vänta på Fermi för PhysX?

Permalänk
Medlem

vänta på Fermi för PhysX?

Hallå!

hade tänkt skaffa ny burk snart, och vill gärna ha ett kort som stödjer dx11. Men jag funderar på om det är värt att vänta på Nvidias fermi serie som kan köra physx istället för att köpa något kort från hd58xx serien.

Ps, sökt igenom trådar, men hittade ingen tråd som gav svar

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Intel i5 9770K | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | Corsair RM 850 80+ | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD 2 TB

Permalänk
Medlem

Ska du vänta på fermi skall du inte vänta pga physX tycker jag... men det är upp till dig.

Jag väntar på fermi iaf, men jag är intresserad av CUDA framförallt. Sedan är ju prestandan (troligen) mycket bättre än AMDs variant...

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa ett nytt grafikkort till min burk hade jag tänkt, jag tänker inte vänte på Fermi, jag köper 5850, det är ju nån tusenlapp billigare än Nvidias kort men inte mycket sämre prestanda

Permalänk

Vänta på Fermi är smart. Men inte för PhysX, utan för prestandan.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Vänta på Fermi är smart. Men inte för PhysX, utan för prestandan.

du ber verkligen om det sthlmskille82

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Jag körde på ett 5870 kostade 3400 på komplett på kampanj vilket är väldigt bra pris. Fermi kommer antagligen kosta skjortan mer eller mindre men ingen kan ju veta riktigt. Dock vet jag att jag kommer bli helnöjd me mitt 5870 då jag har ett 7950gt atm

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av westman91
Jag körde på ett 5870 kostade 3400 på komplett på kampanj vilket är väldigt bra pris. Fermi kommer antagligen kosta skjortan mer eller mindre men ingen kan ju veta riktigt. Dock vet jag att jag kommer bli helnöjd me mitt 5870 då jag har ett 7950gt atm

Kommer ju i så fall inte köpa kortet på releasen:P kanske vänta till slutet av våren eller något för mer acceptabla priser:) kommer inte heller att köpa det absolut värsta kortet. har bara 19 tums skärm, så det blir väl något i mellanklassen

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Intel i5 9770K | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | Corsair RM 850 80+ | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD 2 TB

Permalänk
Medlem

Någon som vet om BC2 kommer använda sig av det? Lär nog göra riktigt stor skillnad med PhysX på det i så fall.

Bad Company 2 lär nog vara ett spel som man kommer kunna använda sig av PhysX rätt bra men vet inte om BC2 kommer ha PhysX.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Vänta på Fermi är smart. Men inte för PhysX, utan för prestandan.

Coolt att du vet hur det presterar innan det är släppt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poiarn
Kommer ju i så fall inte köpa kortet på releasen:P kanske vänta till slutet av våren eller något för mer acceptabla priser:) kommer inte heller att köpa det absolut värsta kortet. har bara 19 tums skärm, så det blir väl något i mellanklassen

Så länge skulle jag ändå inte orka vänta, min 2-3 år gammla data börjar gå mig på nerverna xD

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Någon som vet om BC2 kommer använda sig av det? Lär nog göra riktigt stor skillnad med PhysX på det i så fall.

Bad Company 2 lär nog vara ett spel som man kommer kunna använda sig av PhysX rätt bra men vet inte om BC2 kommer ha PhysX.

Är nog ganska troligt, eftersom bl a hela bf2 serien är optimerade efter nvidia kort? rätta mig om jag har fel:)

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Intel i5 9770K | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | Corsair RM 850 80+ | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD 2 TB

Permalänk
Medlem

Jag väntar ett tag till men inte för PhysX. Samtidigt är det onödigt om du inte måste ha det värsta. Du har de nya 58xx korten som är grymma och bra prissatta. Väntar mig heller inte att det blir billigare med fermi ( Gör någon det?)
Behöver man ett nytt kort finns inget smart skäl att vänta.

När jag köper nästa spel är det slutväntat.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750