Permalänk

Banta/viktminskning

Inget ämne har väl genererat lika mycket pseudovetenskap som just hur man lättast skall gå ner i vikt? Men vad är den lättaste metoden?
De finns viktminskning genom att dra ner på fett, viktminskning genom att äta fett som en galning etc.. Mängder av olika metoder här: http://www.viktvakten.se/absdieten_abs_metoden.htm

Otroligt massa föreningar vill att man skall gå med och betala några hundra i månaden, även en massa företag vill att man skall köpa deras svindyra produkter.
T.ex: Hösten 2008 gjordes banbrytande upptäckter inom norsk forskning kring fetma.Detta har resulterat i det helt nya kosttillskottet Nushape som nu finns på marknaden. http://ad.nushape.se/annonse7/80186?ref=nushape&kw=banta+B
Allt låter skitbra i artikeln, rena magiska pillret, men jag är skeptisk.

Nå jag syftar ej göra det till en akademisk tråd som bara några få förstår, utan en tråd som ger oss vanliga människor som behöver gå ner i vikt goda råd.

Själv är jag ute och går/joggar (liknande powerwalk hela dagarna), sedan på kvällen sätter jag mig på cykeln. Och det händer typ inte ett skit.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=83879...

Tråd om ungefär samma ämne. Ingen som var sugen dock på att svara på mina sista inlägg.

Ligg på energiunderskott är mitt goda råd. Hur du gör det är upp till dig själv.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Re: Banta/viktminskning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Inget ämne har väl genererat lika mycket pseudovetenskap som just hur man lättast skall gå ner i vikt? Men vad är den lättaste metoden?
De finns viktminskning genom att dra ner på fett, viktminskning genom att äta fett som en galning etc.. Mängder av olika metoder här: http://www.viktvakten.se/absdieten_abs_metoden.htm

Otroligt massa föreningar vill att man skall gå med och betala några hundra i månaden, även en massa företag vill att man skall köpa deras svindyra produkter.
T.ex: Hösten 2008 gjordes banbrytande upptäckter inom norsk forskning kring fetma.Detta har resulterat i det helt nya kosttillskottet Nushape som nu finns på marknaden. http://ad.nushape.se/annonse7/80186?ref=nushape&kw=banta+B
Allt låter skitbra i artikeln, rena magiska pillret, men jag är skeptisk.

Nå jag syftar ej göra det till en akademisk tråd som bara några få förstår, utan en tråd som ger oss vanliga människor som behöver gå ner i vikt goda råd.

Själv är jag ute och går/joggar (liknande powerwalk hela dagarna), sedan på kvällen sätter jag mig på cykeln. Och det händer typ inte ett skit.

Regga dig på tappa.se, finns 3 dagars gratis, inte för att dom har vettiga guider utan för att det är lätt att hålla koll den vägen. Fyll i vad du har käkat och vad du har gjort under dagen, och se till att du håller dig 500-1000 kcal minus varje dag. Går du inte ner av det är du ett överlevnadsfenomen, och jag kan tänka mig att t.ex NASA är jäkligt intresserade av att snacka lite med dig .. kanske skära lite i dig å sånt ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV

Data för alla (eller iaf nästan alla) livsmedel. Inte helt fel om man vill ha koll på vad man äter.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

ok, det fanns en ny tråd om ämnet som jag hade missat. Då kan man ju fortsätta i den.

*edit* tappa.se var intressant som någon länkade till, ska kolla upp den mer. Ett stort problem är att det skall vara enkelt, jag har ej ork att manuellt räkna vad varje sak som jag stoppar i mig exakt innehåller.

*edit2* Blev 1år med aftonblaskans vikklubb, vilken handlar om kal in -kal ut, med mattips, dagbok, forum och allt. (inte någon konstigt metod, som käka upp ett smörpaket till frukost, vilket man kunde tro om aftonbladet)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Så svårt är det väl inte, om man söker information på andra ställen än aftonbladet och tv-shop? Få i dig mindre energi än du förbränner och behåll en stadig diet så att det inte blir något jojo-bantande.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag har en egen teori för bra viktminskning och det är att äta allt med pinnar! Äter man med pinnar så äter man naturligt saktare och lyssnar på kroppens mättnadssignaler enklare och därmed mätt tidigare och får i sig rätt mängd med mat!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Vill man gå ner i vikt så ät mindre. Det finns inget enklare än att gå ner i vikt. Sluta köpa godiset och de där extra kakorna och chokladkakorna. Finns det inte hemma så går det inte att äta. Angående vilken metod som är bäst? De är lika skadliga allihopa skulle jag vilja säga. Dock är nog den bästa för kroppens ,uskler att hålla sig till en diet med mycket proteiner för att de inte ska minskas riktigt lika mycket.

Men är det inte något som man prioriterar riktigt så är et bara att äta mindre och försöka röra på sig lite mer som gäller. Så sjukt onödigt att göra bantning till något svårt som kräver en massa mental energi och omställning av livet(jo vissa kanske vill ändra hela livet också). Kan inte rekomendera något annat än att äta mindre. Vill man gå steget längre så kan man köpa en kokbok med lite mer hälsosamma maträtter(och sen göra dem lite,lite mer onyttiga med egna detaljer så klart;) )

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Energi in/Energi ut handlar det om.

Jag gick ifrån 110-92 kg på några månader genom att sluta med cola(iofs light), dricka mindre alkohol, sluta med skräpmat, laga mina egna måltider och det viktigaste började träna.

Så håll koll på vad du stoppar i dig och vad du gör av med och se till att du ligger på ett kcal underskott.

Kroppen skiter i vad du äter(olika dieter) utan bryr sig bara om energimängden sen om det är proteiner, fett eller kolhydrater struntar den i. Självklart kan en "diet" passa dig bättre i form av att du mår bättre av den och inte blir lika lätt hungrig utan klarar dig på den energin du äter.

Permalänk

Jag säger det också, skit i allt godis.
Jag skaffade gymkort i början av året o käkar mindre sötsaker, jag har nog fan blivit snyggare
Käkar fortfarande chips, inte i samma utsträckning dock, men har aldrig vart nåt moffande fetto heller för den delen...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Kul ämne

Som redan nämnt är själva grunden att ligga på ett kaloriunderskott. Man kan i princip mäta samtliga faktorer och således räkna ut vad som krävs. Passar bra för siffer-freaks.

Om man däremot väljer att bortse från siffror och försöker applicera lite sunt förnuft så är vi helt plötsligt på ett plan som kräver betydligt mindre "daltande".
Det gäller att inte köpa den där godispåsen hur starkt än socker-narkomanen inom en kräver sin fix. Och liknande. Det gäller "bara" att få RUTIN på det hela. Annars blir det så mycket bergochdalbana av dietandet att allt i värsta fall går åt skogen.

RUTIN för fan. Peppar peppar.

Permalänk

Vaknade en morgon i Mars förra året och bestämde mig för att gå ner i vikt.
26/3 -08 vägde jag 111.2 Kg.
24/4 -09(i fredags alltså) 80.1 Kg
Genom att äta mindre, inget skit i veckorna, frukost, lunch middag och så äter jag något gott på Lördagen eller Fredagen istället.
Tränar fyra gånger i veckan. Ute och går i hyfsad takt Måndag till fredag 1-2 timmar.
Obeskrivligt roligt det är att man klarar att göra fler saker som man inte kunde
göra när man var "tjock".

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag har en egen teori för bra viktminskning och det är att äta allt med pinnar! Äter man med pinnar så äter man naturligt saktare och lyssnar på kroppens mättnadssignaler enklare och därmed mätt tidigare och får i sig rätt mängd med mat!

Bra idé!

Förövrigt så tror jag inte att olika metoder fungerar lika för varje person. En metod kanske är effektivare för en, men inte lika effektiv för en annan. Alla har väl sett dessa artiklar om någon som har gått ner ett kg eller så på en vecka, inte betyder det att jag kommer det då. Visst man kan få tips etc. Eller när en hel del ignoranta människor lägger ner pengar på dessa viktminskningsföretag efter att ha sett reklam eller liknande. Jag tycker det bara är så drygt när så många tar det för givet. Man får leta på sin egna metod

Permalänk

Hur viktigt är det att äta ofta? Många säger att man skall äta lite var 4:e timma?(ej på natten) Något jag absolut inte vill göra är att banta bort musklerna och låta fettet vara kvar, så att jag blir ännu klenare/osmidigare än vad jag är.
Annars är gym ingen dum ide, det är bara det att jag och tjejer inte riktigt går ihopa. Så jag går inte på dessa, tränar heller styrketräning i skogen.

Angående aftonblaskans viktkontroll ifall någon annan är intresserad så är den sådär. Man får varje dag tips på frukost, middag mellanmål etc. Ett stort problem är att middagen är gjort för en familj, jag som ensam person som dessutom skall gå ner i vikt, kan inte köpa alla ingredienser som behövs. Liksom står det 0.5 dl lättcreme fraiche, vad skall jag då göra av med resten? Slänga det blir ju svindyrt att hålla på så varenda måltid.
Annars är iden inte dum, där ofta middagen är nästa dags lunch.

Träningsprogrammet, ja vad skall man säga. Jag som arbetslös skall denna vecka gå i lätt takt 1h och cykla 0,5h.. Visst man skall börja sakta, men vafan jag går redan nu i genomsnitt 4h plus cykla 1h om dagen (så fort som jag orkar). Jogging så har jag en vrickad fot för inte så länge sedan så jag är lite försiktig, speciellt när jag väger så mycket(110kg) så den blir hårt belastad.

Ett problem för mig är att jag har ätit mycket på buffe, och om man då äter denna rejält så behöver man inte äta mer på hela dagen. Sedan har jag allt stoppat i mig ändå. Men jag får helt sluta med buffeér, problemet är att jag dessutom är lite snål så jag tycker betalar man för att äta så mycket som man vill, ja då skall man göra det. Förutom detta så har jag studerat i x antal år, och då har något sött fått mig att plugga extra för att få fina betyg och stor mage.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Målet är självklart att få bort fettet i först hand, men det finns alltid en risk att lite muskler försvinner samtidigt. För att undvika detta är det styrketräning som gäller. Som tur är har viktstången inga känslor så om du och tjejer inte fungerar så behöver du inte vara orolig för att stången kommer känna detsamma.

Aftonbladet glömmer du helt o hållet och läser denna:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Använd dig sen av länken crippa skickade.

Utnyttja istället din snålhet! Minska på maten och känn en tillfredsställelse av att du både går ner och sparar pengar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Målet är självklart att få bort fettet i först hand, men det finns alltid en risk att lite muskler försvinner samtidigt. För att undvika detta är det styrketräning som gäller. Som tur är har viktstången inga känslor så om du och tjejer inte fungerar så behöver du inte vara orolig för att stången kommer känna detsamma.

Aftonbladet glömmer du helt o hållet och läser denna:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Använd dig sen av länken crippa skickade.

Utnyttja istället din snålhet! Minska på maten och känn en tillfredsställelse av att du både går ner och sparar pengar.

Tackar för tipsen.

Angående styrketräning så är det helt omöjligt där jag bor p.g.a. damerna, när jag var i bra skick (3gånger kampsport, plus lika mycket gym i veckan) så blev det som vanligt problem på gymmet så jag fick sluta. Nu skulle det aldrig falla mig in att gå till ett gym, det skulle vara inne i göteborg där ingen känner mig, men resekostnaden är för stor.

Så vilka tips finns det för styrketräning utomhus (lägenhet är liten och rymmer ej några redskap). Nu kör jag armhävningar på knogarna samt sitsupps med två slag mellan varje. Jag orkar inte vidare många armhävningar/sitsupp och det går sakta, bara tack vare rycket/gunget som jag orkar.. Men det blir lättare då jag blir starkare plus lättare.
Nå andra förslag på styrketräning? Tex hantel, är det meningsfullt?

Jag ser folk i stan som springer upp och ner i branta backar, är detta bra ur styrkesynpunkt? Nu orkar jag själv knappt gå upp för dessa backar, men det kan ju vara ett litet mål att snart försöka jogga upp för dem.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Japp det är ju billigt att banta! Sen försvinner alltid en del muskler när man bantar det är ofrånkomligt. Men det är garanterat större andel fett än muskler som försvinner. För att hålla så mycket som möjligt av dem kvar under tiden man bantar så är styrketräning också väldigt viktigt. Finns ju en hel del gym där du inte behöver "riskera" att träffa på så mycket tjejer där det är mer killar. Sen brukar ju de där tjejerna springa på sina band ändå så du behöver med största sannolikhet inte interagera med dem heller:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Jag får väl gå runt i stan och fråga på olika gym om det är många damer där, om de svarar ja, så går jag till nästa. Annars ligger friskis och svettis bara ett litet stenkast från min lägenhet, jag har t.o.m. fått en gratiskuppong. Inomhusträningsskor och allt har jag, men jag har allt sett genom fönsterna vad det finns där inne. Skulle tipsa på 90% damer. Helt ärligt skulle jag hellre vilja bli islängd i en bur med en ilsken björn, för den kan jag tala med. (vrickade förövrigt min fot genom att slåss med en 4-500kg tjur i en gård, -jag är en bondpojk)
Annars de riktiga gymmen är väl mer för vältränade folk? Liksom där kommer de alla med sina magrutor och jag med min ölmage, det känns lite knäppt.

Nå jag skall gå runt och kolla. Nu är jag som sagt inte ute efter att bygga muskler, men jag vill inte bli extremt svag genom att banta bort alla.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Friskis och Svettis är fullt av gammla tanter o annat skit. Dom "riktiga" gymen är till för alla och det finns lika många biffar där som på friskis.

Permalänk
Medlem

Precis som FreeMan skriver så är det energi in/ut som gäller. Alltså, du gör av med mer energi på en dag än vad du får i dig. I kalorier. Svårare än så är det inte. Du behöver inga "metoder" eller tabletter för att minska i vikt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Jag har använt GI metoden och den fungerar helt klart. Utan att direkt ändra mina slappa vanor och bara käka bacon, kött o ägg i princip har jag gått ner närmare 15 kg på några månader. Värsta vart att man inte kunde bärsa samt att man rapade Aceton, men vafan, det funkar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag har använt GI metoden och den fungerar helt klart. Utan att direkt ändra mina slappa vanor och bara käka bacon, kött o ägg i princip har jag gått ner närmare 15 kg på några månader. Värsta vart att man inte kunde bärsa samt att man rapade Aceton, men vafan, det funkar.

Funkar även att endast äta russinskin, men inte fan är det bra för kroppen. Att inte äta alls får dig även att gå ner i vikt. Ingen säger väll att det är svårt att gå ner i vikt, det kluriga är att göra det på ett vis som är bra för kroppen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Hur viktigt är det att äta ofta?

Inte viktigt alls. Periodisk fasta finns det vissa som kör på. Finns en stor tråd om det på flashback om du är intresserad.

Börja på ett "hardcore gym" om du vill skippa brudarna. Stora vikter skrämmer tjejer som bara den.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

EDIT: Såg precis en ny tråd om min fråga. Läser där istället.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Som sagt mindre portioner och röra sig lite mer är det bästa, sen att lägga "festmåltiderna" till helgen.
Morsan är ett bra exempel, ser henne med godis ibland eller så snackar hon om alla bullar hon käkat men det funkar också då hon cyklar 2 mil till jobbet och har gjort det i 7års tid sen äter hon inte mer än hon behöver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Tackar för tipsen.

Angående styrketräning så är det helt omöjligt där jag bor p.g.a. damerna, när jag var i bra skick (3gånger kampsport, plus lika mycket gym i veckan) så blev det som vanligt problem på gymmet så jag fick sluta. Nu skulle det aldrig falla mig in att gå till ett gym, det skulle vara inne i göteborg där ingen känner mig, men resekostnaden är för stor.

Så vilka tips finns det för styrketräning utomhus (lägenhet är liten och rymmer ej några redskap). Nu kör jag armhävningar på knogarna samt sitsupps med två slag mellan varje. Jag orkar inte vidare många armhävningar/sitsupp och det går sakta, bara tack vare rycket/gunget som jag orkar.. Men det blir lättare då jag blir starkare plus lättare.
Nå andra förslag på styrketräning? Tex hantel, är det meningsfullt?

Jag ser folk i stan som springer upp och ner i branta backar, är detta bra ur styrkesynpunkt? Nu orkar jag själv knappt gå upp för dessa backar, men det kan ju vara ett litet mål att snart försöka jogga upp för dem.

Inte alls ovanligt med ölmagesnubbar på alla gym tycker jag. Så länge du inte tar på dig en väldigt tajt magtshirt så är det nog lugnt och du kommer inte dra någon mer uppmärksamhet än den du står inbillar dig att alla tittar på just dig.^^

Men visst köper du ett hemmakitt så skulle du lätt klara dig på någre hantlar. Helst där du kan justera vikten och nån skivstång.räcker gott till alla basövningar. Enbart hantlar kommer du ganska långt med också.

En fråga bara: vad är det som fallerar med dig och damer? Jag har väl för mig att du sagt att du är asexuell men det är ju inte = med inte kunna vara nära damer. Du måste inte svara om du inte vill men man blir ju lite nyfiken.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Det som funkar för mig är att äta mindre kolhydrater än va jag gjort förut.

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk

Eftersom kolhydrater inte binder lika mycket vätska som protein och fett så är det naturligt att man tappar flera kilon, speciellt om man tar koffein(vätskedrivande) i samband som är mycket vanligt. Men håller med er, jag gillar också att minska på kolhydraterna, jag tycker man blir både smalare och får en tightare kropp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Men visst köper du ett hemmakitt så skulle du lätt klara dig på någre hantlar. Helst där du kan justera vikten och nån skivstång.räcker gott till alla basövningar. Enbart hantlar kommer du ganska långt med också.

Jag funderar på att göra det sedan bära det långt ut i skogen så ingen hittar och kan sno det (jag känner markägaren), även om någon hittar tror jag inte många orkar bära det till en väg. Jag "powerwalkar" mycket just nu i skogen, jag skall snart börja jogga då jag litar på min f.d. vrickade fot.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
En fråga bara: vad är det som fallerar med dig och damer? Jag har väl för mig att du sagt att du är asexuell men det är ju inte = med inte kunna vara nära damer. Du måste inte svara om du inte vill men man blir ju lite nyfiken.

Det är ett rent mysterium, likadant på nya platser också, så det beror ej på något rykte.
Däremot är ordningsvakter och polisen hur snälla som helst mot mig, jag har gjort många dumma saker utan att de minsta bryr sig. T.ex. trimmad mopped utan hjälm. På arbetsplats och skola är jag däremot professionell, ingen bryr sig knappt om vad den andra heter etc. Det var flera i min klass som inte kunde varandras namn, alla hette du. Alltså jag har både laborerat gjort projektarbete tillsammans med kvinnor utan det minsta problem. *märklig värld*

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag funderar på att göra det sedan bära det långt ut i skogen så ingen hittar och kan sno det (jag känner markägaren), även om någon hittar tror jag inte många orkar bära det till en väg. Jag "powerwalkar" mycket just nu i skogen, jag skall snart börja jogga då jag litar på min f.d. vrickade fot.

Det är ett rent mysterium, likadant på nya platser också, så det beror ej på något rykte.
Däremot är ordningsvakter och polisen hur snälla som helst mot mig, jag har gjort många dumma saker utan att de minsta bryr sig. T.ex. trimmad mopped utan hjälm. På arbetsplats skola är jag däremot professionell, ingen bryr sig knappt om vad den andra heter etc. Det var flera i min klass som inte kunde varandras namn, alla hette du.

Ja det kan du ju alltid göra men risken finns ju att de börjar rosta ganska friskt.

Men börjar du slåss med damerna eller så? Det är väl bara att undvika att prata och titta på dem så är väl problemen borta? Eller drar de sig till dig de jävlarna?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b