Opera och FX problem med .div object {}, autohöjd

Permalänk
Medlem

Opera och FX problem med .div object {}, autohöjd

Hej hej!

Har ett problem med min hobbyblogg (som är inaktiv och värdelös), för att testa lite Wordpressaker!
Iaf, så har jag ett plugin till Wordpress som embeddar filmer från kända streamingsidor, man gör helt enkelt en post skriver [youtube wwei7844 100% auto], alltså sida + filmvärde + bredd + höjd

Detta skapar den vanliga object tagen i sin post!

Iaf, så blir det ju naturligtvis typ <object widht="100%" height="300px">

Så det är ju bra!

Men jag har 2 olika posttyper på bloggen, dom 4 första är fullstora sen resterande 6 är mindre, mindre bredd osv!

Safari svarar när bredd och höjden överskrids med CSS men varken opera eller firefox gör det, vad har jag glömt?

.post-offset object { width: 100%; height: 150px; max-height: 150px !important; }

Sidan finns här: www.speedrevision.se (artiklarna längst ner)

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Hej hej!

Har ett problem med min hobbyblogg (som är inaktiv och värdelös), för att testa lite Wordpressaker!
Iaf, så har jag ett plugin till Wordpress som embeddar filmer från kända streamingsidor, man gör helt enkelt en post skriver [youtube wwei7844 100% auto], alltså sida + filmvärde + bredd + höjd

Detta skapar den vanliga object tagen i sin post!

Iaf, så blir det ju naturligtvis typ <object widht="100%" height="300px">

Så det är ju bra!

Men jag har 2 olika posttyper på bloggen, dom 4 första är fullstora sen resterande 6 är mindre, mindre bredd osv!

Safari svarar när bredd och höjden överskrids med CSS men varken opera eller firefox gör det, vad har jag glömt?

.post-offset object { width: 100%; height: 150px; max-height: 150px !important; }

Sidan finns här: www.speedrevision.se (artiklarna längst ner)

Sidan ser bra ut för mig om du ändrar dessa taggar, från:

.post-offset .details { color:#666666; } #footer { -moz-background-clip:border; -moz-background-inline-policy:continuous; -moz-background-origin:padding; background:transparent url(images/footer_bg.png) no-repeat scroll 0 0; height:139px; margin:-95px auto 100px; position:relative; width:922px; z-index:1; }

...till...

.post-offset .details { color:#666666; float:left; } #footer { -moz-background-clip:border; -moz-background-inline-policy:continuous; -moz-background-origin:padding; background:transparent url(images/footer_bg.png) no-repeat scroll 0 0; height:139px; margin:-95px auto 100px; width:922px; z-index:1; }

Jag kör FF 3.5.3, vet inte om denna lösning strular till det för andra webbläsare. Livet är hårt för en webbutvecklare.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Japp det gjorde att allt positionerade sig rätt i dom flesta webbläsarna, tackar

Tog bort object visningen i post-offset så man slipper fundera på alla olika storlekar en video kan komma i

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?