarbutik
Kalmar i dag 17:38 | Uppdaterad i dag 21:00

Sajten Pricerunner höjer ett varningens finger för Kalmarföretaget Playzone. Men varningen är obefogad, enligt ägarna.

Uppseendeväckande låga priser, ingen möjlighet att betala mot postförskott och en ny företagsstyrelse är saker som gör att Pricerunner utfärdar en varning för Playzone.
På olika forum för hemelektronik går diskussionerna just nu höga. Det handlar om företaget Playzone Europe AB som har sin butik i Kalmar. De säljer tv- och dataspel, spelkonsoler och tillbehör, både i butik och på nätet.
I annonser i tidningar och i sin nätbutik lockar affären med stora rabatter. Men kampanjen är tillfällig, säger Arvid Karlsson, ny ägare av företaget sedan mitten av februari.
- Den gäller bara fram till på lördag, säger han.
Han är medveten om diskussionerna och ryktena som finns på nätet och kommenterar dem såhär:
- Vad ska jag säga, de har fel. De kommer att få sina grejer. Annars skulle vi aldrig ha annonserat om det.
Så alla som beställer produkter av er kommer att få dem med rabatten ni utlovar?
- Ja, den kommer att dras av.
Skickar ni varorna från Kalmar?
- Nej, vi har vårt lager i Malmö.
Du menar att det inte finns någon anledning till oro hos folk som beställt varor från er?
- Nej, det skulle jag inte vilja påstå att det finns.
En del av sajten Pricerunners kritik handlar om att Playzone inte levererar mot postförskott, men det har butiken aldrig gjort, säger Arvid Karlsson.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=227920&st=...

Permalänk
Avstängd

Jag bor i Kalmar och har handlat mycket i butiken. Patetiskt att du ska vara så paranoid. De har lager i malmö, eller ska ha lager där när butiken öppnar.. Inte konstigt att man kan hämta saker i Kalmar-butiken när de är den ända butiken för tillfället! Postförskott har de inte haft på bra länge och med kort så har du stor chans att få ersättning om det skulle bli något krabb.

Väx upp.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Jag bor i Kalmar och har handlat mycket i butiken. Patetiskt att du ska vara så paranoid. De har lager i malmö, eller ska ha lager där när butiken öppnar.. Inte konstigt att man kan hämta saker i Kalmar-butiken när de är den ända butiken för tillfället! Postförskott har de inte haft på bra länge och med kort så har du stor chans att få ersättning om det skulle bli något krabb.

Väx upp.

Det var även många som hade handlat av Kameraexperten utan att bli blåsta men så bytte de ägare, och vad som hände sen är historia.

Kan du inte förstå att många lyfter på ögonbrynen när en butik som nyligen bytt ägare, erbjuder varor under inköpspris och det enda betalsättet är förskottsbetalning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Jag bor i Kalmar och har handlat mycket i butiken. Patetiskt att du ska vara så paranoid. De har lager i malmö, eller ska ha lager där när butiken öppnar.. Inte konstigt att man kan hämta saker i Kalmar-butiken när de är den ända butiken för tillfället! Postförskott har de inte haft på bra länge och med kort så har du stor chans att få ersättning om det skulle bli något krabb.

Väx upp.

Även jag bor i kalmar, men skulle aldrig få för mig att handla på playzone igen, visst nu har dom ju bytt ägare så det kanske är bättre. Men den förra ägaren var verkligen inte en människa som ska driva en butik. Ett exempel är när jag gick in där och skulle kolla lite chassin så frågade ägaren mig "något du behöver hjälp med?" varpå jag svarade "näe jag tittar bara" och då kläcker han ur sig "Ska du inte handla något så kan du gå ut" Visst tänkte jag och fick det jag hört om affären innan bekräftat.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

beställt en 360 därifrån.... hoppas fan att jag får den nu...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Playzone.se? Ps3 3000kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Såg att playzone.se kommer att öppna en butik i malmö. Och för öppnings erbjudande så sålde dom Playstation 3 för 3000kr!
Borde man gå dit (till butiken) och köpa ett?
För dom kan väll inte blåsa en i en fysik butik? Det kan ju va piratkopior men det märker man ju om man köper det och försöker spela på det..
Ska man köpa?

Finns inga pirat PS3, lika lite som det finns PK Wii'n eller 360.
Så jag skulle nog slå till på ett om jag vore du.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X