FPS dropps/hackig playback XviDfiler efter formatering.

Permalänk
Medlem

FPS dropps/hackig playback XviDfiler efter formatering.

Har nyss formaterat min dator, det första jag gjorde var att installera mina codecs för att kunna kolla på (givetvis lagliga) filmer i xvid-format.

Codecs:
FFDShow
CoreAVC
AC3Filter
Haali Media Splitter
Vobsub (VSFilter)

Spelare:
Media Player Classic

Av någon anledning har CPUn börjat bli riktigt belastad när man fullscreenar xvid-filer, och grafen flyger upp och ner som en berg- och dalbana. Vilket resulterar i FPSdropps/hackig playback (misstänker jag)

Har provat att installera DirectX, läste på ett forum att det kanske var det, dock hjälpte inte det.
Har provat att byta ner mig i grafikkortsdrivrutiner, kör på 186. någonting nu, testade 190. innan.
Har använt samma codecs ett bra tag utan problem på samma dator och allt.

Nu undrar jag vad det kan vara som orsakar detta konstiga problem, temperaturen på CPUn flyger inte upp något märkbart när man fullscreenar heller.

Datorspecs finns i sign.

Tacksam för snabba svar.

EDIT:
Provade att ta bort alla codecs och installera CCCP packet, fungerade INTE igår, men fungerade idag.
Lås/ta bort tråd om ni vill.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M