Need for Speed: Shift

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Har faktiskt inte testat drift. Kopplade just in min gammla Saitek R100 ratt och gick mkt bättre, ska försöka tweaka styrningen nu.

Det går att köra med tangentbord, men vissa bilar är jobbiga att köra med, speciellt bakhjulsdrivna.

Saken är att ibland när man kör i små svängar o så, då kan man inte svänga lungt, det blir 0-100 - 0-100 hela tiden. Bilen kan då börja bete sig konstigt och man precis som när man har ratt och man börjar svänga vänster - höger för att undvika o sladda. Ibland lyckas man o andra gånger misslyckas man.

Förstår ni?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

men vad i helvete då ! Lanat ho en polare, spelat mkt shift. Kommer hem och nu när jag startar spelet , går in på min gubbe. Så ser jag min bil där och så kan jag bara välja Starta karriär! Min karriär är borta. Hur kan detta ske ??

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

för mig krashar spelet varje gång jag går in i ett rejs, YES... bra spel

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
för mig krashar spelet varje gång jag går in i ett rejs, YES... bra spel

Samma här

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk

Hackade och krashade för mej med Win 7 RTM 7600 x64 men inte Win Vista x64, då flyter allt fint.

//Peter

Permalänk

Skitspel! Enda som är bra är grafiken.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Hackade och krashade för mej med Win 7 RTM 7600 x64 men inte Win Vista x64, då flyter allt fint.

Funkar bra för mig iaf på Win 7 RC 7100 x64!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jag fattar att Shift får så mycket skit. Det är liksom nånstans mellan arkad och simracing. Folk som är vana vid simracing (GTR: Evolution, Live for speed, iRacing) tycker att spelet är för arkadigt och att det inte känns bra. Folk som är vana vid arkadracing (Grid, övriga NFS) stör sig på realismen. Om dom bara hade kunnat bestämma sig hade det ju säkert varit bättre.

Och för er som tycker det är jobbigt att spela med tangentbord, inse att ni bara kan svänga 0 eller 100%, med dom premisserna är det ju i stort sett omöjligt att ta sig runt en bana på någon ordentlig tid.

Du tror inte att det finns någon som vill en simulator som inte är helt realistisk? Eller ett arkadspel som är lite mer realistisk? Det tror jag i alla fall!

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
för mig krashar spelet varje gång jag går in i ett rejs, YES... bra spel

Testa att köpa ett riktigt NFSS kopia?

Funkar felfritt på min dator.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Har spelat Pro street i 2 år nu, spelet som kom senast var ju sjukt dåligt, sämst grafik vs Pro street också :S. Skulle vilja se någon form av uppgraderat Hot Pursuit typ

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Testa att köpa ett riktigt NFSS kopia?

Jag förstår vad du insinuerar, och utan att halka in alltför mycket på ämnet i fråga vill jag påstå att det alltid är lika roligt med folk som inte vet vad de pratar om.

Å andra sidan ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
för mig krashar spelet varje gång jag går in i ett rejs, YES... bra spel

[sarkasm]Ja, förmodligen beror det ju på spelet, eftersom ingen annan lyckats delta tävlingarna utan att det kraschar.[/sarkasm] Gör om, gör rätt.

Permalänk
Medlem

Lite bilder då. Min works kittadade S2K

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
NFS spel ska vara open world, snutar, street race, fina möjligheter att "Pimpa" bilen med neon, vinelyr och mkt mer! (tycker jag xD)

+1

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Man kan sätta dekaler och grejor på bilen, neon har jag inte sett.
Men det är ju fortfarande banracing.. så du har rätt.. De skulle inte ha kallat det Need For Speed, men det gör de väl för det är enklare att sälja på så vis.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt besviken på detta liret........ Ne ett bättre passande namn är Need For Speed - Shit !

Om ni gillar bilspel så är Race driver grid the shit to play !

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem

är det ingen som kan skapa en tråd som heter "För oss som gillar NFS: Shift" så man slipper alla klagomål

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
är det ingen som kan skapa en tråd som heter "För oss som gillar NFS: Shift" så man slipper alla klagomål

Gå från att vara en Talker till en Doer och skapa denna lilla sytråd då. He!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

Tro inte att Pro Stree tråden var bättre! Alla NFS trådar blir sådana nästan.

Kolla vilket betyg spelet fått där uppe "Produkter kopplade till denna tråd:"

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

ingen som kan hjälpa mig ?

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
ingen som kan hjälpa mig ?

med vad

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
för mig krashar spelet varje gång jag går in i ett rejs, YES... bra spel

här är länk för er som det kraschar för!

http://www.gamingnewslink.com/2009/09/20/fixing-need-for-spee...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Kul, första spelet jag köpt på 3 år, vad får man när man klickar på ikonen?

Need for Speed has stopped working. YES!!!! KUL!

