Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Hehe konsolfanatiker kommer å bli egd *mohahaha*
Jepp litet troll hoppar fram, för å besudla den sunkiga plastlådan som folk hyllar.
Tur att vi på PC sidan kommer få njuta 100% av BF3

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att skjuta sig själv i fötterna? Med tanke på att man ska kunna se fötterna/benen när man siktar neråt?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

Är det möjligt att skjuta sig själv i fötterna? Med tanke på att man ska kunna se fötterna/benen när man siktar neråt?

Nope.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Fina nyheter här grabbar!

DICE: "We're considering mod tools"

BER TILL GUDARNA, att de kommer med mod tools. Det är absolut det viktigaste för mig. Om mod tools hade kommit hade jag väntat dag in och dag ut på Forgotten Hope 3 och ett nytt Project Reality.

Fan, nu är det bara att hålla tummarna.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Tog bort några olämpliga inlägg.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Fina nyheter här grabbar!

DICE: "We're considering mod tools"

BER TILL GUDARNA, att de kommer med mod tools. Det är absolut det viktigaste för mig. Om mod tools hade kommit hade jag väntat dag in och dag ut på Forgotten Hope 3 och ett nytt Project Reality.

Fan, nu är det bara att hålla tummarna.

Uhm, dom sade att det skulle bli svårt med den nya motorn och destruction 3.0 i ett antal intervjuer (?)

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

Uhm, dom sade att det skulle bli svårt med den nya motorn och destruction 3.0 i ett antal intervjuer (?)

Läste du ens blogginlägget? Det står ju att dom överväger att fixa tools. Att dom har lyssnat på communityn.

Det här är ju en ny intervju tydligen, jag har inte sett den men det skulle ju vara nice om det stämmer

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

"You will definitely be safe with dual 580 in SLI, obviously..."

Kommer nog krävas mer än vad jag trodde

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av pocke-boy:

Läste du ens blogginlägget? Det står ju att dom överväger att fixa tools. Att dom har lyssnat på communityn.

Det här är ju en ny intervju tydligen, jag har inte sett den men det skulle ju vara nice om det stämmer

Jojo, men dom har också sagt i dessa intervjuer att dom kommer självklart vara öppna och arbeta för att få till mod-tool.

Blandannat: http://youtu.be/B6DYTcBdWh0?t=7m33s

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Vi kan bara vänta dom har till 100% sagt att mod tools inte kommer med release MEN att dom överväger att fixa det i framtiden.
Allt hamnar vad EA vill, dom vill ju så klart sälja sin DLC så kanske 1år eller mer efter release skulle jag gissa på att vi först få se mods om dom nu ens gör det.

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

Uhm, dom sade att det skulle bli svårt med den nya motorn och destruction 3.0 i ett antal intervjuer (?)

Det sade dom nog bara för att EA troligen (till en början) inte ville se modtools ute eftersom det kan påverka försäljning av framtida DLC och liknande negativt, vad som fått dom att ändra sig, vem vet, ny marknadsundersökningar som visar att dom tjänar på det i längden kanske. En sak är säker, allt dom gör är för att gå mer så stor vinst som möjligt. Att nya motorn är svår att jobba med betvivlar jag inte, dock så är ofta de professionella moddarna väldigt ofta skickliga programmerare med stor erfarenhet så för dom att lära sig det tror jag inte blir några större problem.

Några av de största spelen vi sett har kommit från moddare som sen blivit anställda av företaget. Allt handlar i slutändan om att göra investerare glada och att fylla deras fickor.

Hoppas nu bara att DICE är seriösa i sitt påstående och att dom faktiskt överväger det, själv tror jag att det kommer släppas då det skulle generera mycket negativ press om dom inte gjorde det efter ett sådan (om än försiktigt) uttalande.

Permalänk
Medlem

äh marknadsföring

Permalänk
Skrivet av aluminium:

äh marknadsföring

Precis, troligen har EA insett att försäljningen blir bättre om folk tror sig få moddar i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

"You will definitely be safe with dual 580 in SLI, obviously..."

Kommer nog krävas mer än vad jag trodde

frågan är väl vad de hade i resten av burken också på PAX, men man blir ju lite orolig... har bara 1 580

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Vi kan bara vänta dom har till 100% sagt att mod tools inte kommer med release MEN att dom överväger att fixa det i framtiden.
Allt hamnar vad EA vill, dom vill ju så klart sälja sin DLC så kanske 1år eller mer efter release skulle jag gissa på att vi först få se mods om dom nu ens gör det.

Det har man hört förr, vart är Battlefield 1943 till PC versionen som exempel?

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av chiliboy:

frågan är väl vad de hade i resten av burken också på PAX, men man blir ju lite orolig... har bara 1 580

Bara å bara, kommer ju räcka gott och väl. För att maxa alla inställningar och spela på en full server med 64 spelare och ha 40+ FPS så kan man nog behöva 2x580 i SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chiliboy:

frågan är väl vad de hade i resten av burken också på PAX, men man blir ju lite orolig... har bara 1 580

Så det han egentligen säger är "köp två kort för 8000kr så kan du vara lugn"
Visst. Spelet kommer att vara grymt, men 8k för bara grafikkort? Sjukt...fick han betalt av nvidia för att säga det?, eller vänta, det var nvidia som interviewade....just det. Tror snarare att ett 580 räcker långt.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Bara å bara, kommer ju räcka gott och väl. För att maxa alla inställningar och spela på en full server med 64 spelare och ha 40+ FPS så kan man nog behöva 2x580 i SLI.

Precis, och är man en grafikjunkie så vill man ju kunna göra det du sade?
undra vad man kommer kunna skära ned på utan att märka någon större skillnad (AA och liknande), t.ex. är jag en sucker för soft shadows

Skrivet av chaval:

Så det han egentligen säger är "köp två kort för 8000kr så kan du vara lugnt"
Visst. Spelet kommer att vara grymt, men 8k för bara grafikkort? Sjukt...fick han betalt av nvidia för att säga det?, eller vänta, det var nvidia som interviewade..... Tror snarare att ett 580 räcker långt.

Haha, verkligen, man såg nästan glimten i ögat ^^ men fråga är väl hur det kommer köras på 1 580 när man väl vrider upp allt och kör på 24"+ skärm.. Tänkte lite mer på tesselation och så när man flyger i jets på servrar med 64 spelare etc..

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk

Jag har bara ett 570

Kanske borde införskaffa mig ett till 570 och köra sli. Borde ju ge något. Men jag väntar tills spelet kommer och se hur det flyter på mitt enda 570 först tror jag
EDIT:

https://twitter.com/#!/locust9

Vad menar han med sina senaste inlägg?

@locust9 David Goldfarb
Here we go. #bf3

Beta snart?

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk

"2 days until bug heartbreak" - Lead designer and writer at DICE. Hoppas på det bästa men, de har trollat förut...

https://twitter.com/#!/locust9

edit: clusterfuck of mindfuck, pardon my french. Nu undrar man hela tiden om Betan kommer redan den här veckan eller kommer den den 20-25:e ahhh, dåligt tålamod antar jag...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

Nä, dra igång betan nu innan man blir knäpp.

Visa signatur

Fractal Design R3 | MSI P67A GD55 REV B3 | I5 2500K | 8GB 1600Mhz CL8 | MSI GTX 580 TWIN FROZR II | Corsair HX 850W 80+ | Antec KÜHLER H2O 920 | Intel SSD 510 120GB | 1TB Western Digital Caviar |
BenQ TFT 24" XL2410T 120hz | Samsung 22" | QPAD 5K Pro Gaming Mouse | Razer Lycosa Gaming Keyboard | Logitech 5.1 |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av chiliboy:

frågan är väl vad de hade i resten av burken också på PAX, men man blir ju lite orolig... har bara 1 580

Översättningen på "You will definitely be safe with dual 580 in SLI, obviously..." är inte "du måste ha två stycken 580 för att kunna spela" utan snarare "Du kommer vara helt säker med med två 580, självklart"
Alltså innebär det att två 580 är overkill.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Det har man hört förr, vart är Battlefield 1943 till PC versionen som exempel?

1943 var bara ett spel som skapades när folk inte hade något att göra.
Det är därför som PC versionen aldrig blev klar för dom prioriterade BF3, konsol versionen krävde inte samma folk och på börjades även en bra bit före.

1943 skulle bara släppas om dom hade tid över, tiden fanns inte för PC versionen och bra är det för jag tycker inte det skulle passat på PC.
Ett roligt spel att spela ibland på 360.

Permalänk
Medlem

kan knappt sitta still av iver över att spelet ska släppas..samtidigt sitter man o väntar på inet ska kolla över moderkortet om jag kan få ut ett nytt elr vad som händer så jag kan bygga ihop min nya dator tills att spelet kommer..delarna ligger hemma o väntar. blir knäpp får lira lite bc2 så länge för att stilla hungern

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Översättningen på "You will definitely be safe with dual 580 in SLI, obviously..." är inte "du måste ha två stycken 580 för att kunna spela" utan snarare "Du kommer vara helt säker med med två 580, självklart"
Alltså innebär det att två 580 är overkill.

Klart är det overkill, visst att frostbite 2.0 är en grym motor men tror inte de vill släppa ett spel som kräver två 580 sli för att maxa det
Only time will tell!

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk
Medlem

Man måst tydligen vara 18 för att få beta testa...

Permalänk
Skrivet av hunden:

Översättningen på "You will definitely be safe with dual 580 in SLI, obviously..." är inte "du måste ha två stycken 580 för att kunna spela" utan snarare "Du kommer vara helt säker med med två 580, självklart"
Alltså innebär det att två 580 är overkill.

Skrivet av chiliboy:

Klart är det overkill, visst att frostbite 2.0 är en grym motor men tror inte de vill släppa ett spel som kräver två 580 sli för att maxa det
Only time will tell!

Anledningen till att dom har sådana kraftpaket till testdatorer är för att dom kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Man måst tydligen vara 18 för att få beta testa...

Var det inte 18 år i alphan också?