RINGROSTIG! ( köpråd )

Permalänk
Medlem

RINGROSTIG! ( köpråd )

tjenare tjenare! nu är det så här att jag inte varit med i utvecklingen av datorer på ett par år och man känner sig helt lost när det gäller att köpa nya delar, jag har ställt in siktet på en "XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA" till min nya dator och undrar nu om 896MB fortfarande kan ta spel på högsta inställningarna och även om den kan ta spel som kommer innom kortframtid i de högsta inställlningarna????

är det värt att skaffa ett kraftfullare kort och lägga ut 1-1.5k extra om man vill vara säker?

Visa signatur

Macbook, OSX Leopard, 4Gb, 120+500Gb, Intel C2D 2.2, 256mb dedikerad grafik.

Permalänk
Medlem

GTX260 används flitigt av dom som vet i forumet.
Så svaret är positivt på allt du undrar!

Även brukar dom köra två styck GTX260 i SLI
Läs till exempel:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8502...

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phillswe
tjenare tjenare! nu är det så här att jag inte varit med i utvecklingen av datorer på ett par år och man känner sig helt lost när det gäller att köpa nya delar, jag har ställt in siktet på en "XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA" till min nya dator och undrar nu om 896MB fortfarande kan ta spel på högsta inställningarna och även om den kan ta spel som kommer innom kortframtid i de högsta inställlningarna????

är det värt att skaffa ett kraftfullare kort och lägga ut 1-1.5k extra om man vill vara säker?

Ett gtx260 maxar de flesta spelen! Dock kanske inte så jättehög fps i Crysis m.fl., särskilt inte med hög AA. 2st gtx260 däremot är bättre än ett 295 i en del spel!

Permalänk
Medlem

tack för svaren! det kändes som om allt heltplösligt kommer att bli dubbelt så dyrt gällande korten men det kan de ju vara värt med tanke på resultaten

Visa signatur

Macbook, OSX Leopard, 4Gb, 120+500Gb, Intel C2D 2.2, 256mb dedikerad grafik.