Permalänk
Medlem

Fick till svar i dag av Dell att det var något kretskort som man sätter tv koret i som dom hade komponetbrist på men att dom är på väg från leverantören kunde ta några dagar till sedan skulle det vara som vanligt igen.... jag kunde få ändra min order till Win 7 det var inga problem men då sätts ja igen på kö för min order och det vill man ju inte...,, därimot när det skeppas från fabrik kunde han dock registera mig till uppgraderingen till win 7 innan ja fått den sedan är det microsoft som skickar ut skivan så antar att det kan ta lite tid ...

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

Nu finns den att beställa, men hur undviker man Vista online?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollepelle
Nu finns den att beställa, men hur undviker man Vista online?

Hade lite för bråttom. Att uppgradera från 720 till 820 är häftigt dyrt. Hur mycket märker en normalanvändare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollepelle
Hade lite för bråttom. Att uppgradera från 720 till 820 är häftigt dyrt. Hur mycket märker en normalanvändare?

Inte mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megol0
Inte mycket.

Då får man väl fundera på om dyra skärmen är värd 2110sek extra. Sitter med en Inspiron 5100, så jag är rätt långt från uppdaterade datorer.

Permalänk

Ok, då är beställningen skickad. Skall ta 20-30 dgr.

Permalänk

F...n nu börjar problemen. Dell mailar att min dator inte kan lev pga en wirelessmodul som utgått. Men, det fanns ingen annan att välja på.

Försöker att både ringa o chatta med Dell, går inte. I växeln säger en telsvarare att jag ringt utanför öppettiden. På nätet står det 9-17, mao skall de stänga om 2 tim.
Har bara fått 2 alternativ i mailet, ta bort wirelessbeställningen med prisreducering, eller komma in med ny best. Går inte att best igen.

Vad säger ni, skall jag strunta i blåtandsmodulen för att få datorn? Men, den kommer med Win7 närsomhelst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollepelle
F...n nu börjar problemen. Dell mailar att min dator inte kan lev pga en wirelessmodul som utgått. Men, det fanns ingen annan att välja på.

Försöker att både ringa o chatta med Dell, går inte. I växeln säger en telsvarare att jag ringt utanför öppettiden. På nätet står det 9-17, mao skall de stänga om 2 tim.
Har bara fått 2 alternativ i mailet, ta bort wirelessbeställningen med prisreducering, eller komma in med ny best. Går inte att best igen.

Vad säger ni, skall jag strunta i blåtandsmodulen för att få datorn? Men, den kommer med Win7 närsomhelst.

Det verkar va en ganska stor brist på komponenter som Dell har... >< jag hade väntat! Mest för att jag vill göra saker ordentligt och inte få nånting som inte har allting jag ville att det skulle ha... but that's just me du gör ju som du vill, men om du tycker det är viktigt tycker jag att du ska vänta.

Hitta på nåt kul o göra så du inte tänker på din leverans, så blir väntetiden "kortare!

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
Det verkar va en ganska stor brist på komponenter som Dell har... >< jag hade väntat! Mest för att jag vill göra saker ordentligt och inte få nånting som inte har allting jag ville att det skulle ha... but that's just me du gör ju som du vill, men om du tycker det är viktigt tycker jag att du ska vänta.

Hitta på nåt kul o göra så du inte tänker på din leverans, så blir väntetiden "kortare!

Jag avbeställde, den enda rimliga möjligheten i mailet från Dell. Väntar tills man släpper på med Win7. Fördelen att köpa av en säljare, är att man kan säga ok till lång väntetid.
Givetvis vill jag ha det som blir beställt, man köper ju inte en 4-hjulig bil som har 3 hjul, även om rabatten blir stor, smile.
Dell hade inte öppet enl vad som står på nätet, annars hade det säkert löst sig per tel.
Enl chatten bryter man när levtiden blir för lång. Borde finnas en ruta för tålmodiga att kryssa i.
Som sagt, nu väntar jag tills W7.

Permalänk

De har inte hänt något hos Schenker sedan den 27 oktober för mig :S Tycker de borde gå fort för fraktbolaget :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalleballe
De har inte hänt något hos Schenker sedan den 27 oktober för mig :S Tycker de borde gå fort för fraktbolaget :S

Det gick inte snabbt för mej heller.. det tar sin lilla tid ><

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Tänkte lägga en beställning på Dell Studio 16 med core i7

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&...

är det ett bra köp eller finns det andra som är värda och titta på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klk
Tänkte lägga en beställning på Dell Studio 16 med core i7

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&...

är det ett bra köp eller finns det andra som är värda och titta på?

Den enda andra som varit i diskussion är HP Envy 15. Du kan ju ta en titt på den, men de som frågat här har kommit fram till att XPSen är bättre. Det finns ju någon billigare HP än Envyn också men problemet med de är att de är 4,5 cm tjocka och helt "glossy" överallt -> standarddesignen på de flesta HP-datorer med andra ord

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalleballe
De har inte hänt något hos Schenker sedan den 27 oktober för mig :S Tycker de borde gå fort för fraktbolaget :S

Din är ju iallafall hos fraktbolaget .. jag beställde min 2009-10-13

fick ett mail den 2009-10-24 at dom hade komponetbrist .. så min är forfarande kvar i fas 2 .. den har inte ens börjas byggas .. levernas ska ske senast 2009-11-16 ,, frånga är hur stor risk att den anländer då ....

någon som beställt efter den 13/10 å fått sina färdigbyggda .. känns som min order har slarvats bort nånstans ...

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Din är ju iallafall hos fraktbolaget .. jag beställde min 2009-10-13

fick ett mail den 2009-10-24 at dom hade komponetbrist .. så min är forfarande kvar i fas 2 .. den har inte ens börjas byggas .. levernas ska ske senast 2009-11-16 ,, frånga är hur stor risk att den anländer då ....

någon som beställt efter den 13/10 å fått sina färdigbyggda .. känns som min order har slarvats bort nånstans ...

Micke

Jag beställde min 2009-10-09 och fick mailet om komponentbrist 2009-10-18, mitt leveransdatum är satt till 2009-11-18. Jag tror inte din order blivit bortslarvad, jag har haft kontakt med dell en gång i veckan.

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk

Jag var i kontakt med Dell via chatten i går angående att det inte går att beställa XPS 16 med Intel Core i7 och Windows 7. Enligt säljaren så beror detta inte på komponentbrist utan på att det är något problem med Dells svenska datorer när man väljer i7 och Windows 7. Detta problem finns inte vad gäller engelska datorer, eller om man väljer W7 Ultimate (men då måste man ringa och köpa den). Det fungerar även med i7 och Vista, men inte med Windows 7. Han visste inget mer, men hoppades att det skulle vara löst snart... Har någon hört talas om detta problem?

Visa signatur

Dell Studio XPS 16: Intel i7 (720QM), 4GB (DDR3 1.333GHz), ATI HD4670 (1GB), 16" RGBLED (1920x1080), 500GB HDD (7200 RPM), Windows 7, Blu Ray

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiLlY
Jag beställde min 2009-10-09 och fick mailet om komponentbrist 2009-10-18, mitt leveransdatum är satt till 2009-11-18. Jag tror inte din order blivit bortslarvad, jag har haft kontakt med dell en gång i veckan.

okidoki vilken fas är du i ...och har du fått reda på vilken del som saknas

micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Din är ju iallafall hos fraktbolaget .. jag beställde min 2009-10-13

fick ett mail den 2009-10-24 at dom hade komponetbrist .. så min är forfarande kvar i fas 2 .. den har inte ens börjas byggas .. levernas ska ske senast 2009-11-16 ,, frånga är hur stor risk att den anländer då ....

någon som beställt efter den 13/10 å fått sina färdigbyggda .. känns som min order har slarvats bort nånstans ...

Micke

Jag beställde min den 19/10. Får den imorrn verkar de som

Permalänk
Medlem

WOOHOO

Nu har min blivit skickad!! Nu börjar den verkliga spänningen.. de sista dagarna är alltid jobbigast!

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk
Medlem

jag beställde min den 18/10 och jag ska få min imorgon med. fast jag har inte i7:an..

Permalänk
Medlem

Förresten när den kommer, är det installerat massa annat som jag inte behöver eller kommer den helt oinstallerad?

Permalänk

Nu har jag en offert i maillådan. Ingen som är rädd för värmeproblemet? Verkar som om ni är mer tåliga än på min hembio, där man gnäller friskt. Garantin är ju inte för evigt. Har ni som fått den några svåra problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollepelle
Nu har jag en offert i maillådan. Ingen som är rädd för värmeproblemet? Verkar som om ni är mer tåliga än på min hembio, där man gnäller friskt. Garantin är ju inte för evigt. Har ni som fått den några svåra problem?

Rädd för värme"problemet"? Varför skulle man vara rädd för att ens dator blir varm? Ganska naturligt trots allt och processorn/grafikkortet blir inte jättevarmt. Jag har inte haft några problem alls sen jag fick min och det är lite drygt två månader sen.. inte så länge med andra ord

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
Rädd för värme"problemet"? Varför skulle man vara rädd för att ens dator blir varm? Ganska naturligt trots allt och processorn/grafikkortet blir inte jättevarmt. Jag har inte haft några problem alls sen jag fick min och det är lite drygt två månader sen.. inte så länge med andra ord

Bara en undran, eftersom man skriver mycket om det, även från ägare. Nä, jag vill bara göra en extra koll innan jag skickar pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollepelle
Bara en undran, eftersom man skriver mycket om det, även från ägare. Nä, jag vill bara göra en extra koll innan jag skickar pengarna.

Okidoki jag tror det var ett större problem på de gamla XPSen med HD3670 då recensioner på den laptopen verkar ha pekat åt det hållet -> kring 50 grader på undersidan. Men när jag kör min dator och känner på undersidan blir den knappast 50 grader då man bränner sig lite lätt på den värmen.

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
Okidoki jag tror det var ett större problem på de gamla XPSen med HD3670 då recensioner på den laptopen verkar ha pekat åt det hållet -> kring 50 grader på undersidan. Men när jag kör min dator och känner på undersidan blir den knappast 50 grader då man bränner sig lite lätt på den värmen.

Min offert är med i7. Men det är grafikkortet som blir varmt. Men, en trimmad motor blir också hetare än en standard.
Min nuvarande gamla laptop blir ca 45 grader på undersidan. Dessutom använder jag en del fotoprogram, men aldrig spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davos04
jag beställde min den 18/10 och jag ska få min imorgon med. fast jag har inte i7:an..

Glömde skriva att ja inte heller beställt med i7:an

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollepelle
Bara en undran, eftersom man skriver mycket om det, även från ägare. Nä, jag vill bara göra en extra koll innan jag skickar pengarna.

Jag har beställt zalmans laptop kylare!! rekommenderar andra som tänker spela att införskaffa något liknande.

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiLlY
Jag har beställt zalmans laptop kylare!! rekommenderar andra som tänker spela att införskaffa något liknande.

Det enda ja har under när jag spelar är mitt träskrivbord och det funkar underbart ja överklockar dock inte min laptop, men det är väl bara då jag skulle tänka mig att man behöver en laptopkylare... om man inte stör sig extremt mycket på fläkten i load, men det gör inte jag då ljuden från spelen överröstar den

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
Det enda ja har under när jag spelar är mitt träskrivbord och det funkar underbart ja överklockar dock inte min laptop, men det är väl bara då jag skulle tänka mig att man behöver en laptopkylare... om man inte stör sig extremt mycket på fläkten i load, men det gör inte jag då ljuden från spelen överröstar den

Jag använder tunga fotoredigeringsprogram, så det där lät inte bra. Måste jag komplettera med kylare, så har jag köpt fel dator.