Need for Speed: Shift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Driving-aids är avstängda på svåraste, fast så "hög" nivå skulle jag inte säga att det är. Det är inte direkt något jättesvårt spel. Och online får jag pisk i rätt många fall.

Och visst håller F1-bilar rätt ohotat racing-linjen, men det är ju just för att de bilarna är bäst så. Med min körstil så offrar jag gärna 5-10km/h på rakorna för att kunna hålla hastigheten i kurvor. Det ger bättre möjlighet att passera andra i just kurvorna. Det bästa körsättet beror ju helt på vilken bil man kör och hur man gillar att köra. För en bil med sämre drag på låga växlar så är det inte bra att tappa för mycket varv i kurvorna, så då kan en sladd där man kan hålla varvet uppe vara bättre. Man kanske tar kurvan lite långsammare, men det tar man ju då igen på vägen ur kurvan.

Jag har inget emot race-linjen i sig, det jag tycker är löjligt är att de hängt så mycket på att man ska följa den så som poäng, om man bemästrar kurvor m.m. trots att det helt klart inte alltid är fördelaktigt att göra så.

Om du tittar på hur de byggt upp poängsystemet så märker du att varje sak som ger precision-poäng har en motsvarighet i brutalitets-poäng (minns inte vad det heter på rak arm, men du fattar vad jag menar). Istället för att följa racinglinjen får du driftpoäng om du tycker Z06 är världens coolaste bil och tror du kommer fort fram genom att drifta dig genom kurvorna med den.. Men minns att det finns en anledning till varför F1-bilarna är världens snabbaste skapelser på bana och det är inte att de driftar sig igenom kurvorna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Om du tittar på hur de byggt upp poängsystemet så märker du att varje sak som ger precision-poäng har en motsvarighet i brutalitets-poäng (minns inte vad det heter på rak arm, men du fattar vad jag menar). Istället för att följa racinglinjen får du driftpoäng om du tycker Z06 är världens coolaste bil och tror du kommer fort fram genom att drifta dig genom kurvorna med den.. Men minns att det finns en anledning till varför F1-bilarna är världens snabbaste skapelser på bana och det är inte att de driftar sig igenom kurvorna.

Inte konstigt, F1-bilarna väger 500 kg -520 kg, Motorer som trycker ut ungefär 800 hästar i dagsläget om inte mer. Bilaran med bensin, olja osv all i minst 605 kg total. V 8 motorer sedan 2007 är det för alla stall, 7 växlar också

Så 605 kg och 800 hästar, senast jag läste hade ferraris bil 880

Formelt 1 är en fantastisk sport utan tvekan

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Om du tittar på hur de byggt upp poängsystemet så märker du att varje sak som ger precision-poäng har en motsvarighet i brutalitets-poäng (minns inte vad det heter på rak arm, men du fattar vad jag menar). Istället för att följa racinglinjen får du driftpoäng om du tycker Z06 är världens coolaste bil och tror du kommer fort fram genom att drifta dig genom kurvorna med den.. Men minns att det finns en anledning till varför F1-bilarna är världens snabbaste skapelser på bana och det är inte att de driftar sig igenom kurvorna.

Allt utom hur man får "mastered corner". Då måste man snigla sig fram längs linjen.

Och min poäng är inte att det alltid går snabbare att strunta i race-linjen. Jag har redan sagt det flera gånger (måste vara svårt att förstå dock) att det beror helt på hur och vad man kör.

Ja, F1 är galet snabba, men har du någonsin sett en rallybil sakta ner till krypfart för att inte tappa greppet, snigla sig runt ett hörn för att sedan dra på på raksträckorna? Nej. Det har helt och hållet att göra med vilket fordon man kör och hur man kör.

Sätter jag mig i min GT500 och måste krypa genom kurvor i 40 knyck för att behålla greppet medan jag följer linjen så ÄR det långsammare än att kunna hålla 90 knyck, strunta i greppet och linjen och ta kurvan med sladd (så länge jag inte styr över och snurrar då). Kör man istället en bil som kan hålla en vettig hastighet samtidigt som den har grepp nog att följa linjen, ja då är ju linjen tveklöst bästa sättet.

Det jag inte gillar är att alla oavsett stil och fordon förväntas köra enligt den där linjen som om det vore en universallösning på hur exakt alla bilar och förare fungerar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Testa mitsubishi lancer, och köp works Underbar

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Har nu läst genom en större del av tråden, och det verkar råda EXTREM oenighet vad gällande om det är ett bra/lyckat spel eller inte.

jag har lite frågor här som jag hoppas få svar på.

Grafiken, har på flera ställen i tråden sett folk som klagar på kass grafik, är det med allt på sin högsta inställning? man kan inte jämföra två spel när det ena körs på medium och det andra på max.. Nån påstod att spelet var fulare än GRID! är NFSS fulare irl än på Trailrarna i så fall? För på trailern var det ju SJUKT bra grafik enligt mig! MYCKET snyggare än GRID.

är körkänslan så katastrofalt dålig som i Carbon, Pro street och det där nyare (kommer inte ens ihåg vad skiten heter... hehe) Nfs ? UG2 och most wanted var dom sista NFS jag gillade, och undrar om NFSS har blivit bättre på den punkten. alltså bara körkänslan jag tänker på nu, inte att det 100% realistiskt, för det förstår ju vem som helst att det inte är... det är ju NFS trots allt, hehe..

Please, kan nån seriös människa ge mig lite tankar och funderingar tack! Kan det vara nåt för mig de här?

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

bilarna är snygga och övrigt ok men du behöver en snabb pc. min pc ger endast 30-40bilder/s när man har mycket trafik. Spelkänsla... detta spel måste nötas så att man förstår hur bilen fungerar och då är det ok. Detta spel är inte kul om du endast ska spela lite. (svensson)

Eddit (kör full HD 1920*1080)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Allt utom hur man får "mastered corner". Då måste man snigla sig fram längs linjen.

Och min poäng är inte att det alltid går snabbare att strunta i race-linjen. Jag har redan sagt det flera gånger (måste vara svårt att förstå dock) att det beror helt på hur och vad man kör.

Ja, F1 är galet snabba, men har du någonsin sett en rallybil sakta ner till krypfart för att inte tappa greppet, snigla sig runt ett hörn för att sedan dra på på raksträckorna? Nej. Det har helt och hållet att göra med vilket fordon man kör och hur man kör.

Sätter jag mig i min GT500 och måste krypa genom kurvor i 40 knyck för att behålla greppet medan jag följer linjen så ÄR det långsammare än att kunna hålla 90 knyck, strunta i greppet och linjen och ta kurvan med sladd (så länge jag inte styr över och snurrar då). Kör man istället en bil som kan hålla en vettig hastighet samtidigt som den har grepp nog att följa linjen, ja då är ju linjen tveklöst bästa sättet.

Det jag inte gillar är att alla oavsett stil och fordon förväntas köra enligt den där linjen som om det vore en universallösning på hur exakt alla bilar och förare fungerar.

För att börja i rätt ände, NEJ, rallybilar saktar inte in i kurvorna, men de är inte heller byggda för banracing vilket är vad vi snackar om, alltså är ditt argument inte relevant. Ändå kan jag hålla med dig om att alla fordon inte har exakt samma idealspår genom alla kurvor, även det vet man om man tittar på F1 och ser på de linjejämförelser som slängs in ibland (även om det varierar kraftigt hur relevanta jämförelserna är). Men, att koda en funktion som beräknar den perfekta racinglinjen för varje enskild bil momentant är nog inte helt enkelt, så istället valde dem att göra en statisk variant som fungerar för någon form av medelvärde alla bilar som är gjorda för banracing (vad din GT500, och de flesta andra amerikanska muskelbilar är byggda för funderar resten av världen fortfarande på så.. ^.- ). Kort sagt, jag förstår din frustration, men jag kan inte förstå hur du kan tycka att det sänker hela spelet när resten är ett så otroligt lyft från allting EA spottat ur sig tidigare i NFS-serien..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
Har nu läst genom en större del av tråden, och det verkar råda EXTREM oenighet vad gällande om det är ett bra/lyckat spel eller inte.

jag har lite frågor här som jag hoppas få svar på.

Grafiken, har på flera ställen i tråden sett folk som klagar på kass grafik, är det med allt på sin högsta inställning? man kan inte jämföra två spel när det ena körs på medium och det andra på max.. Nån påstod att spelet var fulare än GRID! är NFSS fulare irl än på Trailrarna i så fall? För på trailern var det ju SJUKT bra grafik enligt mig! MYCKET snyggare än GRID.

är körkänslan så katastrofalt dålig som i Carbon, Pro street och det där nyare (kommer inte ens ihåg vad skiten heter... hehe) Nfs ? UG2 och most wanted var dom sista NFS jag gillade, och undrar om NFSS har blivit bättre på den punkten. alltså bara körkänslan jag tänker på nu, inte att det 100% realistiskt, för det förstår ju vem som helst att det inte är... det är ju NFS trots allt, hehe..

Please, kan nån seriös människa ge mig lite tankar och funderingar tack! Kan det vara nåt för mig de här?

Om du gillar strykjärnsrealism är Shift inte spelet för dig. Det tar en stund att komma in i körstilen (den är ett rejält kliv mot realism jämfört med föregående nsf-spel, den som säger något annat bör nog försöka minska sina besök i dimmornas land) även om det fortfarande är en bit kvar till SimBins mästerverk GTR2 och Race 07. Dessutom bör du ha en ratt av något sånär snitt för att verkligen kunna njuta av det, force-feedbacken är okej, men inte riktigt perfekt. Själv fick jag både gåshud och ett stort flin på läpparna första varven på Spa-Francorchamps i min Porsche Cayman, fart och närvarokänslan är enorm, grafiken mycket bra och ljuden lika så. GRID var visserligen bra, men inget av de tre sistnämnda områden är det i närheten av Shift på, inte heller realism och force-feedback, men här har även Shift en bit kvar som sagt.
Om du vill testa själv, vilket du bör, så slanga hem demot från FZ vet jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sesese
bilarna är snygga och övrigt ok men du behöver en snabb pc. min pc ger endast 30-40bilder/s när man har mycket trafik. Spelkänsla... detta spel måste nötas så att man förstår hur bilen fungerar och då är det ok. Detta spel är inte kul om du endast ska spela lite. (svensson)

okej. kör du på maxad grafik? min dator är ju lite värre än din så jag kanske kan räkna med runt 40-50FPS konstant, vilket får anses som dugligt i ett bilspel.

jag hade tänkt nöta spelet ordentligt, då jag faktiskt för en gång skull tänkt betala för det

men tänker inte köpa det om ni avråder mig. då kan jag lika gärna skippa..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
För att börja i rätt ände, NEJ, rallybilar saktar inte in i kurvorna, men de är inte heller byggda för banracing vilket är vad vi snackar om, alltså är ditt argument inte relevant. Ändå kan jag hålla med dig om att alla fordon inte har exakt samma idealspår genom alla kurvor, även det vet man om man tittar på F1 och ser på de linjejämförelser som slängs in ibland (även om det varierar kraftigt hur relevanta jämförelserna är). Men, att koda en funktion som beräknar den perfekta racinglinjen för varje enskild bil momentant är nog inte helt enkelt, så istället valde dem att göra en statisk variant som fungerar för någon form av medelvärde alla bilar som är gjorda för banracing (vad din GT500, och de flesta andra amerikanska muskelbilar är byggda för funderar resten av världen fortfarande på så.. ^.- ). Kort sagt, jag förstår din frustration, men jag kan inte förstå hur du kan tycka att det sänker hela spelet när resten är ett så otroligt lyft från allting EA spottat ur sig tidigare i NFS-serien..

Om du gillar strykjärnsrealism är Shift inte spelet för dig. Det tar en stund att komma in i körstilen (den är ett rejält kliv mot realism jämfört med föregående nsf-spel, den som säger något annat bör nog försöka minska sina besök i dimmornas land) även om det fortfarande är en bit kvar till SimBins mästerverk GTR2 och Race 07. Dessutom bör du ha en ratt av något sånär snitt för att verkligen kunna njuta av det, force-feedbacken är okej, men inte riktigt perfekt. Själv fick jag både gåshud och ett stort flin på läpparna första varven på Spa-Francorchamps i min Porsche Cayman, fart och närvarokänslan är enorm, grafiken mycket bra och ljuden lika så. GRID var visserligen bra, men inget av de tre sistnämnda områden är det i närheten av Shift på, inte heller realism och force-feedback, men här har även Shift en bit kvar som sagt.
Om du vill testa själv, vilket du bör, så slanga hem demot från FZ vet jag

WOW!! Tackar BIGTIME!

detta var exakt ett sånt svar jag hade hoppats på, och snabbt gick det:)

Strykjärnsrealism i all ära, är ett gammalt Fan av Gran turismo serien, och har lirat en del Forza hos polare o så, men jag är nog lite av en allätare vad gäller bilspel. har inget emot att åka sidleds bara det går att göra snyggt och kontrollerat.

varför kommer det sig att folk klagar så mkt på grafiken, när du säger att den är klart bättre än GRID? måste vara att folk har problem med prestandan och bedömer från ett "low settings" perspektiv eller nåt sånt?

Ska se om jag kan tanka hem demon hos mina föräldrar, då mitt Mobila bredband inte inger nån respektingivande downloadspeed..

Jag har en gammal Microsoft ratt som jag tappat bort strömadaptern till och således saknar FF.. men får nog testa den ändå..

Tack än en gång för fina svar! gäller även dig Sesese

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
För att börja i rätt ände, NEJ, rallybilar saktar inte in i kurvorna, men de är inte heller byggda för banracing vilket är vad vi snackar om, alltså är ditt argument inte relevant. Ändå kan jag hålla med dig om att alla fordon inte har exakt samma idealspår genom alla kurvor, även det vet man om man tittar på F1 och ser på de linjejämförelser som slängs in ibland (även om det varierar kraftigt hur relevanta jämförelserna är). Men, att koda en funktion som beräknar den perfekta racinglinjen för varje enskild bil momentant är nog inte helt enkelt, så istället valde dem att göra en statisk variant som fungerar för någon form av medelvärde alla bilar som är gjorda för banracing (vad din GT500, och de flesta andra amerikanska muskelbilar är byggda för funderar resten av världen fortfarande på så.. ^.- ). Kort sagt, jag förstår din frustration, men jag kan inte förstå hur du kan tycka att det sänker hela spelet när resten är ett så otroligt lyft från allting EA spottat ur sig tidigare i NFS-serien..

Om du gillar strykjärnsrealism är Shift inte spelet för dig. Det tar en stund att komma in i körstilen (den är ett rejält kliv mot realism jämfört med föregående nsf-spel, den som säger något annat bör nog försöka minska sina besök i dimmornas land) även om det fortfarande är en bit kvar till SimBins mästerverk GTR2 och Race 07. Dessutom bör du ha en ratt av något sånär snitt för att verkligen kunna njuta av det, force-feedbacken är okej, men inte riktigt perfekt. Själv fick jag både gåshud och ett stort flin på läpparna första varven på Spa-Francorchamps i min Porsche Cayman, fart och närvarokänslan är enorm, grafiken mycket bra och ljuden lika så. GRID var visserligen bra, men inget av de tre sistnämnda områden är det i närheten av Shift på, inte heller realism och force-feedback, men här har även Shift en bit kvar som sagt.
Om du vill testa själv, vilket du bör, så slanga hem demot från FZ vet jag

Även om inte rally bilar är gjorda för banracing ;D kolla nya Mitsubish lancer evo 9 vs mucirelago på top gear

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
Testa mitsubishi lancer, och köp works Underbar

