Need for Speed: Shift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvo_Jonas
Eftersom man inte fick se någon "ingame-action" eller över huvud taget något filmklipp från spelet så kan man ju inte dra några förhastade slutsatser. Men det tänker jag göra ändå. Det ser ut som Grid fast med lite bättre grafik och en urusel fysikmotor, som i de flesta NFS-spelen som kommer ut nu för tiden.

De gjorde bättre spel förr tycker jag. Underground-spelen tyckte jag om, Prostreet funkade. Need for Speed Porsche var nog bäst.

Porsche 4 Life!!

att inte fler uppskattar det?
jag skulle vilja blanda porshces valmöjligheter blinkers upgradera blen reparera sälja/köpa osv. med undergrounds frihet

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
lyckades precis förstöra min trogna gamla ratt (Sidewinder) misstänker jag, samtliga bilar drar numera vänster trots att jag kalibrerat om ratten =/, någon som har en idé på hur jag kan få bukt med detta?

Inga problem, nu har du ju fått anledning till att införskaffa en G25:a eller en G27:a.

//Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nictim
Är det bara jag eller går en fullt uppgraderad med works Lamborgini murci bara i 240? :S

Blev omkörd av en jäkla nissan på raksträckan.

Min toppar då en bit över 300 iaf, den slutar väl "dra" rejält vid 280-290 nånstans, och ja den är fullt workstrimmad, helt utan några tweeks.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Så, nu har jag även kört Tier4..
Snabbaste bilen av alla är fortfarande Murcilagon (Alpental, 5 varv) med en bästa tid på 0:40.260, totaltid på 3:27.290.
Dock kommer Pagani Zonda R på en nära andraplats med bästa tid på 0:40.290 och en lite snabbare totaltid på 3:26.080

Den va riktigt skön.

De andra Tier4-bilarna var lite av en besvikelse.. t.ex. Carrera GT:n fick bästa tid på 0:44.253 och totaltid på 3:45.670.. synd.. hade sett fram emot den :/

Aja, ska försöka ta 40-sträcket snart också.. men det är tight!

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner demot nu efter mycket om och men. Men jag har aldrig lyckats starta spelet. Har installerat om två gånger men det låser sig vid uppstarts sekvensen. Har kollat systemkrav och det står att det ska funka med på XP. Så man undrar ju spontant: Hur fan startar man spelet?!

Man kan ju inte tycka så mycket om ett spel innan man ens har spelat det. Men än så länge bådar det ju inte gott...

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Gör det bara med ratt eller utan ratt också? Testa med keyboard!

Har testat nu och bilen går rakt med tangentbord så det lär vara något med ratten eller inställningarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Inga problem, nu har du ju fått anledning till att införskaffa en G25:a eller en G27:a.

//Peter

om man ändå hade haft råd =(

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Har testat nu och bilen går rakt med tangentbord så det lär vara något med ratten eller inställningarna.

om man ändå hade haft råd =(

Beklagar då!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
vaer är nos knappen?

kolla i inställningarna! den finns där.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Need for Speed: Shift

Tja

jag försöker att få det att funka med logitech cordless rumblepad 2 helt utan framgång.

Det går att styra i menyerna men icke i spelet, nån med idéer eller är det bara att vänta på patch?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffmeister
Så, nu har jag även kört Tier4..
Snabbaste bilen av alla är fortfarande Murcilagon (Alpental, 5 varv) med en bästa tid på 0:40.260, totaltid på 3:27.290.
Dock kommer Pagani Zonda R på en nära andraplats med bästa tid på 0:40.290 och en lite snabbare totaltid på 3:26.080

Den va riktigt skön.

De andra Tier4-bilarna var lite av en besvikelse.. t.ex. Carrera GT:n fick bästa tid på 0:44.253 och totaltid på 3:45.670.. synd.. hade sett fram emot den :/

Aja, ska försöka ta 40-sträcket snart också.. men det är tight!

Pröva Corvetten i works, herregud vad den går!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stealthbomb
Pröva Corvetten i works, herregud vad den går!

Hehe, testade den tidigare:
3:41.220 som totaltid och 0:42.760 som snabbast varv..
Den hamnar på 8e plats om man kollar till bästa varv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffmeister
Hehe, testade den tidigare:
3:41.220 som totaltid och 0:42.760 som snabbast varv..
Den hamnar på 8e plats om man kollar till bästa varv..

beror nog lite på hur man justerar bilens alla grejer...

min Corv tar allt jag har kört mot. Love IT.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

Det är synd som fan att man inte kan trimma tier4 bilarna..

Permalänk
Medlem

Porchen suger ju

subaru sti'n e mkt bättre

43:450 med porschen

btw ja lirar på gamepad och i fönster xD

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

hehe, jo, ju mer man kör desto bättre blir man..
Med murcilagon fick jag först 0:42.xxx.. men sen tog jag ner det till 0:40.260..

Ant3, jag är skeptisk, om du tweakar murcilagon, som dessutom har 4-hjulsdrift, så lär den ta z06an..
Även zondan lär ta den om du testar den lite..

Dock, för att inte lägga evigheter på testandet så körde jag alla på orginal-settings...
De ja gillade ska ja försöka tweaka till

Permalänk
Avstängd

Vilken är den snabbaste bilen "inte bara i fart" då?
Including full tune / works or w / e.

Jag tror zonda R ligger rätt bra till där va?

Permalänk
Medlem

vad menar du med "inte bara i fart"?

När jag nämner vilken jag uppleft som snabbast är det genom 5 varv på banan Alpental.
Därefter ser man totaltid och bästa varv.
De tiderna jag nämnt tidigare är med fulla uppgraderingar (works om det är tillgängligt), men dock inte ändrat inställningarna något (downforce, växlar, höjd osv osv osv)

Permalänk
Medlem

Woohoo!!!
Spräckte 40-sträcket!
0:39.860!!!
Kan nog skala av liite till..
Det skedde med Zonda R:en.
Kom inte under 40 med Murcilagon, trots att ja körde 20-30 varv till..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Det är synd som fan att man inte kan trimma tier4 bilarna..

Dom är väll redan trimmade?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffmeister
Woohoo!!!
Spräckte 40-sträcket!
0:39.860!!!
Kan nog skala av liite till..
Det skedde med Zonda R:en.
Kom inte under 40 med Murcilagon, trots att ja körde 20-30 varv till..

Har du justerat Zondan nått??

Jag har maxat Downforce:en på min och ställt den så den har bättre acceleration (35) då ligger den som ett tåg på räls med magnetiska hjul.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Dammade av min gamla ratt. Säkert 7-10 år gammal. Testade och den duger väl förutom att force feedback inte verkar fungera, fast jag valt vibrationer..

http://ecx.images-amazon.com/images/I/412QA4GB7SL._SL500.jpg

Permalänk
Medlem

För mig laggar spelet rätt bra trots att jag bara har 1440x900, 4x texture filtrering, 2xAA, shadow Medium, texture quality High, car detail High, track detail Medium och motion blur medium. Det droppar till 20 fps rätt ofta, borde jag inte få mer?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

sådär nytt pb i Works Skyline R35 42 sekunder blankt på Alpine lr va den heter

Works Corvette eller va de e 40,620

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat spelet lite grann, max på allting (vet inte vad upplösningen hamnar på då?) och det flyter bra, bättre än jag hade väntat mig :S

E6750 CPU (2,66?)
4890 1GB
400w PSU
3gb ram, vet inte riktigt vad det är för minnen men iaf 3år gamla

Köpte nytt kort nu i fredags och nu gick spelet att spela Rätt kul men känns ganska "samma samma" hela tiden och driftingen sög ju rejält tycker jag, det var det jag hade sett fram emot mest men man får väl finslipa lite på toe-in / out och se om man får nå flås på det hela. Annars kul spel med sjukt bra grafik i!

Visa signatur

Datorn: [ CPU i7 920 2.66ghz ] - [ Grafik ATI 4890 ] - [ MB ATX Intel X58 (P6T SE) ] - [ Minnen Kingston HyperX 3072MB DDR3 PC3-16000 2000MHz ] - [ Nätagg Corsair 650W ] - [ HDD 1,64TB ] - [ Chassi Antec Three Hundred ] [ Scythe Slip Stream Chassifläkt 120mm * 3 ]

Permalänk

Nån mer än jag som kör med tangentbord?

För övrigt måste jag bara säga att ljudet i shift är det bästa i något bilspel, alla kategorier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gujukal
För mig laggar spelet rätt bra trots att jag bara har 1440x900, 4x texture filtrering, 2xAA, shadow Medium, texture quality High, car detail High, track detail Medium och motion blur medium. Det droppar till 20 fps rätt ofta, borde jag inte få mer?

Har nivån på Swec inte ökat någonting på 8år?
Lagg har inget med låg FPS att göra...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Latens

Men jag förstår vad du menar och jag tycker det verkar konstigt att du upplever dålig FPS. Jag kör allt maxat @ 1920x1200 och det finns inte en tillstymmelse till hack.

Du använder inte gamla drivrutiner eller nåt?

Permalänk
Hedersmedlem

Har nu pensionerat min ratt och istället köpt en Xbox 360 kontroll, helt underbart att sitta och köra med. Inget man behöver skämmas för att ha framme heller

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Har nivån på Swec inte ökat någonting på 8år?
Lagg har inget med låg FPS att göra...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Latens

Men jag förstår vad du menar och jag tycker det verkar konstigt att du upplever dålig FPS. Jag kör allt maxat @ 1920x1200 och det finns inte en tillstymmelse till hack.

Du använder inte gamla drivrutiner eller nåt?

Du bidrar ju inte med högre mognadsnivå precis

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Du bidrar ju inte med högre mognadsnivå precis

Jodå, jag informerade ju precis minst en om hur det ligger till istället för att låta det här spektaklet gå alldeles för långt. Han kommer nu aldrig igen använda ordet lagg om han får FPS problem.

Varsågod.

Vad bidrog du själv med? Jag frågade iaf om han körde med gamla drivrutiner, en början på felsökning om inte annat...

För att inte gå alltför offtopic, så tycker jag att Shift är väldigt bra.
Perfekt mix av sim/arkad.

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gujukal
För mig laggar spelet rätt bra trots att jag bara har 1440x900, 4x texture filtrering, 2xAA, shadow Medium, texture quality High, car detail High, track detail Medium och motion blur medium. Det droppar till 20 fps rätt ofta, borde jag inte få mer?

jo du borde få minst 80 fps med den datorn.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50