Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Najs, själv sitter jag med A71A (silver) chassiet så jhag vet hur underbart det är :). Det spelar ingen roll vad man fyller dem med imo, en budgetdator måste väl endå inte se ut som en budgetdator? Det enda jag skulle bli lite arg på var om du byggde om det till en kaffebryggare eller ngt

Se till att rensa dammfiltrena någon gång i månaden! Dem samlar mycket damm har jag märkt.

Jag har också ett A71A men har du kommit på något smidigt sätt att rengöra dammfiltren?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Jag har också ett A71A men har du kommit på något smidigt sätt att rengöra dammfiltren?

Nja, det blir väl en minidamsugare då. Har faktiskt inte upplevt några större bekymmer med dammet i chassit faktiskt.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Angående om strömmen till huset, vi hade också stora problem med att det blev överbelastning när tvättmaskin och typ ugnen var på samtidigt. Detta hade vi i flera år tills vi kom i kontakt med en elektriker som sade att vi hade för lite ström in till huset.

Bara att kontakta fortum som drog en ny kabel kostnadsfritt och nu funkar det att ha igång flera maskiner samtidigt.

Så hör med en elektriker som kan undersöka hur mycket ström det är till erat hus.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kadjoopplo
Angående om strömmen till huset, vi hade också stora problem med att det blev överbelastning när tvättmaskin och typ ugnen var på samtidigt. Detta hade vi i flera år tills vi kom i kontakt med en elektriker som sade att vi hade för lite ström in till huset.

Bara att kontakta fortum som drog en ny kabel kostnadsfritt och nu funkar det att ha igång flera maskiner samtidigt.

Så hör med en elektriker som kan undersöka hur mycket ström det är till erat hus.

Dom säkrade inte upp huvudsäkringen då? Enklare så Men för att få göra det måste man höra av sig till sitt elbolag som gör det och du får en högre fast avgift:(

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Jag har också ett A71A men har du kommit på något smidigt sätt att rengöra dammfiltren?

Jadå, jag skruvar inte åt fronten hårt utan bara lagom, när det är dags att rengöra så tar jag helt enkelt bort fronten (fyra små skruvar på sidorna) lyfter bort filterhållarna uppåt, tar filtrerna och vänder dem med dammet nedåt och spolar rena dem med vatten. Sen så kramar jag ur dem och låter dem torka i nåon minut, sätter tillbaka och tada, fräscha filter. Det jag märkte är att när det är ett lager damm framför filtrerna så låter chassiefläktarna mer. Men har man rent rntom datorn bör damm inte vara alltför stort problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
[B]Ja, jag hade tänkt köra en webbserver på ett UNIX-system. Det man gör då är att sätta upp en till maskin med exempelvis programvaran WMWare.

Detta gör att man har två datorer på en så att säga, bara det att man kör en virtuellt - den finns inte fysiskt. Detta underlättar om jag då ska köra två operativsystem på två datorer fast ändå på en dator.

Frågan är bara varför du vill köra en virtuell maskin för webservern om du lika gärna kan köra den i windows direkt? :$

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dracc
Frågan är bara varför du vill köra en virtuell maskin för webservern om du lika gärna kan köra den i windows direkt? :$

I lärdommens syfte skulle jag säga faktiskt. Tanken är att installera ett UNIX-system och köra webbservern via detta. Har inte ansträngt mig så mycket åt UNIX och tänkte att detta vore ett passande projekt.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"