Sjukt fin bil det där.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

finns det fusk? jag pallar inte köra flera timmar

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
För att börja i rätt ände, NEJ, rallybilar saktar inte in i kurvorna, men de är inte heller byggda för banracing vilket är vad vi snackar om, alltså är ditt argument inte relevant. Ändå kan jag hålla med dig om att alla fordon inte har exakt samma idealspår genom alla kurvor, även det vet man om man tittar på F1 och ser på de linjejämförelser som slängs in ibland (även om det varierar kraftigt hur relevanta jämförelserna är). Men, att koda en funktion som beräknar den perfekta racinglinjen för varje enskild bil momentant är nog inte helt enkelt, så istället valde dem att göra en statisk variant som fungerar för någon form av medelvärde alla bilar som är gjorda för banracing (vad din GT500, och de flesta andra amerikanska muskelbilar är byggda för funderar resten av världen fortfarande på så.. ^.- ). Kort sagt, jag förstår din frustration, men jag kan inte förstå hur du kan tycka att det sänker hela spelet när resten är ett så otroligt lyft från allting EA spottat ur sig tidigare i NFS-serien..

Det är fullständigt relevant eftersom någon jämför med F1-bilar, som inte heller har med dessa typer av bana att göra. Vidare är inte heller alla bilarna lämpade för just banracing, i alla fall inte utan seriösa modifikationer.

Inte heller har jag sagt att det sänker spelet. Spelet är riktigt bra. Jag har sagt att det var lite synd att det enbart är banor som gäller och att jag tycker race-linjen fått för mycket uppmärksamhet. Spelet är vad jag skulle kalla ett riktigt bra bilspel, men det hade vart ännu lite bättre om linjen inte vart avgörande när det gäller vissa saker. Det ÄR trots allt en arkadracer även om den utspelar sig på bana

Linjen hade vart bättre om de som du säger gjort den så att den beräknar den optimala linjen, alternativt i alla fall lagt in 2 statiska, en "clean" och en "fullt ös"-variant.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Nfs shift är ett underhållande spel, fins väl olika bra och dåliga synpunkter, driftingen var underlig i början tycker jag för den är så olik de andra nfs spelen, sen när man har blivit van så har man ju breställ hela tiden

om 2st race i endurance racet i tier 3 så ska jag börja på tier 4 (har då vunnit alla tidigare race med snitt 5/6 stjärnor, spelet är grymt när det börjar gå fort, nästan så det knakar i ratten och pedalerna när man öser på fullt genom kurvorna, växlar, broms, gas. Dessutom kommer man ju nästan alltid med sladd igenom kurvorna om man kör bakhjuls drivet.

Själv kör jag en lamborghini murchielago lp640 med works (970hp och ~1010Nm) 20.99 i (vad ska man säga) handling specsen?
Blir snabbare bil med tier 4 *wohoo*

4 mat truckar/ 5 totalt.

EDIT: använder ingen "hanteringshjälp"

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det är fullständigt relevant eftersom någon jämför med F1-bilar, som inte heller har med dessa typer av bana att göra. Vidare är inte heller alla bilarna lämpade för just banracing, i alla fall inte utan seriösa modifikationer.

Inte heller har jag sagt att det sänker spelet. Spelet är riktigt bra. Jag har sagt att det var lite synd att det enbart är banor som gäller och att jag tycker race-linjen fått för mycket uppmärksamhet. Spelet är vad jag skulle kalla ett riktigt bra bilspel, men det hade vart ännu lite bättre om linjen inte vart avgörande när det gäller vissa saker. Det ÄR trots allt en arkadracer även om den utspelar sig på bana

Linjen hade vart bättre om de som du säger gjort den så att den beräknar den optimala linjen, alternativt i alla fall lagt in 2 statiska, en "clean" och en "fullt ös"-variant.

Nu tycker jag det låter som om vi närmar oss varandra rejält, men jag måste fortfarande säga emot dig på punkten ang banracing. Jag vet inte hur mycket du tittar på F1, men både Spa Francorchamps och Silverstone har haft var sin GP-tävling i år och Brands Hatch är så vitt jag vet kapabel att ha det, liksom Road of America och en hög andra banor som är med i spelet, sen finns det ett par (jag har iofs inte spelat igenom hela spelet, men jag tror jag hittat 2 eller 3 banor än så länge som jag har problem att klara med mina banracers pga att de är för "bumpy"), så enligt mig är det till 80% ett banracingspel och måste man då välja en statisk racinglinje så får det ju bli den, men precis som du säger, en agressiv och en precisionslinje hade ju varit riktigt smart, även om man då fått ta bort driftpoängen i icke-drift läge. Dock kan ju jag säga att jag från min sida stör mig enormt på banor där man för att få sista stjärnan måste knuffa 4 bilar av banan eftersom jag anser att sån't inte har i racing att göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
WOW!! Tackar BIGTIME!

detta var exakt ett sånt svar jag hade hoppats på, och snabbt gick det:)

Strykjärnsrealism i all ära, är ett gammalt Fan av Gran turismo serien, och har lirat en del Forza hos polare o så, men jag är nog lite av en allätare vad gäller bilspel. har inget emot att åka sidleds bara det går att göra snyggt och kontrollerat.

varför kommer det sig att folk klagar så mkt på grafiken, när du säger att den är klart bättre än GRID? måste vara att folk har problem med prestandan och bedömer från ett "low settings" perspektiv eller nåt sånt?

Ska se om jag kan tanka hem demon hos mina föräldrar, då mitt Mobila bredband inte inger nån respektingivande downloadspeed..

Jag har en gammal Microsoft ratt som jag tappat bort strömadaptern till och således saknar FF.. men får nog testa den ändå..

Tack än en gång för fina svar! gäller även dig Sesese

Självklart kul att du uppskattar min åsikt, men som sagt, bilda dig en egen, ingenting slår det
Varför folk klagar på grafiken kan det väl finnas minst två orsaker till såvitt jag kan komma på just nu. Antingen så har de för slöa datorer (och jag sitter inte på något direkt monster själv, mina 2 8800GTX har sett sina bästa dagar för länge sedan och står högst upp på "att-byta-ut"-listan) eller så gillar de inte den grafiska stilen. Att man inte diggar stilen är väl iofs en sak, men klankar man på grafiken för att man kör på lägsta detaljnivå, DÅ är man ute och cyklar iförd nattmössa.

Permalänk
Medlem

Har precis fått installerat Demon.. återkommer när jag testat den.

Edit: Nu har jag provkört demon, och det var nog faktiskt bättre än jag hade förväntat mig med all den här negativa kritiken. grafiken var kanske inte den bästa, men klart bättre än GRID i all fall..! jag fick väldigt fin prestanda på högsta grafiken också, 60FPS nästan konstant, med någon liten drop ner till 50-55 sådär.

men man bör nog köra med ratt.. det var hemskt svårt att köra tangentbord.. haha..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Most wanted.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag tycker alla som säger att Forza 3 känns realistiskt ska ta sig in i en riktig bil och jämföra med. Tycker ni fortfarande att Forza är bättre? Skönare känsla? Bättre realism? Bra, spela spel då, men påstå inte att ni vet vad som är "bra körkänsla" eller "hög realism" för ni har fan inte en jävla suck.

Det där var ju en rätt kass comeback? Ja, jag kan identifiera att en riktig bil ger högre realism än Forza 3, men det är väl inte riktigt det som det handlar om? Det handlar om att folk säger att NFS: Shift är realistiskt och har bra körkänsla när det inte har det. Du får jättegärna gilla det om du vill, det har jag ju knappast sagt emot?

Permalänk
Medlem

Testade nyss GRID igen och DAMN!!! va de sög hårt... ingen känsla och helt omöjligt att köra med ratt.

Märks att GRID e gjort för P12:or som sitter hemma med tangentbord och leker racing/drifting pro.

Skiten håller på att avinstalleras undertiden jag skriver detta.

Har hellre VIRUS i datorn än GRID.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Testade nyss GRID igen och DAMN!!! va de sög hårt... ingen känsla och helt omöjligt att köra med ratt.

Märks att GRID e gjort för P12:or som sitter hemma med tangentbord och leker racing/drifting pro.

Skiten håller på att avinstalleras undertiden jag skriver detta.

Har hellre VIRUS i datorn än GRID.

okej, du tycker inte om GRID? men vad har det med NFS tråden att göra?

tangentbord och 12 åring eller inte, vad har man att välja på om man inte har körkort?

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk

Nån som vet var man kan få tag på Shift Real Mod 2.0? Länkarna funkar inte för mig.. Nån som testat 2.0 ännu?

Permalänk
Medlem

Testade demot på PS3 idag...
stuttering, slowdowns... nä tack..

Älskar mitt Burnout Paradise 60fps. och nä, vill ej ha verkliga bilspel... då kör jag hellre min golf gti.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Testade demot på PS3 idag...
stuttering, slowdowns... nä tack..

Älskar mitt Burnout Paradise 60fps. och nä, vill ej ha verkliga bilspel... då kör jag hellre min golf gti.

För mig är det alltid så med nya bilspel att det tar ett tag att vänja sig vid dom. Känns alltid konstigt i början eftersom körkänslan skiljer sig alltid från det man kört innan. Tex tyckte jag Burnout Paradise kändes heeelt fel när jag testade det, för jag hade lirat DIRT innan. Men sen älskade jag burnout till slut. Klarade alla billboards och smashes till slut Samma sak med GRID o Shift. Du kanske borde ge Shift en mer ordentlig chans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Det där var ju en rätt kass comeback? Ja, jag kan identifiera att en riktig bil ger högre realism än Forza 3, men det är väl inte riktigt det som det handlar om? Det handlar om att folk säger att NFS: Shift är realistiskt och har bra körkänsla när det inte har det. Du får jättegärna gilla det om du vill, det har jag ju knappast sagt emot?

Det var ingen comeback, det var en stor lysande neonskylt om hur meningslöst det är att gnälla om vilket spel som är verkligast när de allihopa är påhittade och inte har ett skvatt med verkligheten att göra.

Forza är inte ett dugg verkligare än NFS:S, eller något annat bilspel för den delen, det är bara annorlunda. Man kan spela Forza eller vilket "simulator"-spel som helst hur mycket som helst och sätter man dig sen i samma bil på samma bana så kommer man inte ha en aning om hur den verkliga bilen uppför sig. Så att dumförklara vissa bara för att de inte håller med en om vad som är verkligast när allting är lika overkligt finns det ingen mening i.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Om du tittar på hur de byggt upp poängsystemet så märker du att varje sak som ger precision-poäng har en motsvarighet i brutalitets-poäng (minns inte vad det heter på rak arm, men du fattar vad jag menar). Istället för att följa racinglinjen får du driftpoäng om du tycker Z06 är världens coolaste bil och tror du kommer fort fram genom att drifta dig genom kurvorna med den.. Men minns att det finns en anledning till varför F1-bilarna är världens snabbaste skapelser på bana och det är inte att de driftar sig igenom kurvorna.

Du kan ju inte jämföra nån bil i världen med F1. De kör som de gör för att de har så mycket downforce, ingen vanlig bil ens i extrem racingversion har så mycket downforce.
För att ge ett exempel: en F1 bil kan skapa upp till ca 3,5G downforce alltså lika mycket tryck som om bilen vägde 3,5*(605+bensin)=2117,5kg + 3,5*bensin
Detta gör att de kan köra sjukt mycket snabbare än andra bilar i kurvorna (jämför med hur långsamt det ser ut när safety-car kör framför F1-bilarna)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Du kan ju inte jämföra nån bil i världen med F1. De kör som de gör för att de har så mycket downforce, ingen vanlig bil ens i extrem racingversion har så mycket downforce.
För att ge ett exempel: en F1 bil kan skapa upp till ca 3,5G downforce alltså lika mycket tryck som om bilen vägde 3,5*(605+bensin)=2117,5kg + 3,5*bensin
Detta gör att de kan köra sjukt mycket snabbare än andra bilar i kurvorna (jämför med hur långsamt det ser ut när safety-car kör framför F1-bilarna)

Läs hela konversationen innan du kommer med inlägg, snälla.
Jo det går aldeles utmärkt att använda sig av F1-bilar som jämförelse och i detta fall är det helt relevant, dessutom finns det visst bilar som genererar downforce i klass med en F1-bil, se på Audi R11 eller nästan vilken bil som helst som tävlar i Le Mans 24H-loppen eller DTM-bilarna som sägs ha downforce nästan i klass med F1-bilar och motorer i samma klass, det som stryper dtm-bilarna är luftintagen btw, annars hade de i princip varit lika snabba enl. något uttalande från Audis Mattias Ekström.

Permalänk
Medlem

Oj vad folk ska prata om hur realistiskt spelet är som simulator, skulle vilja påstå att Forza knappast mäter sig med SimBin's spel, eller Live for Speed eller rFactor eller nåt för den delen. Kan man ha full kontroll på bilen med ett par tumspakar så är det för lätt, särskilt när man börjar prata bilar i tävlingsklass.

Kan inte heller påstå att Shift är det verkligaste spelet, men inte fan är det overkligt. Det de letat efter är att återskapa känslan av racing, och då menar jag inte bara i bilens beteende utan själva upplevelsen.

IGN beskrev det så bra i sin recension, t.ex att de vill att man ska känna att man inte har kontroll och att man verkligen tänjer bilen till dess gräns än fast man faktiskt i verkligheten har väldigt bra kontroll. Känns som att man hanterar helt omöjliga ställ i vansinniga situationer som ett proffs. Visserligen blir det nästan omöjligt att leka på det viset med en 900 hästars Lamborghini som jag själv nu sitter med men när man väl får ett fint ställ så känner man sig verkligen som en racing-gud och det är en skön känsla Alltså, inte mest realism om man ser det som en simulator men upplevelsen har de verkligen fångat när det gäller ljud och så.

Kolla bara denna video där ett riktigt lopp på Nordslingan jämförs med ett varv i spelet: http://www.youtube.com/watch?v=i77MUO00AFY&feature=player_emb...

Skrev tidigare att jag inte gillade spelet, men jag tror att det enda störande är när man sitter i en otrimmad Tier 1-bil som verkar ha styrrespons i klass med en buss. När man väl kommer upp några snäpp så är det ett makalöst bra spel. Att sedan ha några polare online att jämföra tider i de olika tävlingarna i Career-läget blir ju bara ännu roligare, tävlat hela dagen mot brorsan för att klå tiderna hans

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lidodido
Oj vad folk ska prata om hur realistiskt spelet är som simulator, skulle vilja påstå att Forza knappast mäter sig med SimBin's spel, eller Live for Speed eller rFactor eller nåt för den delen. Kan man ha full kontroll på bilen med ett par tumspakar så är det för lätt, särskilt när man börjar prata bilar i tävlingsklass.

Jag skulle vilja påstå att du har helt fel. Forza känns helt klart mer realistiskt än rFactor. Fast du jämför liksom tre rätt realistiska spel mot NFS: Shift som är totalt orealstiskt.

Kolla på filmen t.ex. En person som uppenbarligen inte kan köra (ligger konstigt, växlar fel, kör utanför osv) kan hålla sig på ungefär samma ställe som någon som kör racebil på riktigt? Och det när du själv säger att dom lagt in funktioner för att sabba för spelaren för att visa hur svårt det är på riktigt?

1:25, varför rycker han i svängen? Varför släpper bilen i ALLA kurvor, oavsett hastighet? Hur kan han kontrollera bilen när hjulen släpper på rakan? Varför släpper hjulen på en raksträcka när han antagligen har rääääääääätt mycket downforce vid det laget? Frågorna många, och svaret kan sammanfattas med att "för att NFS: Shift är ett jävla skitspel".

Det enda du bevisar är ju hur kasst NFS: Shift är. Och oavsett hur orealistiskt Forza 3 är för att du kan styra det med handkontroll (konstigt argument) så beter sig ju iaf bilarna som förväntat.

Permalänk
Medlem

NatoGandalf +1

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk

Jag tycker det var ett jäva gnäll om driftingen i spelet överallt. Bara man kör rätt inställnigar så känns det faktiskt ganska realistisk, men givetvis fortfarande mycket arkad.

Lite filmer när jag driftar i spelet (HD)

http://www.youtube.com/watch?v=QprITdCX3bU&fmt=22

http://www.youtube.com/watch?v=eMoNb-DbNd0&fmt=22

http://www.youtube.com/watch?v=DqxufMu92vg&fmt=22 (Ratten ser fett efter ut i denna filmen, kan bero på att jag kör med PS2 kontroll)