Iphone kopia tråden (SCIphone, HIphone, CIphone osv)

Permalänk

Tack för snabbt svar.
Är inte så insatt i tekniken den funkar väl som Mp3-spelare.
Isåfall är det det bara att ladda från datorn till minneskortet eller??

Permalänk
Medlem

Jag har en Cect ka08 som dessvärre inte har svenskt språk i telefonen,eller i sms språk. Finns det någon som har en uppdatering som tillåtet ÅÄÖ så vore det tacksamt. har sökt en del men har inte funnit något som gått att tanka hem som är vettigt.

Permalänk

Beställde en i9 3g igår Någon som har en?

Permalänk
Inaktiv

Hej alla Iphone klonägare! Jag kommer snart att få ett nervsammanbrott då jag inte får min SciPhone i9+++ att fungera som jag vill. Jag beställde en med svenska menyer men fick en utan svenska menyer så jag undrar ifall det finns något slags firmware eller liknande för att få in svenska på den, någon som vet?

Dock är mitt nästa problem utanpå det att jag inte kan komma åt mobilen via datorn så jag har inte en blekaste aning hur jag ska föra över filer till mobilen från datorn om den ej är kontaktbar från min PC. Det som är konstigt med det hela är att jag kan koppla in usb kabeln och batteriet laddar men när jag ska klicka på Flyttbar disk så hittar den ingen!

Vore extremt tacksam om någon vet hur det hela fungerar och som kan hjälpa mig på traven!

Permalänk
Medlem

Hej jag fick upp ögonen för det här idag när min kompis köpte en kopia. Polisen kom till skolan och tog han för häleri innan de kom på att det fanns kopior för billigare pris

Jag undrar vilka som har vanligt uttag för hörlurar av kopiorna?

Permalänk

Detta kan ju vara kul att testa. Är det H003 man ska satsa på ?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

är det någon som vet hur man gör med röstbrevlådan när man har en iphoneklon? "vill du lyssna på senaste meddelandet tryck ETT" hur ska man göra detta då man saknar knappsats? någon som vet en lösning på detta problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saasta
Dock är mitt nästa problem utanpå det att jag inte kan komma åt mobilen via datorn så jag har inte en blekaste aning hur jag ska föra över filer till mobilen från datorn om den ej är kontaktbar från min PC. Det som är konstigt med det hela är att jag kan koppla in usb kabeln och batteriet laddar men när jag ska klicka på Flyttbar disk så hittar den ingen!

Vore extremt tacksam om någon vet hur det hela fungerar och som kan hjälpa mig på traven!

Du måste nog installera active synk för att synka med datorn
http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-us/help/synchronize...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har nyaste iphone kopian med google android operativsystem
jag är jätte nöjd med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabberr:

jag har nyaste iphone kopian med google android operativsystem
jag är jätte nöjd med den

Super kul om sweclockare kunde ge en länk till kloner som de är nöjda med och som inte kostar multum
Vilka modeller är bra och var köper man dem? för utom ebay.
funderar själv på en sciphone i9 från ebay för 35£ men vet inte riktigt.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

tänkte köpa denna http://www.priskungen.com/product_info.php?products_id=106 men nån som vet om man kan lita på Priskungen och om den verkligen har WiFi

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Skrivet av ares93:

det går att flasha mobilen till europeisk mjukvara med då behövs en flashkabel. notera att det inte är samma som du får med telefonen. "i68 flash" på ebay.

Vet du hur man kan hitta denna europeiska mjukvara? Har en hiphone I9+++.

Skulle även bli tacksam för lite hjälp med inställningar för mobilsurf hos tele2.
Är det någon som lyckats surfa med sin hiphone?

Permalänk

Har nu lyckats få igång surf via tele2s sida. Skickade inställningar till telefon via deras hemsida, fyllde i att jag hade en nokia 2610 vilket funkade bra. Men det hade inte varit helt fel att få svensk meny, någon som vet hur?

Permalänk

läste att det finns analog-tv funktion i de nya modlerna..hoppas det funkar

Permalänk
Avstängd

vi har inte analog tv längre i sverige så antagligen inte.

Permalänk
Medlem

Fick hem min kära SciPhone i9+++ 3gs med svenska menyer idag som jag beställde på EBay.
Första intrycket var ganska bra, lite plasig bakdel, annars väldigt lik. Skärmen är klar och tydlig i början, sen när man går in på menyerna märker man att den är ganska dålig.

Touchen är inget att hurra över fast man ställt in den, men fungerar helt klart. ÅÄÖ vettefan hur man fixar, min är på helt svenska menyer, ändå står det på engelska på vissa ställen.

Rekommenderande sida om man vill tanka mängder av java spel
i9Forum.co.uk The Largets i9 Support Forum on the Internet

Rekommenderar er att registrera er där och ladda hem spel, man har grymt skoj ett par timmar

Permalänk
Medlem

Jag har Sciphone . Det är bra. Jag är förvånad. Kinesisk kopia, fungerar men perfekt

Permalänk

Är det Sciphone i68+ som gäller eller finns det nån annan modell som e bättre? Länk ?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanika:

Jag har Sciphone . Det är bra. Jag är förvånad. Kinesisk kopia, fungerar men perfekt

Bot?

OnT:
Jag är allergisk mot handikappade javaOS och kassa översättningar så det skulle aldrig falla mig in att köpa en kinatelefon. Förutom en Huawei då de faktiskt är seriösa.

Permalänk
Medlem

Köpte en hiphone från Import-Mobiler-Projektorer-Skal m.m. Till Lågpris
Har fungerat bra men trist att man inte kan använda apples egna applikationer, :/
Negativt är att dom skicka först en som inte fungerade men nån vecka senare fick jag en ny utan diskussion. (:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av ante_ante:

Är det Sciphone i68+ som gäller eller finns det nån annan modell som e bättre? Länk ?

Pinphone 3GS 4GB vit, grymmaste kopian som finns PinPhone 3GS X6 Multi-Touch Capacitive Cell Phone 4GB White - Wholesale Price

Permalänk
Medlem

Vad billiga dem är. Knappt 1000:- för en hiphone

Permalänk
Medlem

köpte oxå en hiphone från Teknik-Butiken.SE - Import-Mobiler-Projektorer-Skal m.m. Til
Beställde på tisdagen och fick den måndagen därpå, helt okej!
grymt ljud i den hehe :):) blev även förvånad över att man kunde luta den o få ett större tangentbord vilket jag inte trodde fanns på hiphones.
kan bara rekommendera att handa där

Permalänk
Medlem

Vet någon om man kan lägga in svenskt språk på den nya modellen av Sciphone (iphone 4 kopian)? Vart kan jag hitta information?

SciPhone i68 4gs WIFI TV JAVA Dual Card Quad Band Bluetooth FM 3.0 Inch Touch Screen Cell Phone Black (2GB TF Card) apple logo back cover [ph01-i684-apple] - US$110.99 : SCOPHONE&Sciphone

Denna kollar jag på.

Permalänk

tele 2 mms inställningar?

någon som vet hur man får in inställningar för mms för tele2? har tryckt runt massor men hittar inget som verkar funka. någon som har några tips?

Permalänk
Skrivet av shadowlover:

någon som vet hur man får in inställningar för mms för tele2? har tryckt runt massor men hittar inget som verkar funka. någon som har några tips?

Man kan ställa in manuella inställningar om du kollar på Tele2 - Privat

Permalänk
Medlem

Någon som testat Iphone 4 kopian? är lite sugen bara för att

Permalänk
Medlem
Skrivet av duckstar:

Någon som testat Iphone 4 kopian? är lite sugen bara för att

Jag har testat den. Rent mjukvarumässigt och hårdvarumässigt är den lik alla andra iphone kopior, utseendet är dock väldigt lik en äkta iphone fyra. Man får mycket mobil för 830kr som jag betalade direkt från Hong-kong, men om du är ute efter en telefon lik iphone 4 (hårdvaru/mjukvaru-mässigt) så skulle jag ej rekommendera denna.

Permalänk
Medlem

Innan ni går och köper nån skit kopia från Kina så kolla in denna:

Orange UK släpper “San Francisco” – Prisvärd och högupplöst androidtelefon [Uppd: Kapacitiv AMOLED, 424 MB RAM] | Swedroid

En telefon med samma cpu som x10 mini och samma gpu som x10. Android 2.1 och kostar ca 1100kr. Ville bara tipsa

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy