Need for Speed: Shift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freneticz
puuuh okey har läst igenom hela tråden....

Jag kör med G25 men i menyerna måste jag hålla in bromsen för att kunna välja(utan broms intryckt går markören uppåt), hur kan jag lösa det tro?

Kalibrera pedalerna kanske?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

I spelet funkar det som det ska, bara i menyerna som sagt

Edit: förövrigt verkar det mycket lovande, bara kört 2 lopp ännu......ska härda detta med en kompis imorgon.

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freneticz
puuuh okey har läst igenom hela tråden....

Jag kör med G25 men i menyerna måste jag hålla in bromsen för att kunna välja(utan broms intryckt går markören uppåt), hur kan jag lösa det tro?

Du får gå in och ladda ner ett verktyg som heter typ ClearCalibration från wingmanteam.com. Kör det, och ta bort din profilmapp så kanske det funkar i en stund. Det gjorde det för mig. Länge nog för att du ska märka att spelet suger iaf.

Att påstå att det skulle vara så enkelt att pedalerna är felkalibrerade eller att det skulle vara en inställning är såklart larvigt att påstå då spelet är en väldigt detaljerad cockpitvy som man satt på ett i övrigt ritkigt kasst spel. Ungefär 4 år gick åt att göra cockpiten, sen satte man en snubbe på att göra själva spelet under tre veckor där resten av studion spenderade sin tid med att åka skidor på blankis för att se så att bilfysiken kändes verklig.

Permalänk
Medlem

hej har ett problem med min Microsoft SideWinder Force Feedback. den dhugger till åt vänster med en sekunders intreval upphör nångång ibland när man kör, har kalibrerat den flera ggr, kollat ins i spelet men ändå bråkar skiten, funkar perfa i andra spel, nån som har samma problem? hjälp mej!

Permalänk

det här kanske kan vara nåt att mixtra med?
http://www.virtualr.net/need-for-speed-shift-real-mod-1-0/

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubbää
hej har ett problem med min Microsoft SideWinder Force Feedback. den dhugger till åt vänster med en sekunders intreval upphör nångång ibland när man kör, har kalibrerat den flera ggr, kollat ins i spelet men ändå bråkar skiten, funkar perfa i andra spel, nån som har samma problem? hjälp mej!

Jag har bytt många kontroller med den sjukdomen, jag har aldrig fått tillbaka det problemet efter jag använt jordat uttag.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av firefreak
I GTR så berodde detta oftast på att Force Feedback effekterna är inverterade. Finns ett menyalternativ för detta. Så det är ingen Feedbackloop det är bara inställningen som är fel. Med G25an jag har så måste man oftast invertera feedbackeffekterna för att det ska bli rätt. Nu har jag inte hunnit prova G25an i Shift än men i GTR var det precis så som du beskriver tills man inverterade effekterna.

Hmm..., kanske skulle testa detta.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av firefreak
I GTR så berodde detta oftast på att Force Feedback effekterna är inverterade. Finns ett menyalternativ för detta. Så det är ingen Feedbackloop det är bara inställningen som är fel. Med G25an jag har så måste man oftast invertera feedbackeffekterna för att det ska bli rätt. Nu har jag inte hunnit prova G25an i Shift än men i GTR var det precis så som du beskriver tills man inverterade effekterna.

Kollade just. Finns ingen sådan inställning i Shift.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

alltså, kan man styra bilarna med STYRKORSET och inte med den där jävla lilla spaken? Har jag missat det?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockerpapi
Jag kör på pc med en xbox 360 gamepad o drift funkar ändå inte. Trodde det skulle va lättare med ratt..

Ställ in känsligheten på spelkontrollen i inställningarna. Ställ ner gasen till 30% eller liknande.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

jag kör med tangent bord, och testar bilarna med trim och lite tuning så gåre....min mitsubishi lancer med all upgrade gör lätt 300 khm, fast gjort nu så jag accelererar 0-100 på 2.5 sec

Samt 100-150 på 3~4 sec Grymt nöjd
Innan motståndarna hinner komma upp i 200 khm vilket räcker oftast är jag redan förbi dem med häst längder ;D

Änsålänge e spelet bra :=)

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Tanka hem demot till xbox360 och kört ett 10tal lopp är positivt överraskad

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Förstår inte varför folk fortfarande kör NFS. Måste vara den sämsta grafikmotorn överhuvudtaget. Dirt2 ftw....

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag är i alla fall väldigt positivt överraskad av Shift.
Jag har hittills inte gillat något NFS-spel sedan Most Wanted men Shift är nästan lika bra. Lite synd på att det enbart är banor dock, och att det är så mycket nötande, och att "race-line" har fått så mycket uppmärksamhet. Jag menar om jag kan ta en kurva snabbare på mitt sätt än vad någon EA-anställd räknat ut i teorin vore det bättre sättet så är ju uppenbarligen mitt sätt bättre, så varför i hela friden måste jag ligga och snigelkrypa runt kurvor för att bemästra dem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Förstår inte varför folk fortfarande kör NFS. Måste vara den sämsta grafikmotorn överhuvudtaget. Dirt2 ftw....

Jo Dirt2 är ju också sjukt bra. Fast jag skulle nog säga att jag blir oändligt mycket mer irriterad på det än på NFS... Att köra ett race i marocco är ju helt hopplöst när man inte ens kan se skillnad på väg och omgivning... Och sen har det ju rätt mycket mer med känsla att göra än grafik. Finns inte ett enda bilspel som är roligt om det är som att köra en lådbil på hjul av tuggummi oavsett om hur snyggt det är.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Förstår inte varför folk fortfarande kör NFS. Måste vara den sämsta grafikmotorn överhuvudtaget. Dirt2 ftw....

Är du blåst eller? Testa spelet, och sen snacka, De e fan inte stor skillnad grafiskt mellan Dirt 2 och NFS shift.

Lamborghini murcielago > 0-150 på 3 sek

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag är i alla fall väldigt positivt överraskad av Shift.
Jag har hittills inte gillat något NFS-spel sedan Most Wanted men Shift är nästan lika bra. Lite synd på att det enbart är banor dock, och att det är så mycket nötande, och att "race-line" har fått så mycket uppmärksamhet. Jag menar om jag kan ta en kurva snabbare på mitt sätt än vad någon EA-anställd räknat ut i teorin vore det bättre sättet så är ju uppenbarligen mitt sätt bättre, så varför i hela friden måste jag ligga och snigelkrypa runt kurvor för att bemästra dem?

Antagligen är det ju så att den EA-anställde kan ta kurvan mycket snabbare än vad du kan om han följer racinglinjen. Följer man inte racelinjen och ändå lyckas ta kurvan så finns det med stor sannolikhet någon som kan ta racelinjen mycket snabbare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Antagligen är det ju så att den EA-anställde kan ta kurvan mycket snabbare än vad du kan om han följer racinglinjen. Följer man inte racelinjen och ändå lyckas ta kurvan så finns det med stor sannolikhet någon som kan ta racelinjen mycket snabbare.

Vad jag undrar är, är racelinjen anpassad för de olika bilarna och deras inställningar? Du har ju helt olika racelinjer för en bil med bra acceleration och en bil med dålig. Tro mig!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
Är du blåst eller? Testa spelet, och sen snacka, De e fan inte stor skillnad grafiskt mellan Dirt 2 och NFS shift.

Lamborghini murcielago > 0-150 på 3 sek

Det är precis vad jag gjort. Spelen har sett likadana ut sen underground versionerna, lika overkliga bilar och tråkiga banor. Nej, tacka vet jag dom första NFS spelen...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Det är precis vad jag gjort. Spelen har sett likadana ut sen underground versionerna, lika overkliga bilar och tråkiga banor. Nej, tacka vet jag dom första NFS spelen...

Det märks du inte spelat spelen. Och vem e overklig, gå in på google, och skriv Nissan skyline GTR34 och sen kolla spelet. Vart är de overkliga?

Sedan kolla någon av racing banorna, vad e overkligt? att du inte kan ta svängen glidande som du kan i dirt 2?

Dirt e rally baserat, medans NFS shift e Racing simulator....typisk Nub Cake

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Antagligen är det ju så att den EA-anställde kan ta kurvan mycket snabbare än vad du kan om han följer racinglinjen. Följer man inte racelinjen och ändå lyckas ta kurvan så finns det med stor sannolikhet någon som kan ta racelinjen mycket snabbare.

Fast kollar man så är race-linjen inte mer än den vidaste linjen för att ta sig igenom kurvan. Den är alltid uppbyggd på samma sätt, d.v.s. utifrån och in så snävt som möjligt för att sedan plana ut mot ytterkanten igen. Och visst, detta är i många fall snabbaste sättet att ta sig igenom en kurva. Men inte alltid och helt beroende på körstil och fordon.

Det finns många tillfällen då den teoretiskt optimala linjen inte är den bästa i praktiken. Speciellt inte när man inte behöver bry sig om saker så som slitna däck m.m. Jag emnar om man ställer upp AIn på max och ändå kan gå förbi halva fältet genom att drifta runt kurvor i ytterkant medan de kryper längs racelinjen så är det ju någonting galet.

Mitt största problem i hela shift är att AIn är så seg att de är i vägen hela tiden.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
Det märks du inte spelat spelen. Och vem e overklig, gå in på google, och skriv Nissan skyline GTR34 och sen kolla spelet. Vart är de overkliga?

Sedan kolla någon av racing banorna, vad e overkligt? att du inte kan ta svängen glidande som du kan i dirt 2?

Dirt e rally baserat, medans NFS shift e Racing simulator....typisk Nub Cake

om shift är simulator så har dom mislykat nåt brutalt
men nfs har väll aldrig haft bilar som betet sig "normalt"?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freneticz
I spelet funkar det som det ska, bara i menyerna som sagt

Edit: förövrigt verkar det mycket lovande, bara kört 2 lopp ännu......ska härda detta med en kompis imorgon.

Hade samma problem och det löstes med den där wingmang-profilrensaren. Efter att du kört den ska du ta bort din NFS-profil och göra en ny, var noga med att ställa in om du kör kombinerade pedaler eller inte, annars får du tillbaks problemet.
Lycka till, spelet i sig är fruktansvärt underhållande, tyvärr klarar inte alla av att lära sig att bemästra bilarna och ägnar sig istället åt att snacka skit om spelet, lyssna inte utan bilda dig en egen uppfattning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Lycka till, spelet i sig är fruktansvärt underhållande, tyvärr klarar inte alla av att lära sig att bemästra bilarna och ägnar sig istället åt att snacka skit om spelet, lyssna inte utan bilda dig en egen uppfattning.

QFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Fast kollar man så är race-linjen inte mer än den vidaste linjen för att ta sig igenom kurvan. Den är alltid uppbyggd på samma sätt, d.v.s. utifrån och in så snävt som möjligt för att sedan plana ut mot ytterkanten igen. Och visst, detta är i många fall snabbaste sättet att ta sig igenom en kurva. Men inte alltid och helt beroende på körstil och fordon.

Det finns många tillfällen då den teoretiskt optimala linjen inte är den bästa i praktiken. Speciellt inte när man inte behöver bry sig om saker så som slitna däck m.m. Jag emnar om man ställer upp AIn på max och ändå kan gå förbi halva fältet genom att drifta runt kurvor i ytterkant medan de kryper längs racelinjen så är det ju någonting galet.

Mitt största problem i hela shift är att AIn är så seg att de är i vägen hela tiden.

Några frågor, har du stängt av alla driving aids, dvs ABS, anti-sladd, anti-spin, broms/styr-assist etc samt kör med skador och kör på max svårighetsgrad och ändå kan du drifta runt halva fältet i kurvorna utanför race-linjen? Du verkar ju vara jäkligt duktig då. Prova att köra online, kanske finns folk som är mer på din höga nivå där?

Angående racing-linjen så är den nästan alltid den bästa linjen, självklart finns det undantag om du ska köra om. Men det är ju en helt annan sak, det är ju bara för att det är fysiskt omöjligt att köra genom en annan bil, därför blir man tvingad att köra om på ett annat ställe. Kolla på F1 hur bilar som är relativt ohotade håller race-linjen. Race-linjen är den snabbaste linjen runt banan, men om det står någon parkerad i race-linjen så måste man ju köra om på ett annat ställe. Anledningen till varför man följer race-linjen är ju inte något hokus-pokus, det är ju fysik. Du vill ju ha med dig så mycket fart ut och in i kurvorna, behålla farten så länge som möjligt på raksträckor etc. Om man kan drifta runt halva fältet så är det ju så klart dåligt, men så lätt har inte jag uppfattat spelet. Tycker snarare att det är rätt svårt med all hjälp avstängd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Några frågor, har du stängt av alla driving aids, dvs ABS, anti-sladd, anti-spin, broms/styr-assist etc samt kör med skador och kör på max svårighetsgrad och ändå kan du drifta runt halva fältet i kurvorna utanför race-linjen? Du verkar ju vara jäkligt duktig då. Prova att köra online, kanske finns folk som är mer på din höga nivå där?

Angående racing-linjen så är den nästan alltid den bästa linjen, självklart finns det undantag om du ska köra om. Men det är ju en helt annan sak, det är ju bara för att det är fysiskt omöjligt att köra genom en annan bil, därför blir man tvingad att köra om på ett annat ställe. Kolla på F1 hur bilar som är relativt ohotade håller race-linjen. Race-linjen är den snabbaste linjen runt banan, men om det står någon parkerad i race-linjen så måste man ju köra om på ett annat ställe. Anledningen till varför man följer race-linjen är ju inte något hokus-pokus, det är ju fysik. Du vill ju ha med dig så mycket fart ut och in i kurvorna, behålla farten så länge som möjligt på raksträckor etc. Om man kan drifta runt halva fältet så är det ju så klart dåligt, men så lätt har inte jag uppfattat spelet. Tycker snarare att det är rätt svårt med all hjälp avstängd.

Driving-aids är avstängda på svåraste, fast så "hög" nivå skulle jag inte säga att det är. Det är inte direkt något jättesvårt spel. Och online får jag pisk i rätt många fall.

Och visst håller F1-bilar rätt ohotat racing-linjen, men det är ju just för att de bilarna är bäst så. Med min körstil så offrar jag gärna 5-10km/h på rakorna för att kunna hålla hastigheten i kurvor. Det ger bättre möjlighet att passera andra i just kurvorna. Det bästa körsättet beror ju helt på vilken bil man kör och hur man gillar att köra. För en bil med sämre drag på låga växlar så är det inte bra att tappa för mycket varv i kurvorna, så då kan en sladd där man kan hålla varvet uppe vara bättre. Man kanske tar kurvan lite långsammare, men det tar man ju då igen på vägen ur kurvan.

Jag har inget emot race-linjen i sig, det jag tycker är löjligt är att de hängt så mycket på att man ska följa den så som poäng, om man bemästrar kurvor m.m. trots att det helt klart inte alltid är fördelaktigt att göra så.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Driving-aids är avstängda på svåraste, fast så "hög" nivå skulle jag inte säga att det är. Det är inte direkt något jättesvårt spel. Och online får jag pisk i rätt många fall.

Och visst håller F1-bilar rätt ohotat racing-linjen, men det är ju just för att de bilarna är bäst så. Med min körstil så offrar jag gärna 5-10km/h på rakorna för att kunna hålla hastigheten i kurvor. Det ger bättre möjlighet att passera andra i just kurvorna. Det bästa körsättet beror ju helt på vilken bil man kör och hur man gillar att köra. För en bil med sämre drag på låga växlar så är det inte bra att tappa för mycket varv i kurvorna, så då kan en sladd där man kan hålla varvet uppe vara bättre. Man kanske tar kurvan lite långsammare, men det tar man ju då igen på vägen ur kurvan.

Jag har inget emot race-linjen i sig, det jag tycker är löjligt är att de hängt så mycket på att man ska följa den så som poäng, om man bemästrar kurvor m.m. trots att det helt klart inte alltid är fördelaktigt att göra så.

Ja men racing-linjen ger bättre hastighet i kurvorna också... Inte bara F1-bilar, bara kolla på Porsche Cup eller nåt. Sen är det klart att det är annorlunda under racing kontra att vara ensam på banan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ja men racing-linjen ger bättre hastighet i kurvorna också... Inte bara F1-bilar, bara kolla på Porsche Cup eller nåt. Sen är det klart att det är annorlunda under racing kontra att vara ensam på banan.

För bilar som kan hålla den ja. För bilar som måste krypa ner till gå-hastigheter för att inte tappa grepp m.m. är den mindre bra. Då går det ju snabbare att helt enkelt gasa på och slira genom kurvan istället så att man kan använda drivkraften för att hålla bilen från att ta ett sandbad.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Lycka till, spelet i sig är fruktansvärt underhållande, tyvärr klarar inte alla av att lära sig att bemästra bilarna och ägnar sig istället åt att snacka skit om spelet, lyssna inte utan bilda dig en egen uppfattning.

Det handlar mest om att vi är vana vid att bilar beter sig som i verkligheten och blir irriterade på att ett spel som ska vara "ultrarealistiskt" uppenbarligen är gjort av människor som aldrig kört bil. Inte du heller verkar det som.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Förstår inte varför folk fortfarande kör NFS. Måste vara den sämsta grafikmotorn överhuvudtaget. Dirt2 ftw....

Förstår inte varför du hänvisar till ett rallyspel som substitut för ett banracingspel. Dessutom är ju Dirt 2 också helt värdelöst.

Jag tycker att alla som säger att NFS: Shift känns realistiskt ska ta hem demot till Forza3 (om ni äger en Xbox) och jämföra med. Tycker ni fortfarande att Shift är bättre? Skönare känsla? Bättre realism? Bra, spela NFS: Shift då, men påstå aldrig att ni vet vad som är "bra körkänsla" eller "hög realism" för ni har fan inte en jävla suck.

Om ni kör på PC kan ni ladda ner demot till Live for Speed och göra samma jämförelse.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Det handlar mest om att vi är vana vid att bilar beter sig som i verkligheten och blir irriterade på att ett spel som ska vara "ultrarealistiskt" uppenbarligen är gjort av människor som aldrig kört bil. Inte du heller verkar det som.

Förstår inte varför du hänvisar till ett rallyspel som substitut för ett banracingspel. Dessutom är ju Dirt 2 också helt värdelöst.

Jag tycker att alla som säger att NFS: Shift känns realistiskt ska ta hem demot till Forza3 (om ni äger en Xbox) och jämföra med. Tycker ni fortfarande att Shift är bättre? Skönare känsla? Bättre realism? Bra, spela NFS: Shift då, men påstå aldrig att ni vet vad som är "bra körkänsla" eller "hög realism" för ni har fan inte en jävla suck.

Om ni kör på PC kan ni ladda ner demot till Live for Speed och göra samma jämförelse.

precis

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Det handlar mest om att vi är vana vid att bilar beter sig som i verkligheten och blir irriterade på att ett spel som ska vara "ultrarealistiskt" uppenbarligen är gjort av människor som aldrig kört bil. Inte du heller verkar det som.

Förstår inte varför du hänvisar till ett rallyspel som substitut för ett banracingspel. Dessutom är ju Dirt 2 också helt värdelöst.

Jag tycker att alla som säger att NFS: Shift känns realistiskt ska ta hem demot till Forza3 (om ni äger en Xbox) och jämföra med. Tycker ni fortfarande att Shift är bättre? Skönare känsla? Bättre realism? Bra, spela NFS: Shift då, men påstå aldrig att ni vet vad som är "bra körkänsla" eller "hög realism" för ni har fan inte en jävla suck.

Om ni kör på PC kan ni ladda ner demot till Live for Speed och göra samma jämförelse.

Jag tycker alla som säger att Forza 3 känns realistiskt ska ta sig in i en riktig bil och jämföra med. Tycker ni fortfarande att Forza är bättre? Skönare känsla? Bättre realism? Bra, spela spel då, men påstå inte att ni vet vad som är "bra körkänsla" eller "hög realism" för ni har fan inte en jävla suck.

Måste jag påpeka hur otroligt löjligt det är att tjafsa om vilken påhittad fantasi-representation av verkligheten som är minst overklig? Ska vi inte fjanta om hur dålig realism det är i sagan om ringen-filmerna också, eller varför inte gnälla om att pokémon är overkligt eftersom små luddiga kryp inte kan spotta eld.

Jag själv gillar arkad-känslan. Att kunna trycka plattan i mattan och det händer lite utan att man för den delen ska behöva tillbringa 6 veckor med att slira runt och slicka väggar eftersom någon tyckte att det var en "naturlig" idé att börja svänga 100m innan kurvorna så att den, precis som resten av spelet overkliga ratten, ska hinna snurra innan bilen faktiskt svänger.

Sen finns det folk som gillar simulatorer. Men om man gillar simulatorer och ogillar arkad så säger ju sunt förnuft att man kanske borde hålla sig borta från arkad istället för att gnälla på folket som istället gillar arkadkänslan.

Men hey, jag kan ställa mig med ett grillspett eller två till nästa gång ni ska lira FPS, det är ju så dålig känsla och overkligt att man kan bli skjuten menar jag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.