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

ja, det är lite småt ostabilt, helt klart

spelar ingen roll om man köppt det elr inte

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

vaer är nos knappen?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Du tror inte att det finns någon som vill en simulator som inte är helt realistisk? Eller ett arkadspel som är lite mer realistisk? Det tror jag i alla fall!

Jag tror att det eventuellt finns en marknad för folk som vill ha bilspel där alla kör upp och ner, meneh. Hade man hållt sig till en av sakerna hade man nog nått fler.

Och nej, jag tror ingen vill ha en simulator som är mer arkadig då det rent tekniskt sett inte kan vara en simulator längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jag tror att det eventuellt finns en marknad för folk som vill ha bilspel där alla kör upp och ner, meneh. Hade man hållt sig till en av sakerna hade man nog nått fler.

Och nej, jag tror ingen vill ha en simulator som är mer arkadig då det rent tekniskt sett inte kan vara en simulator längre.

Du kan ju kalla det för vad du vill.. men menar du att ingen vill ha detta spelet då? Som är en arkadig simulator?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Det där var seriöst den absolut sämsta demo jag någonsin provat. Spelet kraschar titt som tätt, oförklarligt dålig FPS med crossfire aktiverat. URjobbiga konsollmenyer, jag tror jag tryckte fler gånger på ENTER än på gas/broms när jag spelat en tävling.

Jag kan inte förstå hur man ens kan släppa ett sådant spel och då har jag inte ens börjat prata om innehållet. Bilarna tycks fara som sinuskurvor på vägen om ratten hålls i mittläge. Så beter sig INTE en normalbil. Samma fenomen finns i DiRT, ska det vara så satans svårt att få bilen att gå rakt?! RAKT!

Det här är inget spel jag ens skulle drömma om att betala för.

Sen måste jag ju bara säga att grafiken känns närapå sämre än i ProStreet som faktiskt börjar bli gammalt.

4 runtime error på mindre än 15 minuter vid andra försöket att spela. Tjoho!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Du kan ju kalla det för vad du vill.. men menar du att ingen vill ha detta spelet då? Som är en arkadig simulator?

Jag menar att dom som är genuina fan av NFS blir besvikna eftersom man måste kunna köra (någorlunda) medan dom som trodde att det skulle bli en sim blir besvikna eftersom, t.ex. som herren ovanför påpekade, att bilarna uppför sig helt sjukt i förhållande till hur en riktig bil är. Alla som har kört bil i verkligheten och testat släppa ratten vet att bilen fortsätter köra i den riktning den var på väg.

Så kvar är väl dom som inte riktigt gillar arkad men inte pallar lära sig hur man kör en riktig simulator / inte kan svälja att en simulator visar hur snabbt bilen faktiskt kör (istället för hur snabbt man hade uppfattat det om man hade suttit i en riktig bil, vilket definitivt är mycket snabbare än så).

Exempel:

http://www.youtube.com/watch?v=OXlr52Cp_Uo

GTR Evolution som då av vissa uppfattas som segt och "orealistiskt" då "en sportbil inte ska kännas som en Lada när den accelererar". Vilket någon faktiskt kläckte ur sig här på forumet, vilket man alltså här kan se verkligen inte stämmer då filmerna mer eller mindre är identiska. Visst att GTR: Evolution kanske inte är 100% spot on vad gäller fysik osv (inte för att jag kan avgöra det då jag inte kört en riktigt snabb bil på en riktig racebana), men faaan så mycket närmre än vad NFS: Shift är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
med vad

Lanat ho en polare, spelat mkt shift. Kommer hem och nu när jag startar spelet , går in på min gubbe. Så ser jag min bil där och så kan jag bara välja Starta karriär! Min karriär är borta. Hur kan detta ske ??

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Det där var seriöst den absolut sämsta demo jag någonsin provat. Spelet kraschar titt som tätt, oförklarligt dålig FPS med crossfire aktiverat. URjobbiga konsollmenyer, jag tror jag tryckte fler gånger på ENTER än på gas/broms när jag spelat en tävling.

Jag kan inte förstå hur man ens kan släppa ett sådant spel och då har jag inte ens börjat prata om innehållet. Bilarna tycks fara som sinuskurvor på vägen om ratten hålls i mittläge. Så beter sig INTE en normalbil. Samma fenomen finns i DiRT, ska det vara så satans svårt att få bilen att gå rakt?! RAKT!

Det här är inget spel jag ens skulle drömma om att betala för.

Sen måste jag ju bara säga att grafiken känns närapå sämre än i ProStreet som faktiskt börjar bli gammalt.

4 runtime error på mindre än 15 minuter vid andra försöket att spela. Tjoho!

Otur, Inga problem för mig med crossfire, tycker menyerna var enkla. Dock kunde dom minskat texten en aning, men annars vet jag inte vad ni stör er på. Tycker grafiken var snygg också.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB