Permalänk
Medlem

det sprakar i burken?

Lite underligt, ja vet... men de sprakar faktiskt i burken! när den tänkte så är blir det tyst, emn såfort cpuload går neremot en 10% eller nåt (vet inte riktigt) så börjar den spraka ihållande...

har försökt lista ut varifrån det kommer, men kan inte riktigt höra... kan va psu, men jag tog ut och isär den, å allt såg bra ut... har flyttat runt minnena och vickat på prollen...

slot 1 på skit soltek mobo och en p3 600...

HJÄÄÄÄLP!! det e fast helt sjukt frusterande, låter i jämförelsevis 40db eller nåt!!

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.

Permalänk

vadå ? låter det som om det är grus i datorn som snurrar runt ?

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

byt nätagg, hade oxå ett sprakande ljud förut (väldigt irriterande) trodde att det var vägutaget först men sen en dag så sa det poff & det började ryka om nätagget.

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Borde vara nätagget som sagt...går bra i idle...men när du belastar den så slår det väl gnistor nå´gonstans...det måste vara det..Har du lyssnat nära med öppen låda så du vet var det kommer ifrån?

Permalänk
Medlem

låter som det kommer därifrån... öppnat agget å kollat, men allt verkar bra... blir nog te å operera snart...

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.

Permalänk

Håller med. Det kan mycket väl vara agget. Jag hade samma problem för något år sedan. Ett par dagar senare började det lukta skumt. När jag hade tagit av kåpan och låg och kollade vad det kunde vara som luktade skumt så började det *brinna* i agget

Skulle tro att man stängde av snabbt?

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

Byt nätagg illa kvickt...om du inte vill ha en brasa inomhus
Näe...allvarligt talat så är det väl på gång att bli kortis där.....och det är inget bra...och så vet man aldrig om det slår över på något sätt så att den matar fel spänning till typ moderkortet och då tar den stryk den med.....så byt rätt snabbt

Permalänk
Medlem

säkring brukar det kallas, säkringen går innan det når mobot

Permalänk
Medlem

Oftast ja....men det beror på var felet uppstår.....men med...MYCKET otur så skulle det kunna hända....jag skulle i alla fall inte ta chansen...trots säkringar

Permalänk
Medlem

Du har släppt ut den magiska röken ur nätagget helt enkelt.
Nu kommer din dator explodera din video kommer börja käka band och din mikro kommer grilla din flickväns katt.
Bäst att byta nätagg?

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ehh.....tråden är typ 3 år gammal ffs.....

sluta väcka gammla trådar din lamer:)