Need for Speed: Shift

Permalänk

Har kommit till driverlevel 43 nu och måste säga att spelet är riktigt underhållande, var mycket skeptisk till allt banracing innan. En bana var riktigt rolig och spännande som gick i en 8 där man korsade varan på mitten. Det blev ena riktigt ordentliga smällar emellanåt.

Permalänk
Avstängd

Kanske mitt radeon hd4850 är lite skadat, borstade den med en diskborste för att få bort damm. Hehe :S

Permalänk
Medlem

Så tycker ni det är värt? Har testat de lite och stängt av de mesta hjälp medel som fanns så gick det riktigt bra :).
Det enda negativa tyckte jag var drift. Tycker drift är grymt roligt.
Men i detta lir så var det som att dansa runt i cirklar hela tiden xD.
Fast man inte svängde eller något som sladdade bilen runt :/.
Men han inte fixa desstomer i inställningarna för drifting testade de som hastigast.
Grafiken var inga problem med mitt hd 4890 i upplösning 1920x1080.
Så funderar på att köpa det men är lite tveksam faktiskt.
Är det värt 400kr?

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Avstängd

Spelet är inte värt 400:-, enligt mig är inget spel värt det. Du kan "köpa" det billigare på vissa platser, men säger inte var

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Spelet är inte värt 400:-, enligt mig är inget spel värt det. Du kan "köpa" det billigare på vissa platser, men säger inte var

Bara gå in på prisjakt o kolla det billigaste. 379:- på PC City, se, jag hittade ett billigare!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller går en fullt uppgraderad med works Lamborgini murci bara i 240? :S

Blev omkörd av en jäkla nissan på raksträckan.

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk

Min toppar över 300.

Permalänk

Har bara kört demon men kommer inte att köpa spelet. Äckligaste "styrningen" någonsin i ett NFS spel, kör med piltangenterna men ändå. Annars är det ju grymt snyggt

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Slå på "STEERING ASSIST" i gameplay inställningarna för er som tycker att styrningen är jobbig.

Här om dan fick jag märkliga grafikfel när jag spelade lite.

Tydligen växer det gräs på bilden.

http://pici.se/pictures/krvlkkqLP.jpg

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Slå på "STEERING ASSIST" i gameplay inställningarna för er som tycker att styrningen är jobbig.

Hahahah, det fick jag med när jag skulle köra MC12an, fast jag glömde ta en print på det.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Skönt att men inte är ensam om det hahah

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Citat:

Ska provas Tack för tipset!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Min toppar över 300.

När jag kommer upp i 240 så slutar bilen nästan att accelerera, har testat dragit ner på downforcen men kommer ändå inte upp över 260...

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Alltså ! Vad är detta för skit! När jag kommer till slutet av tier3 så börjar spelet att sluta fungera. Kommer bara till starten och när man kört 100 m så kommer det upp "Need for speed har slutat att fungera" Ominstallerat spel, ratt och grafikrutin. Men nä! Inget funkar. Ringde EA och frågade Va Fan!! Svar: Du ska få en ny drivrutin till din Logitechratt som heter 5,07. Den ska funka. Det är flera som haft problem med 5,04 sa han. Men inte då. Har nu suttit och ominstallerat spelet och drivarna ett flertal gånger. Men samma sak hela tiden. Need for Speed har slutat att fungera. Till sist försökte jag med Patchen som kommit. Inte då! Då fuckade grafiken ut ock gräset kom upp en halmeter svävandes over asfalten. Nån som har samma skit som jag här eller nån som har nån ide???

Såg att det finns fler som har detta fel på NFS forum. Men ingen där har löst det. Konstigt att ingen annan här på Swec har detta problem. Förutom han som jag snodde länken ifrån.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick det med när jag lirade online ^^

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

Har fått ratten nu och har kört ett bra tag nu! Så jäkla roligt, inte för att jag vet men "känns" värkligt att köra med alla hjälpmedel avstängda iaf. Själv tycker jag det är minnst lika roligt som GRID.

Visa signatur

- AMD Phenom II X6 1090T @ 4Ghz Noctua NH-U12P| 16GB RAM | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | GTX 670 2GB | 5TB HDD, Intel X25-M G2 80GB -

Permalänk
Medlem

Har ni några tips på bilar som är bra?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Kör Porsche 911 GT3 RSR och tycker den funkar jäkligt bra, Golfen funkar fint med Är typ bara dom bilarna jag har kört.

Visa signatur

- AMD Phenom II X6 1090T @ 4Ghz Noctua NH-U12P| 16GB RAM | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | GTX 670 2GB | 5TB HDD, Intel X25-M G2 80GB -

Permalänk
Medlem

Kör Shift med Logitech G25. Finns det något vis att få ratten att kunna vrida sig 720 grader? i spelet ser det ut som han knappt rör ratten.

Hursom är jag väldigt nöjd över hur Shift är, om man jämför med Undercover osv.

Need for speed spelen har alltid varit agressions framkallande för mig. typ sista varvet och så spinner man ur sista kurvan för man är för glad på gasen osv Då kunde man bli lite ilsken.
Där var Grid underbara med den "go back in time" saken.

Spelet är lätt värt pengarna, äntligen ett välgjort nfs igen.

Enda nackdelarna enligt mig är:
Bottarna är helt vilda o kör som en drogpåverkad 90åring vid vissa tillfällen.
Har ej hittat inställningar på wheel turn, dvs hur mkt ratten ska kunna rotera.
Nya tiers unlockas för snabbt, hinner knappt blir klar med en innan det dyker upp en ny och man blir ivrig o testar den nya.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

nawidek; håller med dig på tiers, går jäkligt fort att komma vidare, sen är det med pengarna, man får på tok för mycket. Tycker man ska vara tvungen att kämpa mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scheliN92
nawidek; håller med dig på tiers, går jäkligt fort att komma vidare, sen är det med pengarna, man får på tok för mycket. Tycker man ska vara tvungen att kämpa mer.

Visst att man har ett val hur man spenderar pengar och om man vill gå vidare till nästa tier eller inte.

Men vem stannar kvar på en gammal tier när man kan köra finare,snabbare o rent ut sagt ROLIGARE bilar. Tycker det dödar speltiden lite i spelet.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

Jo, har testat tier 4 bilar, tycker dom är astråkiga. Så man håller sig till tier 2 och 3

Det skulle nog vara bättre att man avancerar till nästa tier när man går upp i driverlevel. Det är vad jag tycker iaf. Tier 1 från lvl 0-10, 2 från 10-20 osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller också med om att det går för snabbt, har köpt hur många bilar som helst och uppgraderar dom fullt och har fortfarande oändligt med pengar

Har möjligheten att köra "NFS Live World Tour" och har knappt börjat på Tier 3, och de sa klart och tydligt i början att world touren är det stora målet så vad ska jag plocka stjärnor för nu..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Jag gillar faktiskt spelet otroligt mycket.
Var lite trött på de andra "Fast and furious"-kopiorna där orginalbilarna kändes som barnvagnar i hastighet för att få de trimmade versionerna att "se ut att gå snabbare"..

Ja Körde tier 1 och lite av tier 2, sen beslutade jag mig för att testa alla bilarna i Tier 1.

Valde att köra banan Alpental eller vad den heter, i 5 varv. Tog först alla bilarna otrimmade för att se tiderna. Sen som en nörd jag är noterade jag bil, stats och tiderna i en excelfil.

Sen fick ett par gå vidare till nästa omgång, dvs fulltrimmat.

Sen va det tydligen bara 1 av de 5 sista bilarna efter fulltrim som kunde ha Works.. fick ge upp där.. haaha

Driftingen tycker jag är svår, hade man haft samma fäste med bilen i drift-mode som i vanlig racing hade det varit lugnt, men de verkar gjort det halare.. Har försökt ett par bilar på "tokyo"-banan i ett par timmar, men ändå inte lyckats bemästra det.. Dock är det inge svårt att vinna de första drifttävlingarna, bara å se till att ha ställ när du passerar stolparna ;P
Ska bli bättre, ja har gett mig F*n på att bli mästare på driftingen..

Sen fortsatte jag, var inte riktigt nöjd med bilen jag hade, så jag beslutade mig att ta och ta reda på vilken bil som kändes bäst och kunde köra snabbast runt Alpental..
Murcilagon fick jag runt på 0:41.xxx sek, snabbast för mig hittills.. Sen kommer, otippat nog, dodge viper på 0:42.250. Den slog faktisk Gallardon med 4 tiondelar

Tycker det är riktigt kul nu när man kan banan, att ta bil efter bil för att testa dem och se hur dem är.. ju mer van man är vid dem ju större skillnader märker man!

Tycker t.ex. Lotus Exige eller hur den stavas är grymt skön...

Ang. känslan och fysiken tycker jag folk har fel.. dessutom behöver man testa spelet lite mer än i 30 mins för att veta vad man pratar om.. vanesak..
T.ex.:
FWD vs RWD vs AWD..
I tidigare spel har FWD och AWD känts ungefär samma, samtidigt som RWD varit sladdigt... nu känner man verkligen hur AWD:n jobbar när man svänger.. är verkligen stor skillnad på vilken typ av drift man väljer!

Dessutom märker man skillnad på tunga och lätta bilar.. t.ex. RS4 vs Lotusen, med audin måste jag bromsa mycket tidigare då den väger nästan 500kg mer.. men med lotusen kan ja bromsa strax efter linjen blivit röd.. riktigt skön!

Tycker dem har fångat känslan väldigt bra.

Är def. värt pengarna..
Nu är frågan om det är värt att köpa en t.ex. G25-rat för nästan 2000kr..
Just nu kör ja med en gammal Microsoft Sidewinder Forcefeedback, dock utan FF.. den kändes konstig..

Iaf, mycket bra spel!

4.5/5 möjliga då jag inte är riktigt nöjd med driftingen

Edit:
Glömde nästan!
Flöt inte så bra på min AMD phenomII 940, 8gb-minne och ATI 4850.
Var nära på att köpa nytt då jag är trött på att ati inte funkar så bra i spelen.
Kör förresten windows 7 RC (minns inte exakt vilken version).
Tänkte jag skulle installera om till vista, men snubblade på en tråd när jag sökte på problemet, att man ska testa å stänga av alla överklockningsprogram. (Har klockat grafikkortet).
Beslutade mig för att testa stänga av Cool n' Quiet i biosen..
Wips, gick fråpn 15-28fps till 35-70fps..
Ligger oftast 45-50.. Riktigt trevligt

Summering, Stäng av Cool n' quiet om det flyter dåligt, det kanske hjälper!

Ursäkta för min wall-of-text...

Permalänk
Medlem

Till DRIFT måste jag rekommendera Honda S2000 med max trim och max downforce.

till RACE så rekommenderar jag Audi RS8 för den går som tåg på räls när jag har max downforce ( tills jag använder handbromsen iaf... =P ).

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag gillar personligen Vipern. Känns lagom köttig och fin!

Nu är jag dock lite trött på Shift, skall installera Colinmcrae: Dirt nu istället, blev sugen på att sladda lite på grus istället

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

men hur får man vipern att gå framåt?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Har spelat spelet lite nu och jag måste säga att jag faktiskt tyckte om det. Dock kunde dom skippat drift segmentet. Tycker det börjar bli lite uttjatat nu.

Har iaf hittat min favorit bil. Audi RS4 med max trim, helt underbart galen är den. Maxar lite över 350km/h, 780hp och awd. Kan inte bli roligare, speciellt när man släpper loss monstret på Nürburgring.

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Hedersmedlem

lyckades precis förstöra min trogna gamla ratt (Sidewinder) misstänker jag, samtliga bilar drar numera vänster trots att jag kalibrerat om ratten =/, någon som har en idé på hur jag kan få bukt med detta?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
lyckades precis förstöra min trogna gamla ratt (Sidewinder) misstänker jag, samtliga bilar drar numera vänster trots att jag kalibrerat om ratten =/, någon som har en idé på hur jag kan få bukt med detta?

Gör det bara med ratt eller utan ratt också? Testa med keyboard!

Visa signatur