Permalänk

Inget ljud ur högtalare ASUS F3Jc

Hej allihop! För ett par dagar sedan så slog jag av datorn och medan den slogs av så drog jag ur hörlurssladden och sedan dess så har jag inte fått något ljud ur högtalarna bara ur hörlurarna.
Det lyser en röd diod i 3,5mm uttaget när jag inte har lurarna inkopplade som att den vill att jag ska stoppa i kontakten.
Jag har provat att gå in i realtek's meny och välja högtalarläge och det fungerade inte, har även provat att installera om drivrutinerna.

Datorn i fråga är en ASUS F3Jc .

Någon som har nån ide?

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem

Vad händer om du startar datorn i felsäkert läge?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattes
Vad händer om du startar datorn i felsäkert läge?

det fungerar inte i felsäkert läge.
tidigare så har datorn spelat en liten melodi när den postar men nu gör den inte det.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Hedersmedlem

Om dina lurar fungerar i uttaget men inte högtalarna i datorn så är det nog inte mjukvaran det är fel på utan själva högtalarkontakten. I den sitter oftast ett bleck som bryter signalen till högt. när man kopplar in lurar eller annat i kontakten och det kan gå sönder om man har otur.

Den röda dioden i hörlursuttaget är sannolikt sändare för optisk S/PDIF dvs digitalt ljud ut.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Om dina lurar fungerar i uttaget men inte högtalarna i datorn så är det nog inte mjukvaran det är fel på utan själva högtalarkontakten. I den sitter oftast ett bleck som bryter signalen till högt. när man kopplar in lurar eller annat i kontakten och det kan gå sönder om man har otur.

Den röda dioden i hörlursuttaget är sannolikt sändare för optisk S/PDIF dvs digitalt ljud ut.

Ja den röda dioden slocknar när jag stänger av s/pdif ut så det är nog så .
Jag kanske får nöja mig med ljud i lurarna då.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW