Smyguppgradering (Grafikkort)

Permalänk
Medlem

vänta till i höst.. DX11 korten kommer då!

Permalänk
Medlem

och hösten därefter e vi på nästa steg.....orka vänta, köp det man vill ha och va nöjd.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psydrop
och hösten därefter e vi på nästa steg.....orka vänta, köp det man vill ha och va nöjd.

Ja, fy fan vad trött jag är på DX11 snacket alltså...ta det någon annanstans. Klistra en tråd om DX11! Så vi slipper det i varje jävla tråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
vänta till i höst.. DX11 korten kommer då!

Känns lite som att DirectX 11 korten är i samma kaliber som att jesus skulle uppenbara sej huxflux, typ Tänk om de blir samma flopp som DirectX 10 blev, då har du väntat förgäves

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Ja, fy fan vad trött jag är på DX11 snacket alltså...ta det någon annanstans. Klistra en tråd om DX11! Så vi slipper det i varje jävla tråd.

Kör fortfarande på 9.0c

Om man ska vänta på nästa hårdvara så får man vänta i evigheter.
Det kommer ju alltid något nytt nästa vecka.
Det bästa är väl att köpa det som passar plånboken för tillfället.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar men frågan kvarstår fortfarande. Vilket av alla 4890-kort ska man välja? Vill ju helst ha ett som INTE låter som ett jetplan

Permalänk
Medlem

Det här kommer ju inte förn om 14 dagar mendet verkar intressant med en ny kylare.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=479564
Här är ett mera vanligt kort och lite billigare.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=488307.

Det första kortet hade en del länkar till olik testsidor.
Kolla där.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moomin
Tack för alla svar men frågan kvarstår fortfarande. Vilket av alla 4890-kort ska man välja? Vill ju helst ha ett som INTE låter som ett jetplan

Alla 4890 med referenskylare låter mycket. Är du känslig när du spelar, undvik då referens.

Referens ser du här:

Här ser du en moddad version:

Sen har jag ingen aning om hur kylförmågan är på vissa moddade kort.
Som sagt tidigare, spänningsregulatorerna(VRM) blir sjukt varma på 4890. Någon tillverkare, kommer inte ihåg om det var XfX eller Sapphire har något kort som tydligen är dåligt. Detta borde rimligen vara åtgärdat vid det här laget. Får du problem så har du iaf garanti

Här är ett tips med annan kylare: Men kolla lite tester innan.
http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:2477371;c:36132

OBS! Det finns billigare att hitta!

Nu vet du skillnaden på ATi referens och en "moddad" iaf.

Själv har jag 2st Asus 4890, de låter men presterar också. Jag stör mig inte. Men är man känslig ska man nog kolla på en "moddad" lösning. De flesta tillverkare har egna lösningar. Och vilken tillverkare du än väljer så blir det troligen bra.

Permalänk
Medlem

Ser ut som värmen stannar kvar inne i chassit med den "moddade" kylningen

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Jupp, så blir det nog med alla "moddade" va? Eftersom ingen moddad har axial fläkt?
Men det behöver inte vara dåligt, för GPU kylningen.
Men det är nog bra om du har hyfsat "flås" i lådan.

Permalänk
Medlem

Tack för beskrivningen Falcon, det blev ett XFX Radeon HD 4890 "xXx" Jag är inte speciellt känslig och sen spelar jag alltid med ett headset som har slutna öronmuffar eller vad de heter så det ska nog inte vara något problem

Tack till alla som har hjälpt till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moomin
Tack för alla svar men frågan kvarstår fortfarande. Vilket av alla 4890-kort ska man välja? Vill ju helst ha ett som INTE låter som ett jetplan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Alla 4890 med referenskylare låter mycket. Är du känslig när du spelar, undvik då referens.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moomin
det blev ett XFX Radeon HD 4890 "xXx" Jag är inte speciellt känslig och sen spelar jag alltid med ett headset som har slutna öronmuffar eller vad de heter så det ska nog inte vara något problem

Ibland svänger de snabbt

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Ibland svänger de snabbt

Haha jovisst! Nej men det är ju lite skillnad på att ha ett kort som låter som ett jetplan och ett som låter om man är känslig. I värsta fall får jag ta o byta ut kylningen som jag sett att vissa andra har gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moomin
Haha jovisst! Nej men det är ju lite skillnad på att ha ett kort som låter som ett jetplan och ett som låter om man är känslig. I värsta fall får jag ta o byta ut kylningen som jag sett att vissa andra har gjort.

Sant Nu vet ju inte ja hur de är med de nya ATI korten (va ett tag sen ja körde ATI, men de borde ha samma finess som på Nvidia korten dvs kortet klockar ner sej i Standard 2D, Low-power 3D å Preformance 3D, å då låter de nästan ingenting i idle (cpu fläkten låter högre än kortet)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Partisk? Jag har precis köpt två stycken 4890.
Fel på mitt övriga system?
Är du sjuk i huvudet eller?

edit: Skulle vara mer än tacksam om jag fick reda på vad som är fel då korten kostar närmare 5000:-.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_PERA
Så här ser det tex. ut på kompletts fyndhörna med bla returer.
http://www.komplett.se/k/kl.aspx?mfr=&bn=10072&sortBy=p&zbo2=...

Kom med ett konkret bevis på att 4890 skulle strula mera än Intels motsvarighet.

Ironi kan vara svårt ibland, jag glömde smileyn
HD4890 är ett jättebra kort. Det är det självklara kortet att köpa just nu.
Jag tror inte alls att det är ett strulkort. Tvärtom.
Många som inte har haft mitt kort påstår att det är ett strulkort. För mig har det varit problemfritt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Antagligen.:)
Men han verkar köra ATI grafik:)
Antar att han menar bara, att man skall kolla vad som passar bäst för dina behov och inte kolla på märken!

Precis.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
OpenGL

OK, men det har väl alla moderna kort stöd för?

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Sant Nu vet ju inte ja hur de är med de nya ATI korten (va ett tag sen ja körde ATI, men de borde ha samma finess som på Nvidia korten dvs kortet klockar ner sej i Standard 2D, Low-power 3D å Preformance 3D, å då låter de nästan ingenting i idle (cpu fläkten låter högre än kortet)

Saken med HD4890 är att de låter jetplan redan i idle tyvärr.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Saken med HD4890 är att de låter jetplan redan i idle tyvärr.

Nonsens. Alla HD4890 låter olika. Referenskylaren låter en del men det beror på fläkthastigheten i idle. Olika tillverkare har olika fläkthastighet.

HD4890 avger mindre värme än motsvarande andra kort så har du inte referenskylaren så kan det nog vara det tystaste prestandakortet på marknaden.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moomin
I värsta fall får jag ta o byta ut kylningen som jag sett att vissa andra har gjort.

Det kan du absolut göra!
Kolla mitt galleri, jag har kört med Accelero twinturbo.
Det funkar kanon med ett kort, bra kylning och tyst!
Tyvärr fick jag plocka ner dem, då det funkar riktigt illa i crossfire.
Jag har två st Accelero liggandes, köpa? PM.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM