iPhone 3G S, eller inte?

Permalänk
Medlem

iPhone 3G S, eller inte?

Hej hej!

Jag har fått erbjudandet att köpa en iPhone 3G S 16GB, som rubriken lyder, för 8500 kronor. Telefonen kommer från Italien och är då fabriks olåst.

Vad tycker ni? Är det värt det? Vad skulle ni gjort?

Hur fungerar garantin på 3G S? Killen som säljer påstår att det är internationell garanti, stämmer detta?

Jag har även kollat på lite andra mobiltelefoner som till exempel OMNIA HD, hur står iPhone förhållandevis till dessa telefoner? Det jag beundrar med iPhone är dess OS.

Av touch telefonerna där ute har jag endas ägt en Nokia 5800 som jag inte riktigt gillande.

Snabba svar uppskattas

Permalänk
Medlem

Jag själv skulle aldrig betala så mkt pengar för en telefon. Okej om det var 32gb men även då skulle jag tveka mkt...Kolla in på tidningen Mobils hemsida, de har tester å sådär : )

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Varför är det så viktigt att den inte kommer med nåt abonnemang? Kolla halebops erbjudande, 199kr månaden inklusive fri surf (500mb gräns, därefter får man långsammare hastighet) och fria sms, samt ring för hela beloppet. Då får man i nuläget för en 16gb betala ca 3200kr up front. Ska bli intressant att se hur deras plan blir med 3Gs.

Hade jag varit du hade jag inte gjort det. 8500kr är mycket pengar

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Kolla in Samsung i7500 och HTC Hero. Lika bra som Iphone till betydligt bättre pris

Permalänk
Medlem

Kolla in Nokia N97 oxå.
iPhone e inte värd 8500.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mullvaden83
Kolla in Nokia N97 oxå.
iPhone e inte värd 8500.

Tycker ingen telefon e värd 8500 i dagsläget Förmodligen kommer så aldrig ske!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Tycker ingen telefon e värd 8500 i dagsläget Förmodligen kommer så aldrig ske!

n97 kostar 6000. 7000 på nokias hemsida.
VIlket e ett stört pris oxå. men bättre än iPhone iaf.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mullvaden83
n97 kostar 6000. 7000 på nokias hemsida.
VIlket e ett stört pris oxå. men bättre än iPhone iaf.

Jag gav dock 4400 för min iphone 3G

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Med abonemang?
TS pratar om iPhone 3G S. Olika pris?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mullvaden83
Med abonemang?
TS pratar om iPhone 3G S. Olika pris?

Klart det är olika pris, men det lär ju garanterat ligga i närheten av samma pris när 3G S släpps. Tror knappast de kommer begära 9 papp i Sverige

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

har läst att Iphone 3G S har en del problem , det värsta var att den överhettas lätt... Iphone är kul men onödigt dyr...

Permalänk
Medlem

Vänta nåt halvår istället eller köp android.

Permalänk
Medlem

Onödigt att lägga så mycket på en 3G S 16GB när man kan få en 32GB för ≈7500:- i Polen.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Onödigt att lägga så mycket på en 3G S 16GB när man kan få en 32GB för ≈7500:- i Polen.

Wow bara 7500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Vänta nåt halvår istället eller köp android.

Vad är det för telefon?

Någon som har några tankar angående samsung omnia HD?

Permalänk
Medlem

Denna måste man se innan man bestämmer sig för (att inte köpa) en iphone http://www.youtube.com/watch?v=FuYkH60w4Ns&feature=channel

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Nej, det finns inte internationell garanti, detta pga av att folk inte ska göra som du, köpa utomlands. Telefonen måste alltså skickas till Italien.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Vänta nåt halvår istället eller köp android.

Varför vänta ett halvår? Finns ju redan ett par lurar med android ute.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Varför vänta ett halvår? Finns ju redan ett par lurar med android ute.

Läs igen läs rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Läs igen läs rätt.

Doh, sömniga morgonögon.

On topic: KAn inget annat än rekommendera Android. Efter en månad med min Magic är jag fantastiskt nöjd. Hittar fortfarande nya sakerden kan användas till och nya Apps som är både nyttiga och roliga.

Permalänk
Medlem

Vad är andrioid för telefon? Lyckas inte hitta något på google eller prisjakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghiabi
Vad är andrioid för telefon? Lyckas inte hitta något på google eller prisjakt.

Android är operativsystemet. Läs mer: http://www.android.com/

Telefoner som använder det:
HTC Magic
HTC Hero
Samsung I750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Android är operativsystemet. Läs mer: http://www.android.com/

Telefoner som använder det:
HTC Magic
HTC Hero
Samsung I750

Jaha okej!

Och detta är ett bra operativsystem eller? Jag är en väldigt vanlig användare och håller inte på med några avancerade grejjer. Jag vill ha ett användarvänligt och snabbt OS till min telefon. Jag har aldrig riktigt gillat symbia, iphones OS är en favorit... hur är Android förhållandevis till den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghiabi
Jaha okej!

Och detta är ett bra operativsystem eller? Jag är en väldigt vanlig användare och håller inte på med några avancerade grejjer. Jag vill ha ett användarvänligt och snabbt OS till min telefon. Jag har aldrig riktigt gillat symbia, iphones OS är en favorit... hur är Android förhållandevis till den?

Jag tycker det är riktigt smidigt. Har själv kört Symbian, Windows Mobile och annat krimskrams tidigare.
Lite videos:
Android 1.5: http://www.youtube.com/watch?v=hczgL3C2yrw
HTC-magic: http://www.youtube.com/watch?v=WazqE9gZf28

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Wow bara 7500

Vadå wow? Det är dubbelt så mycket minne i den och 1000 spänn går inte omkring på gatan och ropar "Ta mig!" till alla.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

jag har en iphone 3G till salue 16Gb ifall om du e intresserad..:P tänkte ta 5000 papp för den olåst med svenska menyer..

mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Lol 5000 begagnat. o.O asså LOL

btw. 5000 papp blir 5 mille. =P

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk

Alltså nypriset för en Iphone 32GB i USA utan abonnemang är 700 dollar (5600 kronor) så 8500 för 16GB versionen är ett löjligt överpris. En flygbiljett kostar typ 4000 t&r till New york så då kan du lika gärna åka dit och köpa den och samtidigt få en New york weekend på köpet Har kollat upp det här noga då jag var ruskigt sugen på en Iphone 3GS men har beslutat att vänta tills jag drar till USA. Inte säker på att jag kommer köpa en i slutändan ändå men ska man köpa en ska man göra det där.

Permalänk
Medlem

fast du kan ju inte köpa den utan abonnemang o fast postadress i usa.

telia ahr ju satt sina 3Gs priser nu, o de verkar inte ha lärt sig nått från när 3G kom. de kör samma grej igen, erbjuder bara med svindyrt abonnemang. sätter en slang på att den snart kommer me billigare eller att den redan nu går att få med det, men att de inte skyltar med det, precis som förra gången.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
fast du kan ju inte köpa den utan abonnemang o fast postadress i usa.

telia ahr ju satt sina 3Gs priser nu, o de verkar inte ha lärt sig nått från när 3G kom. de kör samma grej igen, erbjuder bara med svindyrt abonnemang. sätter en slang på att den snart kommer me billigare eller att den redan nu går att få med det, men att de inte skyltar med det, precis som förra gången.

Fast denna gången har dom konkurrens, det borde vara till våran fördel.