Permalänk

Vet du om någon annan bra sida för nzb's ?
nzbrus har problem med sina servrar verkar det som.. Internal Server Error

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Där ser man. Vad sitter du på för lina?

100/100 telia

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fatalis
SKa man köra alt.Binz eller SABnzbd?

Har förvisso inte provat alt.Binz men SABnzbd har ett väldigt simpelt gränssnitt och det går snabbt att sätta sig in i hur allt fungerar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklashog
Vet du om någon annan bra sida för nzb's ?
nzbrus har problem med sina servrar verkar det som.. Internal Server Error

http://www.slyck.com/forums/viewtopic.php?t=44446

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklashog
100/100 telia

Vad brukade du få ut för maxhastighet när du tankade torrents exempelvis? Var den högre än den hastighet du har nu bör du öka antalet connections.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Har förvisso inte provat alt.Binz men SABnzbd har ett väldigt simpelt gränssnitt och det går snabbt att sätta sig in i hur allt fungerar.

http://www.slyck.com/forums/viewtopic.php?t=44446

Vad brukade du få ut för maxhastighet när du tankade torrents exempelvis? Var den högre än den hastighet du har nu bör du öka antalet connections.

kör på 20 connections. Brukade få ut 11MB/s dvs 100mbit ;p

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklashog
kör på 20 connections. Brukade få ut 11MB/s dvs 100mbit ;p

På tok för många. Jag får samma hastighet med 20 connections som med 8.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
På tok för många. Jag får samma hastighet med 20 connections som med 8.

testade att gå upp från 1 till 10 fick samma prestanda på typ 5 connections. sen testade jag 10 stycken från eu servern och 10 på usa servern fick då upp den till 6.900~

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklashog
Vet du om någon annan bra sida för nzb's ?
nzbrus har problem med sina servrar verkar det som.. Internal Server Error

www.newzbin.com är den bästa tycker jag , den har fint upplägg av kategorier m.m plus det var dom som skapade nzb från början Dock kostar det en liten summa per vecka men det är verkligen en strunt summa sen måste man även få en invite till sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nebi908
www.newzbin.com är den bästa tycker jag , den har fint upplägg av kategorier m.m plus det var dom som skapade nzb från början Dock kostar det en liten summa per vecka men det är verkligen en strunt summa sen måste man även få en invite till sidan.

Aha, trodde att det räckte med att man fick en invite men det är alltså en invite + att man själv måste betala en slant i veckan?

Du råkar inte ha en invite till övers?

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Du råkar inte ha en invite till övers?

Permalänk

jag tar mycket gärna också emot en invite.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

Ni som kör SABnzbd+, har ni några tips på användbara funktioner man kan tänkas använda sig av? Programmet verkar vara väldigt komplett och funktionsrikt och det känns inte som att man använder sig av särskilt många av dessa.

Kan själv tipsa om FF-tillägget nzbdStatus:
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/7617

Permalänk

Giganews ftw

Permalänk

Har registrerat mig på astraweb för 11 dollar i månaden, samt tankat hem Grabit, men vad gör jag nu? Hur hittar jag dessa filer som jag kan tanka hem t.ex. filmer osv. med?

Ursäkta för en antagligen idiotisk fråga.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500 3.0GHz | MSI XFX GeForce 9800GTX BlackEdition | Corsair 2*2048MB DDR2 | Asus P5K Premium | Western Digital Caviar 500GB | Corsair 650W | Samsung T220 22" Wide TFT

Permalänk
Medlem

Grabit funkar allt annat än stabilt för mig (använder beta 3 med ssl) Har bytt till atlbinz vilket fungerat mycket bättre.

ang din fråga så tror jag inte att det är ok att svara på den här men google is your friend.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexlindgren
Har registrerat mig på astraweb för 11 dollar i månaden, samt tankat hem Grabit, men vad gör jag nu? Hur hittar jag dessa filer som jag kan tanka hem t.ex. filmer osv. med?

Ursäkta för en antagligen idiotisk fråga.

Sök efter det du vill ladda ner på valfri indexeringssida och laddar ner .nzb-filen. Vet inte hur Grabit fungerar men i SABnzbd+ anger du i varje fall den mapp du placerat .nzb-filerna och är programmet på startar nedladdningen automatiskt.

En lista på olika indexeringssidor:
http://www.slyck.com/forums/viewtopic.php?t=44446

Permalänk

newzbin verkar vara en intressant sida någon här som råkar ha en invite över?
För övrigt så brukar använda mig av http://www.newzleech.com/ och http://www.nzbsrus.com/

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som behövt öka antalet connections för att få ut full nedladdningshastighet på sistone (de senaste dagarna)? Tidigare räckte det med 9-10 men nu krävs det 15 connections ungefär för att jag ska kunna maxa min lina. Vad kan det bero på btw? Överbelastade servrar?

Permalänk

Själv kör jag med 14 anslutningar från två servrar. Det kör jag mest för att jag inte haft lust att testa ut exakt hur många jag behöver för att maxa.

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

Rekomenderar http://www.netwu.com/ue/ som jag kört med i många år.
T.ex. söka på filnamn + mycket mer.

Visa signatur

MichiG

Permalänk

Om man ska diskutera klienter så är nzbget lätt bäst enligt mig, har använt Grabit och Pan förut men dom var inte i närheten så automatiska som nzbget.

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk

Tjena
Har precis skaffat usenet (astraweb) och tycker att hasigheten är riktigt dålig, ligger runt 900kb/s brukar ligga runt 2MB/s när jag laddar hem från övriga nätet.

När jag kollar connections i GrabIT så ser jag att det endast används tre trådar, kan det bero på att jag ssl kryptering?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Testa att öka antalet connections så ska du se att farten ökar.

Permalänk

Tack, nu blev det en rejäl fartökning

Permalänk
Medlem

Det är dock inte att rekommendera att använda det maximala antalet möjliga connections (20 st om det är Astraweb man har som provider). Öka stegvis och stanna vid den siffra som tillåter dig att maxa din lina.

Happy Useneting!

Permalänk
Medlem

rekomenderar inte grabit, den verkar ha problem med ssl anslutningar. För mig hängde sig trådar hela tiden och jag fick starta om klienten 2, ibland 3, gånger för att få hem något.

Bytt till Altbinz och kört med det i ca 1½ vecka. funkat felfrit.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Det är dock inte att rekommendera att använda det maximala antalet möjliga connections (20 st om det är Astraweb man har som provider). Öka stegvis och stanna vid den siffra som tillåter dig att maxa din lina.

Happy Useneting!

Vad kan det bli för dåliga effekter av att använda många/max antal anslutningar? Sitter som jag nämnde längre upp i tråden på 14 st anslutningar just nu.

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
rekomenderar inte grabit, den verkar ha problem med ssl anslutningar. För mig hängde sig trådar hela tiden och jag fick starta om klienten 2, ibland 3, gånger för att få hem något.

Bytt till Altbinz och kört med det i ca 1½ vecka. funkat felfrit.

Om du uppdaterar grupplistan innan du börjar ladda in nzbs funkar det perfekt varje gång!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Rekommenderar www.nzbs.org för nzbs.

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

SABnzbd+ är verkligen snor-enkelt att konfa upp måste jag få säga då jag själv inte är van med den typen av GUI.

Kör via Giganews och Newzbin men har även blivit VIP på NZBMatrix i natt för att få tillgång till request-funktionen. Letade en kväll efter ett gratissätt att requesta saker men gav upp - 10 dollars i en engångssumma fick det vara värt att inte behöva leta längre - nu är saken biff "for life" som det påstås i avtalet efter donationen, vi får väl se.

Jäklars vilken speed det är endå! Själv kör jag max connections (dvs 20) - varför ska man inte göra det? Maxar min sunkiga ADSL-lina utan problem och i å med att jag har ställt in bra QoS-settings i min router så funkar min surf bra under tiden med. Givet kör man med SSL annars är man väl bara dum eller?

EDIT: Glömde skriva att jag åxå använder nzbdStatus som Add-On i Fx - underlättar det hela en hel del

Permalänk

Mer connections än nödvändigt belastar både servrarna samt din egen dator mer än nödvändigt.
Minska mängden connections till något anständigt, dvs precis så du maxar din lina.

Vissa newsreaders tillåter maximalt 4 connections (t.ex. Pan) med motivationen att följa GNKSA 2.0 stadgarna.
Råder er som användare att göra det samma

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]