Mighty Mouse beter sig underligt!

Permalänk

Mighty Mouse beter sig underligt!

Hej, skriver här på uppdrag av min far.
Han köpte för bara nån månad sen en ny 24" iMac, allt var frid o fröjd. Lite småtrix med program han ville ha och inte ha. Ska tilläggas att det är hans första Mac, så jag har fått hjälpa han rätt så mycket.^^

Men men, till saken, jag och min far tycker båda att musen uppför sig väldigt konstigt.
För det första är den alldeles för långsam tills man tar hem de där lilla programmet som speedar upp den. Sen det som jag tycker är konstigast är att den är väldigt svampig, den liksom stannar ner när man drar över nått som är klickbart. Väldigt störande då musen inte rör sig så mycket man vill att den ska.
Nån som vet vad det kan vara för fel?
Eller ska de helt enkelt vara så?

Tacksam för svar

//mojo

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Tyvärr är musen helt värdelös och upplevs som svampig. Mighty... med sladd är något bättre än den trådlösa.
Det kan liknas som att det sitter ett gummiband mellan pekaren och musen.
Tyvärr är inte muskänslan lika bra som på windows det får man leva med och man vänjer sig efter ett tag.
Trixar du en del med accelerationen så kan du få bort "stannar upp" fenomenet-
Själv kör jag Razer och den mycket bättre än apples varianter men långt ifrån lika bra som under windows.
Det är min personliga åsikt.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Tack för svaret!

De är just sladd-varianten vi har. Tycker de e väldigt konstigt att den just stannar upp när man för över något klickbart, annars så funkar den ju okej iaf.
Det är ju som om den vill göra de lättare att fokusera musen på saker...

Ska testa att fiffla med accelerationen och se om de gör någon skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Apple har tvingat på folk totalt vansinnig musacceleration i 25 år och dom lär inte sluta med det i första taget. Vissa gillar det men jag fattar inte hur det kan vara så svårt att få in lite inställningar så vi som hatar skiten får ställa in det som vi vill ha det.

Jag använder SteerMouse, då går det att få anständig acceleration och dessutom kan man ju mappa alla knappar på en riktig mus.

Mighty Mouse, oavsett om den har sladd eller ej, duger inte ens till dörrstopp.

Permalänk

Håller med dig Perc!
Totalt värdelös, ändå så är den gjord för OSX med mittklicket för att få upp menyn o sidoklicket för att få upp Exposé.
Men men, ska testa SteerMouse. Tror jag har MouseZoom eller nått liknande nu som gjorde att man kunde dra upp accelerationen lite mer.

Visa signatur