Permalänk
Medlem

Sådär ja, efter att två ggr ha skickat iväg skiten till acer så fick jag tillbaka datorn idag, spelar upp musik galant utan knaster, åtgärden ska vara uppdaterad bios och ljud drivisar. Säkert sånt som finns ute nu men inte när jag skickade in skiten. Nu funkar det iallafall och jag är nöjd. Tiden det har tagit när jag skickat iväg datorn är en och en halv vecka per gång, första gången var felet inte fixat och det är skit av Acer men det har gått rätt fort ändå, den har inte legat länge hos dem innan de tittat på den.

Så, får se hur länge detta håller

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fettsnygg
det funkar med laptopens tangentbord när man inte använder externt bord.

Hur menar du? "Det funkar" som i att det är inga problem alls eller som i att det duger i brist på annat?

Permalänk
Medlem

Självklart är det bättre med externt bord, men jag kan egentligen inte säga att jag upplever några problem alls, jag kom in i att hitta på tangentbordet väldigt fort...

Permalänk
Medlem

Jag satt nyss och spelade lite HoN.
Datorns fläktar går ofta på högvarv när jag spelar så jag tänkte inte något speciellt på det, men helt plötsligt dör bara datorn och jag kan inte starta den på ungefär 1 minut.

Till slut får jag igång datorn och det verkar inte vara något problem med den alls, peppar peppar, så min fråga är: Vad kan vara fel?

Kände på datorn där fläkten sitter och den var ganska varm, inte kokande men den var varm det var den så det är väll det jag kan tänka mig att datorn var för varm men jag tycker att datorn har varit såhär varm förut också.

Någon som har en idé ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirjan
Jag satt nyss och spelade lite HoN.
Datorns fläktar går ofta på högvarv när jag spelar så jag tänkte inte något speciellt på det, men helt plötsligt dör bara datorn och jag kan inte starta den på ungefär 1 minut.

Till slut får jag igång datorn och det verkar inte vara något problem med den alls, peppar peppar, så min fråga är: Vad kan vara fel?

Kände på datorn där fläkten sitter och den var ganska varm, inte kokande men den var varm det var den så det är väll det jag kan tänka mig att datorn var för varm men jag tycker att datorn har varit såhär varm förut också.

Någon som har en idé ?

Installera ett program så du kan kolla temperaturerna. Finns en mängd olika, Everest är ett jag använt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av super_duper1
laggar er dator också när ni kollar på youtube hd klipp?Bilden fryser sig men ljuder forsätter. Har en med t6600 processor

precis så för mig med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirjan
Jag satt nyss och spelade lite HoN.
Datorns fläktar går ofta på högvarv när jag spelar så jag tänkte inte något speciellt på det, men helt plötsligt dör bara datorn och jag kan inte starta den på ungefär 1 minut.

Till slut får jag igång datorn och det verkar inte vara något problem med den alls, peppar peppar, så min fråga är: Vad kan vara fel?

Kände på datorn där fläkten sitter och den var ganska varm, inte kokande men den var varm det var den så det är väll det jag kan tänka mig att datorn var för varm men jag tycker att datorn har varit såhär varm förut också.

Någon som har en idé ?

Nu har detta problem uppstått några fler gånger och jag är väll inställd på att skicka in datorn men jag gör ett sista försök och kollar med er här på sweclockers.

Här är en bild på temperaturen medan jag spelar HoN, den här bilden är tagen efter första gången datorn dog och den dog ungefär 4 minuter efter att jag tagit den här bilden igen.

http://img94.imageshack.us/img94/9472/tempu.jpg

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirjan
Nu har detta problem uppstått några fler gånger och jag är väll inställd på att skicka in datorn men jag gör ett sista försök och kollar med er här på sweclockers.

Här är en bild på temperaturen medan jag spelar HoN, den här bilden är tagen efter första gången datorn dog och den dog ungefär 4 minuter efter att jag tagit den här bilden igen.

http://img94.imageshack.us/img94/9472/tempu.jpg

MVH

kolla everest istället för cpuz.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Har skrivit en egen tråd men testar här, är det någon som köpt en intern BT modul och installerat?? Eftersom det finns en knapp för BT lär det finnas en kontakt också för att koppla in, har hittat en hel del på Ebay som ska passa till denna modell och har faktiskt beställt. Är det någon som har en modell kanske som har BT som kan tala om hur det är installerat??

Mycket tacksam för hjälp!!

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk

Jag har en BT mini plugg som sitter i USB uttaget. Men det vore fantastiskt om man slapp den. Vad har du beställt för modul? länk?

Permalänk
Medlem

Det var denna jag beställde, http://cgi.ebay.co.uk/ACER-Bluetooth-Module-2-0-EDR-For-Aspir...

Har dock mailat säljaren, tror det blev nåt vajsing vid beställningen, ser inte att jag beställt nåt under mina items eller vunna auktioner??

Aja, bara beställa om isåfall.

Jag tror jag lyckats luska fram vart connectorn sitter iallafall genom otaliga google sökningar, till höger om styrplattan ska det visst vara, ska bara klura ut hur fan man får upp det locket nu???

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk

Re: Acer Aspire 5739G-874G50Mn Tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megaman9
http://www.komplett.se/img/p/400/487609.jpg

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=461324

Här kan ni ladda ner manual för att läsa mer om datorn och se mer bilder: Manual Länk

Grafikkort:
Nvidia GeForce GT 240M, 1024MB DDR3 (40nm)

Processorhastighet:
P8700, 2.53Ghz, 1066Mhz (45nm)

Minne:
4 gig DDR3 1066Mhz

Funderar på att beställa den nu under helgen, verkar vara väldigt prisvärd.

Sen får man ju Windows 7 med när det kommer: Windows 7 Scrolla ner och tryck på acer, Lär ju funka även om man beställer från Inet.

Någon på Sweclockers lär ha den, kan ni isåfall berätta lite vad ni tycker om den och posta några bilder kanske

kan man spela T.E.X : cs,wow på den??

Permalänk
Medlem

Re: Re: Acer Aspire 5739G-874G50Mn Tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin_Jonsson1
kan man spela T.E.X : cs,wow på den??

Ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirjan
Nu har detta problem uppstått några fler gånger och jag är väll inställd på att skicka in datorn men jag gör ett sista försök och kollar med er här på sweclockers.

Här är en bild på temperaturen medan jag spelar HoN, den här bilden är tagen efter första gången datorn dog och den dog ungefär 4 minuter efter att jag tagit den här bilden igen.

http://img94.imageshack.us/img94/9472/tempu.jpg

MVH

Har du datorn i knäet eller på något mjukt underlag så att det inte finns fritt utrymme där varmluften kommer ut? I så fall är det helt normalt, fläkten får inte täckas för då blir datorn överhettad och stänger av sig.

Om du nu inte har det, testa att höja upp datorn lite så att du har ett utrymme på några centimeter under datorn.

Permalänk
Medlem

Problemet med ljudet är FIXAT, den 25/2 kom det ut nya drivers på realteks hemsidag, ta hem dem och njut!!!

Permalänk
Medlem

beställde den för ungefär 5månader sen, va trasig, och sen dess har den blivit kringskickad på diverse reparationer, men jag hann iaf få kolla på den irl i några dagar innan dom kom och hämta den, och jag måste ju säga att fulare design och äckligare tangenter har jag fan inte stött på :')

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krel
beställde den för ungefär 5månader sen, va trasig, och sen dess har den blivit kringskickad på diverse reparationer, men jag hann iaf få kolla på den irl i några dagar innan dom kom och hämta den, och jag måste ju säga att fulare design och äckligare tangenter har jag fan inte stött på :')

Jag kanske är helt dum i huvudet men jag tycker tangentbordet är bland det skönare jag upplevt på en laptop....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadizio
Problemet med ljudet är FIXAT, den 25/2 kom det ut nya drivers på realteks hemsidag, ta hem dem och njut!!!

Realteks sida är ju lite lätt rörig, är det den här man skall ha?

"High Definition Audio Codecs, version R2.43"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av santacruz
Realteks sida är ju lite lätt rörig, är det den här man skall ha?

"High Definition Audio Codecs, version R2.43"

är det den man ska ha? Länka gärna, det är säkert många som har väntat på en lösning på dett problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av santacruz
Realteks sida är ju lite lätt rörig, är det den här man skall ha?

"High Definition Audio Codecs, version R2.43"

är det den man ska ha? Länka gärna, det är säkert många som har väntat på en lösning på dett problem.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag upplever min Acer Aspire 6930 som väldigt seg och ostabil. Nätverket hänger sig ofta när man tankar i hög hastighet och även ljudet lägger ner och man måste starta om. Detta gäller även med helt nyåterställt operativsystem (win vista som är förinstallerat). Någon annan som har dessa problem och försvinner de om man uppdaterar till Windows 7?

Uppdatering:

Efter uppgradering (ny installation) av Windows 7 har alla problemen försvunnit. Den gratis uppgraderingen till Windows 7 bör alltså installeras omgående ifall ni har den här datorn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan man göra DVDn regionsfri?

Permalänk
Medlem

jag kan säga att efter drivrutinsuppdateringen funkar ljudet klockrent!! haft den i någon vecka och inte ett enda knaster ännu.

ÄNTLIGEN

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt konstigt att på alla speccar på Aspire AS5739G-874G50MN, så står det att den har Blåtand. Men icke. Ska det verkligen vara nödvändigt att skaffa en sådan sak från Ebay?

Jag som hade längtat att bara fixa drivisar till Blåtanden på burken och seda synca den med min Sony Ericsson Xperia 10 som snart släpps, but No!

Sessions33 sa att han hade en liten USB dongel som gjorde att det funkade med Blåtand, vilket märke och model var det??

Men om det står i alla Speccar att datorn skall ha fungerande Blåtand, well well. Alltid blir man snuvad på något i denna värld.

Permalänk
Medlem

Laddade hem senaste drivrutinen för ljudet (2.45) men är fortfarande konstigt! Har dock ej uppdaterat BIOS, Vilken BIOS skall ja ha?

Permalänk

Köpte en "TRUST BLUETOOTH V2.0 USB ADAPTER CLASS 2" från dustinhome.se se länken. Fungerar bara fint Men hade igentligen haft den inbyggda lösningen men man tänker knappt på den lilla adaptern. http://www.dustinhome.se/pd_5010129433.aspx?

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått denna dator från Inet.se
Redan har ett problem uppstått. Jag kan starta datorn, men skärmen sätts inte igång och inget ljud hörs, allt annat lyser och batteriet laddas. Jag provade att vänta tills batteriet var fulladdat, men det funkar fortfarande inte. Jag ska till spanien på måndag, och vill helst ha med den. Finns det någon snabb lösning?

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Har följt denna tråden ända sen jag skaffade min dator, men nu har jag fått ett lite problem, så skaffade mej ett konto för att kunna be om hjälp.

Som så många andra här har jag haft problem med att det knastrar i högtalarna, men läste några inlägg upp att det fanns nya drivrutiner som fixade det.
Efter att ha installerat dessa drivrutiner så knastrar microfonen däremot :S

När jag pratar på skype tex, så ligger det hela tiden ett brus-ljud från min mic som den andra personen hör hela tiden.

Nån annan som fått detta problem, eller vet vad man kan göra åt det?

Permalänk

Är det bara jag som tycker det eller är ljudet hur grymt som helst på denna dator!