Whatpulse, klicka för SweClockers.com!

Permalänk
Medlem

Whatpulse, klicka för SweClockers.com!

Goddag my fellow Sweclockers!

Jag och SWE|OggE här på Sweclockers har tagit oss friheten att skapa en team på hemsidan Whatpulse.

Whatpulse är ett program som registrerar alla dina tangentbordsklick, musklick och hur långt du förflyttat muspekaren, allt detta sparas allt eftersom på deras hemsida där man ifall man är med i ett lag hjälper till och bidrar med totalklick och hjälper laget att komma upp i rank

Så gör Sweclockers en tjänst utan att lyfta ett finger... typ ..
och ladda ner programmet och gå med i Sweclockers teamet!

Nerladdningslänk (Endast kompatibelt till Windows och Mac hitills)
http://whatpulse.org/downloads/

Sweclockers Teamet
http://whatpulse.org/stats/teams/15334/

Guide:
1. Ladda ner programmet.
2. Installera.
3. Starta, välj "I need to register a new account", välj önskad port (För att ladda upp statistik till hemsidan). Port 80 fungerar oftast.
4. Klicka Continue och slå in informationen som behövs. "Computer location" är det namn som datorn kommer få på sidan, så kör man programmet på flera datorer kan det vara bra att döpa den till exempelvis "stationär" eller "bärbar", vad man nu kan tänkas använda.
5. Registrera kontot, starta om programmet och välj "I already have an account", ta continue och mata in informationen. Klicka sen på "Check Computer Locations". Datornamnet du angav kommer upp i listan och du kan klicka på "login"
6. Klicka sen på close, så kommer programmet lägga sig i aktivitetsfältet och börja registrera tryck.
7. För att gå med i SweClockers team, (Vilket du såklart ska) får du besöka programmets hemsida och logga in med dina kontouppgifter.
8. Klicka på teams i menyn till vänster, sedan join a team. I sökrutan skriver du SweClockers.com, söker och väljer swec-teamet.
9. Sådär, nu är du klar. För att ladda upp din statestik så bara dubbelklicka på programikonen i aktivitetsfältet.

Mvh Ludd3!

Permalänk

tror jag hämtar programmet nu! hehe vårat team kanske kan ta sig till ledningen... registrerar den verkligen allt man skriver på tangentbordet? inklusive typ msn?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
tror jag hämtar programmet nu! hehe vårat team kanske kan ta sig till ledningen... registrerar den verkligen allt man skriver på tangentbordet? inklusive typ msn?

Jepp, allt!

Permalänk

ok najs kommer inte in på programmet eller nåt :s.... står bara verifying account information... är reggad har loggat in på sajten och anmält mig till sweclockers team...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
ok najs kommer inte in på programmet eller nåt :s.... står bara verifying account information... är reggad har loggat in på sajten och anmält mig till sweclockers team...

Lösenordet på hemsidan och i programmet måste matcha varann, testa en annan port.

Permalänk
Medlem

Nu så var det fixat på laptopen iaf.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

fick det att fungera!! hehe här skall skrivas ;)... startade om programmet och startade det igen...

när kommer man upp på memberlisten då? och hur ofta uppdateras tjänsten?

skall man trycka på pulse now för att uppdatera typ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
fick det att fungera!! hehe här skall skrivas ;)... startade om programmet och startade det igen...

när kommer man upp på memberlisten då? och hur ofta uppdateras tjänsten?

Sök efter sweclockers.com under profilen -> temas. var rätt så simpelt att komma igång.

Lite roligt med ngt nytt... Blev till och med så att man drog igång Folding@home igen.

Har bara en liten fundering. Det är väl ingen så kallad key-logger... Vore ju trist om alla konton och lösenord kom ut.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Har bara en liten fundering. Det är väl ingen så kallad key-logger... Vore ju trist om alla konton och lösenord kom ut.

Det tror och hoppas jag verkligen inte!

Läser man deras policy så ska ju inget loggas, mer än själva "klicket/trycket" då.

http://whatpulse.org/policy/

Sen tror jag inte att programmet hade blivit så populärt om det varit en keylogger, projektet har 150000 medlemmar i dagsläget.

Permalänk
Avstängd

Så meningslöst att jag gillar det.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Så meningslöst att jag gillar det.

Inte helt onödigt ändå, man kan ju t.ex. få reda på hur många klick/tryck man gör under en spelrunda eller vadsomhelst, fast okej, ganska meningslöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Det tror och hoppas jag verkligen inte!

Läser man deras policy så ska ju inget loggas, mer än själva "klicket/trycket" då.

http://whatpulse.org/policy/

Sen tror jag inte att programmet hade blivit så populärt om det varit en keylogger, projektet har 150000 medlemmar i dagsläget.

Haha, det vore ju lite surt. Det har du rätt i och för sig. Bara en liten tanke som slog mig.

Nu mera blir det mindre förkortningar och mer utförligare text och ord:P
Synd att man bara surfar, man får helt enkelt börja spela igen:D
Dock så sitter man mycket vid msn och mirc så det kanske räcker...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

sparar den VAD man skriver då..? =(

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
sparar den VAD man skriver då..? =(

Nej, läs fyra inlägg upp.

Permalänk

Kan man vara med i två lag samtidigt? Är ju redan med i ett lag...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Alltså, har registrerat och det står att det är färdigt, men kan inte trycka på varken krysset, exit eller stänga genom aktivitetshanteraren? :S

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Alltså, har registrerat och det står att det är färdigt, men kan inte trycka på varken krysset, exit eller stänga genom aktivitetshanteraren? :S

Kan bugga vid registrering, men det ska gå att avsluta via aktivitetshanteraren och starta igen! Testa att avsluta processen om programmet gnäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Nej, läs fyra inlägg upp.

Jag tror inte att jag litar på det...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag tror inte att jag litar på det...

Frivilligt att delta.

Permalänk
Medlem

im just sayin

säkert en rolig tjänst om man kunde kanna sig 100% skyddad. Fast det är man nog inte anyway..

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta mina koder och sånt? Eller registrerar den inte vad jag skriver utan hur mycket?

Edit jävla buggigt inte värt att lita på

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag tror inte att jag litar på det...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-

http://whatpulse.org/policy/

Jag personligen tror på detta eftersom många jag känner använder detta och ingen rapporterar någonting skumt.

Sen har den här tjänsten funnits sen 2003 så jag skulle nog säga att jag litar på denna tjänst.

Permalänk

hoppas att jag kan lita på den... aja om man skall göra det mest privata kanske man kan stänga av den en kort sekund...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ludde:

Var det du som skapade den tidigare tråden också ?:p

Anyways, en likadan tråd finns readn (fanns iaf tidigare) så jag klickar som fan för swec

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
ludde:

Var det du som skapade den tidigare tråden också ?:p

Anyways, en likadan tråd finns readn (fanns iaf tidigare) så jag klickar som fan för swec

Jag letade som en galning efter en sådan tråd men hittade inget så tänkte att det är okej ifall jag postar.. och jag har fortfarande inte hittat en annan tråd.

Och det är bra Klicka på !

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Jag letade som en galning efter en sådan tråd men hittade inget så tänkte att det är okej ifall jag postar.. och jag har fortfarande inte hittat en annan tråd.

Och det är bra Klicka på !

Aha^^.

Kanske inte finns en nu men då vet jag att det fanns, var ju så jag hittade whatpulse.

Click on folks.

Edit: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Den var inte speciellt svårhittad^^.

Permalänk
Medlem

Jag gick med i erat team

Edit: Kan även tillägga att jag gjorde kontot 2004 men har haft några års frånvaro, därför den låga pulsen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Kan man vara med i två lag samtidigt? Är ju redan med i ett lag...

Någon?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Någon?

Nej, det kanske ska gå i framtiden säger dom.