Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

På tal om detta så hade jag en fågelj-vel som hackade på mitt fönsterbläck av plåt kl runt kl 6, vilket den har gjort förut. Jag funderar lite på vad jag ska göra för att få denna att sluta om den ej gör det självmant.

Det är också en klassiker, vi hade en hackspett förra sommaren som tyckte det var kul att hacka på balkongräcket (i aluminium). Det tog ganska lång tid innan vi fattade vad det var, lätet var ganska speciellt

tok-tok-tok-tok-tok-tok .... tok-tok-tok-tok-tok-tok .... tok-tok-tok-tok-tok-tok

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Prov imorgon, känns som det inte komemr gå så bra men men

På onsdag ska jag åka till fastlandet (bor på gotland) och ska köpa ny hund

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Sur på att jag måste redovisar mina jobbade timmar till 3 Olika chefer.. suck.. varför? liksom jävla omständigt dessutom vill de har det på olika underlag men de tittar även på de andra som de två andra cheferna får...

Jävla omständigt är det. inte bättre är det att jag hade råkat shifta två dagar med varandra o ett jävla liv.

EDIT: Fick jsut ett telesamtal om hur jag ska rapportera mina tider.. suck.. nya dumma regler haha

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Zordor:

w00t!? jag trodde samma, ba fan nej det kan inte vara sant!? precis när jag läst ditt inlägg, sedan så såg jag ditt nick, men då gick det upp för mig att du fortfarande levde ^^

Haha, ja än så länge får Kungsbacka stå ut med mig ;). En kompis frågade samma sak ^^

Permalänk
Medlem

Är jätteglad. Kört moped för första gången
"Övningskörde" med farsan på grusvägen nedanför där jag bor. Spårig gropig skogsväg men skitsamma, kul var det. Skönt att kunna åka 60km/h utan att anstränga sig över huvudtaget. Kommer upp i 50 med cykeln i nedförsbacke och ett jäkla trampande. Ännu värre är det uppför. Med moped så är det bara att steka på

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Är jätteglad. Kört moped för första gången
"Övningskörde" med farsan på grusvägen nedanför där jag bor. Spårig gropig skogsväg men skitsamma, kul var det. Skönt att kunna åka 60km/h utan att anstränga sig över huvudtaget. Kommer upp i 50 med cykeln i nedförsbacke och ett jäkla trampande. Ännu värre är det uppför. Med moped så är det bara att steka på

Jag moped är roligt jag var runt 7år första gången jag körde, brorsan la i en växel och jag körde runt, runt på samma låga växel. (växelsystemet var dessutom lite dåligt på den aktuella mopeden) sedan hade jag en trampcykel utan trampor och åkte bakom, det var lite halvfarligt, men mopeden gick i en 20 km/h så det går ej jämföra med galningarna på internet.

Annars gillar jag starkt att glida runt på en hoj, jag skulle jättegärna vilja ha motorcykelkörkort och hoj, men sedan så ska man dessutom ha pengar. Farsan och alla som är lite äldre fick sitt motorcykelkörkort med bilkörkortet, så där har det blivit dåligt. Detsamma var det något med lastbil om jag minns, att det räckte att man kunde visa upp att man körde lastbil för att få det eller hur det nu var..

Iaf det är skönt att glida runt, jag själv kör mycket moped. Fast här i stan cyklar jag enbart.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Detta är en "bögpulka" som det kallas. Men jag har inga direkta krav så den räcker, får den gratis så whatever. Fick upp den i 60 nu i lätt uppförsbacke vilket räcker. Kompisarnas är ju mer eller mindre trimmade osv men jag klarar mig utan. Behöver inte Yamaha Aerox som toppar 120km/h eller en Rieju Drac RRX som gör 0-100 snabbare än en vanlig svensson-bil. Dessutom är poliserna här helt tokiga, så att köra utan trim tjänar man på ändå tycker jag. En kompis till mig blev tagen och blev av med trim värt 12000kr, vilket är en hel del pengar åt skogen...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Ala_95:

Detta är en "bögpulka" som det kallas. Men jag har inga direkta krav så den räcker, får den gratis så whatever. Fick upp den i 60 nu i lätt uppförsbacke vilket räcker. Kompisarnas är ju mer eller mindre trimmade osv men jag klarar mig utan. Behöver inte Yamaha Aerox som toppar 120km/h eller en Rieju Drac RRX som gör 0-100 snabbare än en vanlig svensson-bil. Dessutom är poliserna här helt tokiga, så att köra utan trim tjänar man på ändå tycker jag. En kompis till mig blev tagen och blev av med trim värt 12000kr, vilket är en hel del pengar åt skogen...

Kan du hälsa det här till din polare:
Hahahahahahahahahahahahahaha In your face!

Och folk säger att jag inte har humor....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Kan du hälsa det här till din polare:
Hahahahahahahahahahahahahaha In your face!

Och folk säger att jag inte har humor....

Känner precis likadant. Fan vad jag bara vill stå där och skratta i ansiktet åt dom när dom blir tagna.

Permalänk
Medlem

Wee glad att jag lyckats få ihop "sop-datorn" .. hittat i eletronikskroten

Hittade ett Am2 moderkort och förra veckan ett 6600GT PCI-Express utan kylare.. hade som tur var en kylare hemma som passade.. slängde på min dammiga 4200+ x2 o några gamla delar så var det en komplett dator!

Haha skrotnisse.. ne men tittar bara i elektronikstället

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Shimonu:

Känner precis likadant. Fan vad jag bara vill stå där och skratta i ansiktet åt dom när dom blir tagna.

Oja, skadeglädje är nåt helt fantastiskt som man inte tar vara på alltför ofta tyvär!.

Im stunned!, kan faktiskt tänka mig köpa nya iFåne 4.
Edit: Hårdtestar 7Integrator 2.5 och sofar sogood.

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Detta är en "bögpulka" som det kallas.

Påminner om min Yamaha DT där alla kallade bakre stänkskärmen för bögskydd och körde utan, varvid de fick fina bruna ränder på ryggen på grusvägar. Nu levde jag dock på en tid då det bland folket var okej att klanka ner på homosexuella, likaså mörkhyade (vilket det till viss del är än idag)
Men jag tycker logiken i namnet har brister, för skulle det vara skydd mot något som de inte gillade, varför då ta av skyddet? (om vi bortser från det faktum att det är idiotisk att ha en sexuell läggning som skällsord)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av tcntad:

haha

Såhär ser det nya kortet ut jämfört med det gamla:
DSC00473.JPG @ pici.se
Grymt paintarbete.. not

Ser nu en kul grej, min pinkod står på kortet haha..

Har du också fått ett nytt kort från swedbank för att ditt gamla ingick i en kortserie som "kunde ha utsatts för bedrägeri"?
Det fick nämligen jag förra veckan.

Annars...
*fanfar* Klar med sista inlämningasarbetet i skolan nu så det blir till att chilla runt oavbrutet i 4 dagar nu

Skrivet av bud_bundy:

Påminner om min Yamaha DT där alla kallade bakre stänkskärmen för bögskydd och körde utan, varvid de fick fina bruna ränder på ryggen på grusvägar. Nu levde jag dock på en tid då det bland folket var okej att klanka ner på homosexuella, likaså mörkhyade (vilket det till viss del är än idag)
Men jag tycker logiken i namnet har brister, för skulle det vara skydd mot något som de inte gillade, varför då ta av skyddet? (om vi bortser från det faktum att det är idiotisk att ha en sexuell läggning som skällsord)

Klart man måste kapa bögläppen! Annars är man ju bög .............................. *host*

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anton_mjor:

Har du också fått ett nytt kort från swedbank för att ditt gamla ingick i en kortserie som "kunde ha utsatts för bedrägeri"?
Det fick nämligen jag förra veckan.

Annars...
*fanfar* Klar med sista inlämningasarbetet i skolan nu så det blir till att chilla runt oavbrutet i 4 dagar nu
Klart man måste kapa bögläppen! Annars är man ju bög .............................. *host*

Woot?! "Kunde ha utsatts för bedrägeri" ? nej det tror jag inte

Mitt kort går ut nu i juni så Swedbank var vänliga och skicka ett nytt fräsch och väldigt snygg jämfört med det gamla haha där både plast, magnetremsa samt silversaken till höger höll på att lossna

Fanfar åt dig mjor, grattis!

Permalänk
Medlem

JAG HAR ETT GAMECUBE NU!! SUPERSMASHBROS MELEE HELA DAGARNA!!

MÅSTE SKRIVA AV MIG FÖR JAG ÄR SÅ GLAD!!!:D

På tal om bankkort så måste jag byta mitt (chippet fungerar inte), skulle kunna fota det men har ingen kamera. Kan säga att det numera kan vikas på mitten (till dryga 30grader) utan problem dock så sitter det fortfarande "ihop" och magnetremsan fungerar

Permalänk
Medlem

Haft teorilektion idag, en massa bräcketattare på kursen :S

Har även varit på klassresa i sundsvall och varit på laserhallen, spelade två gånger och kom trea och etta

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Woot?! "Kunde ha utsatts för bedrägeri" ? nej det tror jag inte

Mitt kort går ut nu i juni så Swedbank var vänliga och skicka ett nytt fräsch och väldigt snygg jämfört med det gamla haha där både plast, magnetremsa samt silversaken till höger höll på att lossna

Fanfar åt dig mjor, grattis!

Jag fick ett nytt kort för att mitt ingick i någon kortserie som kunde ha bedragits
Min kusins farsa fick också det..

Skrivet av Pewtah:

JAG HAR ETT GAMECUBE NU!! SUPERSMASHBROS MELEE HELA DAGARNA!!

MÅSTE SKRIVA AV MIG FÖR JAG ÄR SÅ GLAD!!!:D

På tal om bankkort så måste jag byta mitt (chippet fungerar inte), skulle kunna fota det men har ingen kamera. Kan säga att det numera kan vikas på mitten (till dryga 30grader) utan problem dock så sitter det fortfarande "ihop" och magnetremsan fungerar

Så nu har det gått 3 mån och peter får skriva i öä?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Studenten! Ett snitt på 17.8 är inte helt fel heller!

Permalänk
Skrivet av Agemman:

Studenten! Ett snitt på 17.8 är inte helt fel heller!

Glad för dig! Själv måste jag vänta tills fredag...

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

gahh.. jobbiga student tider

Inte är det bättre att vartenda bondefan och slökörare ligger inne i stan och snurrar runt i 0.5km/h dessutom med 2000 personer som står MITT i gathelvete... inte är det bättre att de inte flyttar på sig vid blinkningar och tågtutningar.. blev att varva motor och frigöra lite gummi för fanskapen skulle fatta att de ska flytta på sig!

Synd att man inte äger en snöplog annars hade de bara varit att köra på så hade de fått akta sig bäst de ville.

Gatan står man för fan inte i! Bilar ska köra på gator inte dumma människor som tror att de kan blokera en..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

gahh.. jobbiga student tider

Inte är det bättre att vartenda bondefan och slökörare ligger inne i stan och snurrar runt i 0.5km/h dessutom med 2000 personer som står MITT i gathelvete... inte är det bättre att de inte flyttar på sig vid blinkningar och tågtutningar.. blev att varva motor och frigöra lite gummi för fanskapen skulle fatta att de ska flytta på sig!

Synd att man inte äger en snöplog annars hade de bara varit att köra på så hade de fått akta sig bäst de ville.

Gatan står man för fan inte i! Bilar ska köra på gator inte dumma människor som tror att de kan blokera en..

Tja, är själv en student, men jag stog fanimig inte mitt i gatan (dock på flak, kanske lika illa ).

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

gahh.. jobbiga student tider

Inte är det bättre att vartenda bondefan och slökörare ligger inne i stan och snurrar runt i 0.5km/h dessutom med 2000 personer som står MITT i gathelvete... inte är det bättre att de inte flyttar på sig vid blinkningar och tågtutningar.. blev att varva motor och frigöra lite gummi för fanskapen skulle fatta att de ska flytta på sig!

Synd att man inte äger en snöplog annars hade de bara varit att köra på så hade de fått akta sig bäst de ville.

Gatan står man för fan inte i! Bilar ska köra på gator inte dumma människor som tror att de kan blokera en..

Jag tycker det är roligt om det sker enstaka gånger, vi svennar firar för lite. I andra länder kan det vara kaos på vägarna vid t.ex. fotbolls VM.

Nå en själv är förbannad på en s.k. "polare" jag har gjort jättemånga och skitstora tabbar p.g.a. brist på information, men lika förbannat ska jag inte kunna få någon. (nej det handlar inte om någon jag hatar, snarare motsatsen) Sedan pratar de skit emellan sig och skrattar. Jag har ingen lust att göra någon ny dundertabbe, men precis all information som jag har får jag fixa själv.

Jag ser fram emot att ligga i en skyttegrav med min polare och när de frågar mig är det säkert att titta upp, så skulle jag säga ja när det inte är det....
Nå dagen till praktiken närmar sig och jag hoppas starkt på ärligt folk. Något j-vla falskspel är inget för mig. Det är nog inte många som ser fram emot praktik,men jag är en av dem. hehe

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

gahh.. jobbiga student tider

Inte är det bättre att vartenda bondefan och slökörare ligger inne i stan och snurrar runt i 0.5km/h dessutom med 2000 personer som står MITT i gathelvete... inte är det bättre att de inte flyttar på sig vid blinkningar och tågtutningar.. blev att varva motor och frigöra lite gummi för fanskapen skulle fatta att de ska flytta på sig!

Synd att man inte äger en snöplog annars hade de bara varit att köra på så hade de fått akta sig bäst de ville.

Gatan står man för fan inte i! Bilar ska köra på gator inte dumma människor som tror att de kan blokera en..

Mannen, du verkar fan upprörd i varenda inlägg! Chilla lite mer, gå med flowet bara, så löser allt sig! Man tjänar ingenting på att störa sig på folk!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Ja, då är man halvt handikappad igen då...
Spelade ju i en brännbollsturnering i lördags, sträckte båda höfterna. Hade fortfarande ont i morse.
Brännbollsturnering med skolan idag. Bestämde mig för att ta det lungt, men fick på en otroligt slag på första försöket och man kunde ju inte missa en solklar varvning. Sprang utav bara h*lv*t* och sträckte då båda höfterna igen.
Kunde knappt gå och inte springa, så fick skippa det mesta av dom resterande matcherna. Och i sista matchen mot C så vart jag så jävla förbannad så när jag fick bollen tog jag i precis allt jag hade och langade iväg den till brännaren tvärs över hela plan med resultat att jag har sträckt högerarmen också.
Yippie vad kul, ikväll skolbal och kommer gå som en jävla kratta. Imorrn är det bergsklättring på skuleberget med 9orna och på lördag blir det till att bada i Ö-vik. Känns bra... speciellt med sträckta höfter och sträckt högerarm...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Rör på dig mycket annars Ala_95?

Permalänk
Medlem

Om jag rör på mig mycket annars? Inte för lite men inte väldigt mycket heller. Har ju en bit till skolan, som man avverkar varje dag på cykel eller gåendes. Sedan är det en hel del stillasittande när man kommer hem. Men på skolan brukar man röra på sig en del, mest bara gå.

Hur lång tid kan det ta att läka skiten? Finns det något man kan göra?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Grymt glad!!!!
Chefen på firman jag jobbat/praktiserat i ett par år ringde idag å sa att jag är fast anställd från nästa vecka:D Då slapp jag oroa mig för att gå arbetslös efter morgondagens student. Så Fullmoon vissa kan hålla sitt ord och ringa upp när de fått in jobb

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Polarn var på väg för att hämta upp mig, ca 2 mil kvar rasar motorn. Han tror det är turboras. Lider med han Fan inte billigt

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Brännbollsturnering i skolan i dag
Jag fick in några fina träffar med plattracket. Varför försöka träffa med det runda när man har en garanterad träff på beställning med det platta?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Brännbollsturnering i skolan i dag
Jag fick in några fina träffar med plattracket. Varför försöka träffa med det runda när man har en garanterad träff på beställning med det platta?

Garanterad träff? Jag vågar inte slå med platta, missar bara.

Som idag, jag var siste man och missade jag skulle vi bli utebrända och förlora matchen med stor säkerhet. Jag hade slarvat bort första försöket och jag hade ett försök kvar. Självklart så väljer jag runda före platta och får på en hejdundrande träff och gör nästan varvning

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare