Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Roligt att man kan klanka ner på McD men samtidigt prisa en konkurrent som tillhandahåller en exakt likadan vara. Känns som att vara tillbaka till nian på 90-talet då det minsann var viktigt att hata dånken.

McD är förmodligen Sveriges största privata arbetsgivare till ungdomar och invandrare, och det tycker jag är hedervärt. Man har full rätt att inte gilla deras mat, men jag begriper inte varför det alltid ska bli ett övertygelsens korståg av det hela.

Alla lappjävlar som är så nöjda att McD lagt ner i deras kommun: All handel skapar mer handel. Eran bojkott är väl anledningen att, som Björn Rosengren uttryckte det då han besökte en norrbottenskommun: "En fjärdedel var sjukskrivna, en fjärdedel var förtidspensionerade, en fjärdedel var arbetslösa och en fjärdedel begrep aldrig vad jag talade om."

Hamburgare != Hanburgare!
McDonalds och andra kedjor tillhandahåller långt ifrån exakt likadana varor. Det går liksom inte att mer änt ill namnet jämföra den ihopsjunkna, skraltiga lilla varmhållna sak med grönsaker av tvivelaktig färskhet jag får på McD här i stan med den nygrillade och fräsha skapelse man fick på Burger & Co.

Nu har visserligen Burger lagt ner och jag är hänvisad ner till Max, men det är ändå långt ifrån samma sak även om de båda råkar heta hamburgare.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
266 för 6 glas...
44 kr/glas
Betalar man dessutom med kort blir det 39,50/glas.

EDIT: Dessutom måste menyn på mcdonalds kosta minst 55 kr väl?

Står ca 55kr på deras papper men jag har varit på 2 olika mcdonalds förra veckan och beställde deras fiskmeny som kostade 45-48 beroende på ställe, och jag fick glas.

Men ändå man slipper frakttiden också bara knata ner till lokala mcdonalds så får man ju sitt glas på engång :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Står ca 55kr på deras papper men jag har varit på 2 olika mcdonalds förra veckan och beställde deras fiskmeny som kostade 45-48 beroende på ställe, och jag fick glas.

Men ändå man slipper frakttiden också bara knata ner till lokala mcdonalds så får man ju sitt glas på engång :).

Jag tycker mcdonalds smakar urkas

Men iaf så har jag redan beställt nu Det blev en ring och ett piercingsmycke till sambon också ^^

Permalänk
Inaktiv

Fick svar från mcdonalds nu vid tolv (2 timmar sen)...udda o_O

Citat:

Hej,

Tack för ditt mail.

Vi säljer inte glasen separat utan du kan enbart få tag i dem vid köp av plusmeny ute på våra restauranger.

Med vänlig hälsning,
Madelene Fjellström, McDonald's Kundservice McSvar

Enda tråkiga med det är att jag inte får olika färger, bara det ofärgade

Permalänk
Medlem

Haha, måste bara stoppa in detta:
En polare har fått för sig att han ska ha fem av varje färg och än så länge går det bra.
Han har stenkoll på det och ringer till McDonalds typ varje dag och frågar om de byter färg, när de väl gör det så tvingar han med sig brorsa, flickvän och lite polare, ger dem en femma var och säger: "Här, beställ nu plusmeny och ge mig glasen".
Jag skrattade som fan igår när en annan polare ringde och berättade det. "Det är helt maniskt, han är som besatt!" hahaha

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Haha, måste bara stoppa in detta:
En polare har fått för sig att han ska ha fem av varje färg och än så länge går det bra.
Han har stenkoll på det och ringer till McDonalds typ varje dag och frågar om de byter färg, när de väl gör det så tvingar han med sig brorsa, flickvän och lite polare, ger dem en femma var och säger: "Här, beställ nu plusmeny och ge mig glasen".
Jag skrattade som fan igår när en annan polare ringde och berättade det. "Det är helt maniskt, han är som besatt!" hahaha

Hahaha:p

Nån typ av besatthet är det, bedriva exorcism på din polare eller nåt

Permalänk

Jag har 2st sånna glas jag fick av polaren när han hade varit i England förra sommaren och fått dem när han (som man ju måste göra utomlands) testa om donken är bättre/sämre.

Använder det svarta/gråa, tycker det är grym färg och går bra ihop med mitt svarta soffbord i glas.

Kunde man köpa de svarta glasen löst hade jag helt klart gjort det!

Alla ni som säger att ni inte vill ha glasen, ta dem och posta till mig får ni några kr på kontot

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |