Någon med Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB ?

Permalänk
Medlem

Någon med Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB ?

Undrar en sak... Dem minnen ska köra 2.1v så jag ändrade i bios att voltage ska vara så då den låg på 1,8v (det fanns också något om "termination" voltage men det ändrade inte jag).

I cpuz när jag kollar tabben som visar vilken voltage och timing minna minnen kör i så står det 3st olika voltages.. 0.9 0.9 och 2.1 för båda mina minnen.

Måste alla tre värden stå på 2.1 2.1 2.1 ? Eftersom min dator håller på och hänger sig hela tiden av en ny install av vista..

Permalänk
Medlem

det är väll de olika voltages som hör till de olika timingsen.

olika förinställningar med olika tillhörande spänningskrav helt enkelt.

om du nu kollar där jag tror att du kollar.

kolla upp vilka inställningar minnena faktist körs i och ställ in spänningen i bios efter rekommendationerna.

om det är en liknande bild du kollar på i ditt cpu-z så talar vi om samma saker.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Det var exakt det jag menade... Så de där värdena är default värden som man bör använda vid de där inställningarna ? tex ifall man ändrar volt till 2.5v så kommer det inte att ändras på den där bilden även om det ändras i bios och den verkligen kör 2.5v ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tessa
Det var exakt det jag menade... Så de där värdena är default värden som man bör använda vid de där inställningarna ? tex ifall man ändrar volt till 2.5v så kommer det inte att ändras på den där bilden även om det ändras i bios och den verkligen kör 2.5v ?

Nej, på den fliken ser du rekommenderade värden för frekvens, timings och tillhörande driftsspänning.

Välj helt enkelt den spänning som hör ihop med frekvens/timings som du använder.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.