Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
väntar hem min imorgon eller fredag men NÄR låter det egenligen ?

Hela tiden när man lyssnar på musik ??

eller bara genom headphones eller ??

eller låter det när man inte ens har igång nåt musikprogram? i Spel ???

musik, spel externa högtalare, datorns egna, headphones. pratade nyss med en inkompetent kille i målbrottet ungefär som inte hade någon aning om nånting...

Permalänk
Medlem

Mina datorproblem lösta - rubbet - efter återställning till fabriksinställningarna.

Tack Swede86 det var du som hjälpte mig på rätt spår.

Nu finns C: och D: på datorn. Inget E:. Och återställningspartitionen helt OK.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fettsnygg
musik, spel externa högtalare, datorns egna, headphones. pratade nyss med en inkompetent kille i målbrottet ungefär som inte hade någon aning om nånting...

Jag har mixad erfarenhet av Acers support. Först pratade jag med en tjej som inte kunde nånting. Sen mejlade jag, men fick inte svar inom 24 timmar som utlovat. Då ringde jag supporten igen och fick prata med en kille som gav koncisa och raka svar, han kunde sin sak. Joel hette han, om det kan ge nåt....

Permalänk

Kan ha hittat problemet med ljudet som knastrar! när jag gjorde en total återställning på datorn och startade den igen så kom rutan för 28 installationer upp previs som förra gången... Nu startade jag utube direkt, satte på en låt, ljudet helt perfekt! Sen ser jag i rutan att någonting som heter TYP: realtek ALC888S installeras. Jag sätter på en annan låt, ljudet knastrar och knäpper igen! Måste ha något med det att göra? Någon som kan lite svara tack! Kan man ta bort den skiten?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

läs bakåt i tråden istlälet.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det är LED belyst skärm på 5738G ? står inte LED så det verkar inte vara det...

Jag beställde 5739G från Elgiganten men det paketet har kommit bort på posten, snacka om otur!!

så jag skulle få en annan dator istället

Kom fram till att de skickar en 5738G plus att jag får Trygghetspaket 2år som kompensation

skildnaderna verkar ju vara:

Vanlig TFT-LCD (LED belyst på 5739G som jag beställde)
DDR2 (DDR3 på 5739G som jag beställde)
Webcam 0.3 (mot 1.3 på 5739G som jag beställde)
T6600 (T6400 på den 5739G som jag beställde) Aningen bättre ??
DVDRW (Blu-Ray spelare på den 5739G som jag beställde)
Ati 4570 512Mb på Båda..

Tycker att jag borde få bättre ersättningsdator Än 5738G med liite bättre CPU och med 2 år Trygghetspaket

Har pratat med en kvinna på supporten idag 3 gånger och jag har Godkännt Bytet men jag sa att jag inte var nöjd,, men jag va tvungen att bestämma mig idag för att hinna få datorn innan JUL

Har annars Öppet Köp och Antagligen min Rätt att Kräva en mer likvärdig Dator ??

Eller vad säger ni ?

Ps, har inte betalat räkningen ännu...

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Hjälp sökes tack!

Jag installerade Ubuntu på min 5739G och formaterade, nu när jag ska installera Windows igen så hittar recovery cd:sen inte sökvägen dit de ska kopiera filerna, gissar på att det finns nån gömd partition eller nåt som flög ut när jag formaterade, kontaktade acer som skickade deras recovery cd:s men resultatet är detsamma, kan någon konfirmera att det finns gömda partitioner på HD och är det någon som gjort samma sak som jag och fixat problemet??

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dengh
Det finns en dold partition som du når genom att trycka alt+f10 vid uppstart
Den ser ut att vara tom om du öppnar den i windows enhetshanterare men om man öppnar den med linux så ser du att den är full med massa installations filer.

Hur du skall få tillbaka den om du tagit bort den vet jag inte

Sådärja, ett j*vla krångel har det varit men nu löste det sig, man måste ha en "ren" Vista skiva och installera Vista för att sedan köra recovery skivorna.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Köp den inte!!! Ja köpte Acer aspire 5739G fast den med ingen blue-ray, ooch med 320 gb hdd så hade den T6600 processorn! Men vad gör de?? Min bror köpte den med P8700 procen! Han fick ynka 300 mer i 3D Mark 08! Han fick även den med ljudbuggen:P! den ja köpte var 3000 kr billigare på computer city på backaplan i gbg!! ni blir inte besvikna!!

Permalänk
Medlem

ska man köpa denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=502195

eller har den problem med ljudet?

denna kanske är mer prisvärd: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444540

hjälp mig vill kunna lira dagens spel på minst medium-grafik...

Visa signatur

CPU: Intel Q6600 Moderkort: Gigabyte p45 DS3r GPU: Sapphire HD4870
A- data 4gb ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bangtzi
ska man köpa denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=502195

eller har den problem med ljudet?

denna kanske är mer prisvärd: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444540

hjälp mig vill kunna lira dagens spel på minst medium-grafik...

Köpt INTE 5739 om du inte vill ha ett ljudproblem på köpet, gäller alla 5739 oavsett. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=508048 den rekommenderar jag skarpt iaf. Lite vassare grafik, snäppet svagare processor, men jävligt härlig dator

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
Köpt INTE 5739 om du inte vill ha ett ljudproblem på köpet, gäller alla 5739 oavsett. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=508048 den rekommenderar jag skarpt iaf. Lite vassare grafik, snäppet svagare processor, men jävligt härlig dator

okej..

men den 2:a datorn jag länka har ju samma grafik som den du länkade, och allt annat ser ut att vara lika, men den jag länka kostar 1000 kr mindre...och är Intel processor:) känns som de e mer för pengarna...

Visa signatur

CPU: Intel Q6600 Moderkort: Gigabyte p45 DS3r GPU: Sapphire HD4870
A- data 4gb ram

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig fläkten går på högvarv så fort man spelar ett spel?

Kan det ha att göra med att jag har använt halv hårddisken?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirjan
Är det bara för mig fläkten går på högvarv så fort man spelar ett spel?

Kan det ha att göra med att jag har använt halv hårddisken?

Nej, belastningen på CPU samt GPU gör att fläktarna måste varva upp då de belastas mer.
Köp en kylplatta med fläktar eller försök ställ upp datorn på 4st fötter eller liknande så du får en luftgenomströmning på undersidan. Borde hjälpa lite.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Jag har länge kollar på Acer aspire 5739G (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499164)

Samt

HP Pavilion DV6-2070eo (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=508048).
Men har väldigt svårt att bestämma mig. Har inte så mycket erfarenhet av bärbara datorer. Mina behov avsedda för någon utav dom datorerna är att kunna spela WoW på så pass hög grafik som möljigt. Skulle vara till stor hjälp om ni kunde hjälpa mig lite på traven. För/nackdelar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eslind
Stämmer och det är därför man skall ominstallera med ett rent Windows7,bios 3309 och nvidia 195.55 så löser sig problemen. Jag kan berätta att jag köpte Windows Vista Ultimate x64 Swe den dag det släpptes och då kan vi snacka om problem med drivrutiner, i bästa fall om det fanns några, fick man vara glad, så jag är ganska van med drivrutiner som stökar. Men visst kan du råka ha ett hårdvaruproblem, men jag skulle inte tro det, men prova installera Nvidia 195.55 och flasha Bios, och se om det hjälper, om du har tur men jag tror något är trasigt och det kommer antagligen att ligga kvar och stöka för dig. Förresten har du senaste Flash player och java uppdaterat, om det har något med ditt spel att göra.

Ser att det nu finns 195.62 för graffe kortet och 3310 för BIOS.

Fixar dessa drivsen ljud "problemet" eller bara de dämpar sprackandet något?

Märkte att jag själv hade problemet igår (köpte datorn i lördags)
Lyssnade man noga fanns knastret där. Men det roliga är att min "Gröna" ljudport inte funkar! får inget ljud från den, utan den helt svarta porten som är längst ner av de 3 portarna som finns på den vänstra sidan.

¤-Grön (ser nästan lite blå ut)
¤-Rosa (mic)
¤-Svart (Ofärgad)

Har inte uppdaterat drivrutinerna ännu, men ska se om det hjälper. Men om jag fattat det rätt, skall man göra det i denna ordningen:

1. Installera det nya BIOS (3309 eller 3310)
2. Avinstallera Nvidia drivsen och köra det där "Swepper" programet
3. Installera Nvidia drivsen (195.55 eller 195.62)

Stämmer detta?

(Lite n00b frågor, men man vill ju göra rätt för sig. Orka "Gör-om-Gör-rätt!")

Permalänk
Medlem

Dom datorerna som har ljudproblem går troligen inte att fixa med bios uppdatering eller drivrutiner...

Finns troligen en anledning att man får en helt ny dator ifall du lämnar in den där du köpt den.

Permalänk

Jag har precis som alla andra problemet med ljudknastret. Men ett annat problem som jag inte har en aning om varför jag har, är att youtubeklipp laggar som fasen. Har uppdaterat flashplayer, java och allt vad det heter, men problemet kvarstår.

Har även prestandaproblem på gamla spel såsom red alert 2 (!) vore tacksam för tips på lösningar av mina problem och tips på optimering av datorn. Kör W7U 64bit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasplund
Jag har länge kollar på Acer aspire 5739G (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499164)

Samt

HP Pavilion DV6-2070eo (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=508048).
Men har väldigt svårt att bestämma mig. Har inte så mycket erfarenhet av bärbara datorer. Mina behov avsedda för någon utav dom datorerna är att kunna spela WoW på så pass hög grafik som möljigt. Skulle vara till stor hjälp om ni kunde hjälpa mig lite på traven. För/nackdelar?

Satsa på HP:n. Båda lär fixa WoW galant, men av allt att döma är det mycket större risk att du får problem med Acern.

Permalänk

Jag har ett problem med min 5739G. När jag kopplar in hörlurar i 3,5mm-uttaget på sidan så kommer det inga ljud ur lurarna utan datorns högtalare fortsätter låta. Måste man ändra någon inställning för att få ut ljudet ur 3,5mm-utgången?
För på min gamla HP var det bara att sätta in sladden så tystnade datorns högtalare och ljudet kom i lurarna automatiskt så att säga.
Undrar om det är jag som är korkad eller om det är ytterligare ett fel på datorn?

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gammal Kefir
Jag har ett problem med min 5739G. När jag kopplar in hörlurar i 3,5mm-uttaget på sidan så kommer det inga ljud ur lurarna utan datorns högtalare fortsätter låta. Måste man ändra någon inställning för att få ut ljudet ur 3,5mm-utgången?
För på min gamla HP var det bara att sätta in sladden så tystnade datorns högtalare och ljudet kom i lurarna automatiskt så att säga.
Undrar om det är jag som är korkad eller om det är ytterligare ett fel på datorn?

samma problem på systerdotterns laptop som hon köpte i förrgår (en Acer 5738zg), men jag har inte tittat det själv än, nån som vet något mer om detta?
Det kom ljud från den svarta utgången (märkt spdif), misstänker att det var bakkanaler i ett 5.1 uppsättning.

Permalänk
Medlem

Hallå
jag är inne på att köpa ny dator är väldigt suegn på acer 5739g

men det finns en för ca 9500 kr som har blue-ray och en för ca 7500 som inte har blue-ray, jag är intresserad av den billigare.

men angående ljudproblemet, har båda varianterna ljudproblem, eller är det bara en av dem, och vilken av dem isf ?:)

tacksam för svar då de snart ska beställas.

Visa signatur

CPU: Intel Q6600 Moderkort: Gigabyte p45 DS3r GPU: Sapphire HD4870
A- data 4gb ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bangtzi
Hallå
jag är inne på att köpa ny dator är väldigt suegn på acer 5739g

men det finns en för ca 9500 kr som har blue-ray och en för ca 7500 som inte har blue-ray, jag är intresserad av den billigare.

men angående ljudproblemet, har båda varianterna ljudproblem, eller är det bara en av dem, och vilken av dem isf ?:)

tacksam för svar då de snart ska beställas.

båda varianterna har problemet.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
båda varianterna har problemet.

okej, är det någon som snabbt kan gå igenom vad ljudproblemet innebär och vad de har för konskvenser...har inte tiden att läsa genom hela tråden.

ska köpa ny data nu i dagarna, vilken ska man välja för ca 7-8 tusen ? vilken är bäst där i den prisklassen?

Visa signatur

CPU: Intel Q6600 Moderkort: Gigabyte p45 DS3r GPU: Sapphire HD4870
A- data 4gb ram

Permalänk

köpte 5739 för 7500 från inet idag, men blev lite osäker nu om jag ska öppna den med tanke på ljudproblemet. Ni som har redan köpt den, var den värd pengarna, med tanke på problemen som man får på köpet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av super_duper1
köpte 5739 för 7500 från inet idag, men blev lite osäker nu om jag ska öppna den med tanke på ljudproblemet. Ni som har redan köpt den, var den värd pengarna, med tanke på problemen som man får på köpet?

med tanke på att ljudproblemet var av betydande art så skulle jag aldrig någonsin betala 7500kr för den datorn. det är min åsikt.

Visa signatur

Ridå

Permalänk

Ingen som har samma problem som mig eller tips på lösning
Dvs problem med att video som spelas upp från webbläsare hackar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
med tanke på att ljudproblemet var av betydande art så skulle jag aldrig någonsin betala 7500kr för den datorn. det är min åsikt.

a jo men o andra sidan hittar jag ingen annan dator med lika bra specifikation for samma pris. Far fundera ikvall och eventuellt lamna tillbaka den imon och byta mot 5738

Edit

Ljudproblemet verkar vara löst? http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=414748&page=2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av super_duper1

Edit

Ljudproblemet verkar vara löst? http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=414748&page=2

Har inte provat själv, så jag vet inte.
Nån här menade på att det var ett hårdvarufel och då hjälper det ju knappast med nya drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av super_duper1
a jo men o andra sidan hittar jag ingen annan dator med lika bra specifikation for samma pris. Far fundera ikvall och eventuellt lamna tillbaka den imon och byta mot 5738

Edit

Ljudproblemet verkar vara löst? http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=414748&page=2

Den länken har varit uppe tidigare...