hur klara av Rancor i Knights of the old republic?

Permalänk
Medlem

hur klara av Rancor i Knights of the old republic?

Har precis börjat spela Kotor 1 (bara 6 år för sent bättre sent än aldrig ) men har lite problem med Rancorn som är nere i kloakerna. Efter lite googling så verkar det allmäna tipset vara att använda mission (med stealth) och smyga fram till honom, och då antingen gå in i rummet eller lägga massa minor.

Men jag kommer inte så nära Rancorn även med stealth på. Han ser Mission nästan direkt, och börjar springa efter den stackars flickan. Har försökt 4-5 gånger, och det närmsta jag kommit är kanske 5 meter från hans rygg. Har provat att gå längst väggen, vilket var det naturliga valet först, men då verkar han upptäcka mig ännu snabbare.

Har patchat det till 1.03 om det gör någon skillnad.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

om jag kommer ihåg rätt så kan du gömma en granat/mina på något lik eller kött i ett av rummen nära rancorn, när han sedan kommer in i rummet äter han den och exploderar.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Precis innan rummet med rancorn, finns en död twi-lek eller något, med "rancor odor" eller något liknande.
Gå in i rummet med rancorn, lägg en granat i skeletthögen, sen det du plockade upp från twi-leken, och rancorn äter granaten och dör.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

Ah så lätt Tackar!

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Den scenen är underbar Gamla minnen...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Ett tag sen jag spelade det där, men minns att jag aldrig fick rätt på det där med att lägga granat på en gubbe.

Jag bara såg till kasta en del granater på den så den blev "stunned" medans mina andra medhjälpare köttade ner den.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Ett litet knpe om du vill vara en grym jedi. Är att inte skilla något på din main gubbe, utan lämnar honom på lvl tills du blir en jedi. Du skillar och dödar med de andra gubbarna.

Sedan när du blir en jedi, eller får force points, har du massor av skills points och force points att spendera. Vilket gör att du får stor force mätare. Välj Jedi councler, de har mest force points.

Visa signatur

PowerPC-base Core @3.2GHz ,7 x SPE @3.2GHz ,RSX @550MHz,Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, * 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

Permalänk
Medlem

Okej. När blir man en Jedi? Är det när man uppnått någon särskild level eller klarat några uppdrag?

Är ganska ny med de här med rollspel. De andra rollspelen jag har spelat har varit World of Warcraft och D2.

Allmänna tips mottages tacksamt! (Försöker vara så god som möjligt i spelet för övrigt om det har någon påverkan)

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Ett annat litet tips är att, sen när du blivit Jedi efter din Jediträning, så kommer du komma välja olika forcefärdigheter att utveckla. Vissa anses ljusa och andra mer mörka. Om du bara väljer de ljusa så missar du några färdigheter som är extremt bra att använda i fajt. Tex Force Lightning. Tips är att välja force lightning så fort du kan.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Okej, ska lägga det på minnet Får googla upp lite homepagez där man kan läsa på ännu mer.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Avstängd

Hehe, hade samma problem när jag körde. Har för mig att det stod i en log hur man skulle göra och därav klarade jag det.

Riktigt grymt spel förövrigt. Spela på!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Okej. När blir man en Jedi? Är det när man uppnått någon särskild level eller klarat några uppdrag?

Är ganska ny med de här med rollspel. De andra rollspelen jag har spelat har varit World of Warcraft och D2.

Allmänna tips mottages tacksamt! (Försöker vara så god som möjligt i spelet för övrigt om det har någon påverkan)

Du blir jedi strax efter att du kommit från den första planeten.

Sen om du verkligen ska välja councellor vet jag inte... beror lite på hur du vill strida... councellor är ju massa force powers, men en sentinel eller guardian är inte så dumma de heller... guardian är mest "slå ihjäl de jävlarna" och sentinel är en blandning.

Force lightning (och sen force storm) är grymt bra. Även healing är trevligt... och jag ska ge dig ett bra tips... "Life drain"... maxa den... det kommer hjälpa dig senare

Permalänk
Hjälpsam

Bästa offensiva kraften i Kotor 1 är force wave, speed är också ett måste.
Healing är guld för goda karaktär.
Försök inte bli bra på allt, koncentrera dig på ett fåtal saker.

Eftersom du skall bli Jedi är det bra att satsa på svärdsfärdigheter, men lägg inga extra poäng på Melee, det är Light Saber du kommer att använda i efter ett tag.
Välj antingen Power Attack, Flurry eller Critical strike och håll dig till det, nästa val är om du skall använda ett eller två vapen via Duelling eller Two weapon fighting.
Min favoritkaraktär var en Scout/Guardian som körde med Flurry och Duelling.
Skill Feats brukar jag undvika, Conditioning och Toughness är Ok.

Mycket nöje

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Tack för alla tipsen!

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Tack för alla tipsen!

Här får du ett till:
Gamebanshee Kotor-Guide
Riktigt bra guide med walkthrough, npc info, skill info mm!
Tänk på att det är mkt roligare att rollspela än att göra builds..
Välj inte force lightning och liknande om du inte tycker att din karaktär ska vara mörk/ond..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori