Permalänk
Medlem

wireless router , till switch

Hola

-> ISP-> router1 -> switch -> Clienter

Skulle det gå att sätta en trådlös router2 i switchen o ha denna som en "accesspoint" till en trådlös klient. Då router1 inte har någon trådlösfunktion.
O nej går inte att byta den första routern1 pga av ADSL.

Lr finns det någon annan lösning ?

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

Är det en trådlös router du har och därför vill använda? Eller är det mer en fråga hur du gör för att kunna använda trådlöst nät?

Är det en ren generell fråga så skulle jag rekommendera en vanlig trådlös accesspunkt att sätta i switchen.

Permalänk
Medlem

Är en trådlös router jag vill ha för att kunna använda den bärbara.

Men går det att använda den routern som en accesspoint ?

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

Visst kan du använda en trådlös router som en accesspunkt men vad är det för router du har som "router1"? Är ju ganska onödigt och ha 2 routers när du redan har en annan router. Därför jag syfta på en vanlig accesspunkt ifall du bara vill kunna använda din bärbara för trådlös surf.
En accesspunkt är generellt smidigare och billigare för det ändamål du söker.

Mitt förslag:

ISP -> Router -> Switch -> AP -> Klient (bärbar dator)

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tolkar situationen som att du redan har en trådlös router (router 2) i din ägo? Om du inte har det så blir det nog lättast att köpa en "riktig" accesspunkt, precis som folk här säger.

Om du nu redan har en trådlös router så tycker jag att du ska testa att stänga av DHCP i den och sedan koppla switchen till den in i en LAN-ingång. Se upp så att du inte kopplar den i "WAN".