6pin till 6pin connector för PCI express

Permalänk
Medlem

6pin till 6pin connector för PCI express

Hej som topicen , har ett nätagg modulärt men problemet är att den 6 pin till 6 pin sladden är borta, finns det en möjligthet att köpa en sådan någonstans eller måste jag fixa ett nytt nätagg pga av detta, letat på dom flesta butikerna men dom erbjuder bara 2x4pins till 6pins pci express sladd. Tack för all hjälp.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Slarv!;)

Hör av dej till inköpsstället/tillverkarna så löser det sej nog ganska smärtfritt, för inte ska du behöva köpa ett nytt agg pga förlorad kabel.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Hehe nää har mailat dom men väntar ivrigt på svar, har även sökt på nätet me men det är helt omöjligt o hitta en, skall vara en 450mm PCI Express 6-pin. Sen har den också ett par år på nacken men är jäkligt bra fortfarande ^^ så får se ifall jag har tur.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Det kan vara svårt att hitta.

Ett alternativ är att du gör en själv.
Två stycken mini-fit-kontakter, elfa artnummer: 44-019-18 4,69kr styck
Tolv hylsdon, till exempel: 44-022-41 1,55kr styck
2m gul kabel och 2m svart kabel, till exempel: 55-230-06 6,63kr metern

~70kr inkl moms. Har du ingen presstång (eller kan låna) blir det kanske lite jobbigare. Men å andra sidan, ett bra tång håller livet ut!

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Alt köp två st vadsohelst-6pin och bestäm längd på kablar där imellan, löda är lättast och det gerr relativt bra resultat jämfört med att kontakterna själv.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Haha lite för avancerat för att jag skall göra det, men har haft agget i 5 år och är super nöjd med den, gjorde precis en ticket till OCZ så får vi se vad dom säger det är inte över än . Rev upp och ner på lyan men hittade bara 1modul sladd men det var inte till pci-e, tror den ligger på Shurgard, men inte lika kul att leta genom ca 60 kartonger

Visa signatur

Crack the world.....