Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
De springer i alla fall runt på banan, de sitter inte i kanten bakom någon buske. Så svårt är det inte att få ner dom(i alla fall inte lika svårt som att få ner någon 500 meter bort, bakom en buske).

Dessutom är det riktigt tråkigt att möta ett lag med mest recons i rush.

man träffar ju också varje skott på 500m+ med recon.
det är altid någon som kommer från sidan och kör en "noobtube" på dig om du sniprar förr eller senare. men visst för många är inte kul. fast på ruch om det bara är recons och dom attakerar är det bra ;=`)

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Alltså det är ju inte själva klassen som sådan som förstör spelet. Hade det varit medics som sitter i buskar hela rundan så hade det varit lika illa. Problemet är ju att det är för många recon som bara sitter och inte hjälper till och att man förlorar på grund av det.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

En liten fråga till alla er gamla bf rävar.
Är det bara jag som tycker det är jävligt konstigt att det inte finns eller inte verkar funka med autobalance i detta spelet?
Alla servrar jag har lirat på idag har varit typ 7vs14 och så vidare.
Verkar som att man kan byta lag hur man vill när som helst.
Mycket trist och när man påpekar detta så är det aldrig någon som flyttar.
Inte ens i början på liret.
Hur kul är det o lira 14vs7, blir ju ingen match av det.

Alla andra spel jag spelat inkl,, bf2 o 1942 kunde man inte bara hoppa till ett lag som hade fler spelare.
Jaja, tycker bara det är skitstörigt och ville bara lätta mitt hjärta lite, hehe.

Permalänk
Medlem

Det är rätt dåligt, man får alltid hoppa över till det förlorande laget känns det som :/

Visa signatur

*-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Det är rätt dåligt, man får alltid hoppa över till det förlorande laget känns det som :/

Precis.

Permalänk

Jag brukar känna mig lite stolt över att Battlefield-spelen är gjorda av svenskar, men inte över BC2. Jag skäms nästan ta mig fan. Aldrig upplevt så mycket krångel med ett spel, inte ens Stalker.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jag saknar motion blur i spelet. Känns som att allt under 60fps märks av. Även 55fps.
Antar att det är pga. avsaknaden av motion blur. Det behöver ju inte vara mycket, men lite grann är snyggt och effektivt.

Usch och fy för motionblur, tycker det är lika störande som "lag" på pc-spel, men det är bara min åsikt.

Hursomhelst, dippar spelet ner under 60FPS ofta för dig? Undrar för jag är hade tänkt beställa en i5 750 såsnart jag fått byta ut mitt trasiga 5850!?

Käns ju dumt och uppgradera om det fortfarande blir laggigt då detta är det enda spel jag har problem med idag =( .

Permalänk
Medlem

Någon som har någon aning om man på något sätt kan ändra zoomsensetivity? precis som i valve spelen zoome_sensetivity_ratio etc

Får ju panik när man ska göra en "dragning" blir ju 720grader 24/7

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Köpte de sista exemplaret på OnOff igår Sjukt bra och roligt spel! Kan spela med HIGH-inställningar med lite AF/AA i 1680x1050 med ett snitt på 65-75 fps

Hur ser man vilken fps man har i spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av destrukto
Hur ser man vilken fps man har i spelet?

fraps fungerar bra.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av destrukto
Hur ser man vilken fps man har i spelet?

Scheisse.... Hur svårt kan det vara att använda sökfunktionen?!

Eller titta någon sida bakåt, samma svar har sagts sjuttioelva gånger nu.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Scheisse.... Hur svårt kan det vara att använda sökfunktionen?!

Eller titta någon sida bakåt, samma svar har sagts sjuttioelva gånger nu.

Bara att vänja sig. När "Orka..."-generationen tagit över helt blir detta legio inom alla områden.:p

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kan inte köra fordon

Har ett problem jag kan inte köra något fordon i MP-läget, trycker på ENTER så att den hoppar upp på tex 4-hjulingen, men då visar den vapen HUD-en och jag kan inte köra iväg. Trycker jag ENTER igen så hoppar den av.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord-Mike
En liten fråga till alla er gamla bf rävar.
Är det bara jag som tycker det är jävligt konstigt att det inte finns eller inte verkar funka med autobalance i detta spelet?
Alla servrar jag har lirat på idag har varit typ 7vs14 och så vidare.
Verkar som att man kan byta lag hur man vill när som helst.
Mycket trist och när man påpekar detta så är det aldrig någon som flyttar.
Inte ens i början på liret.
Hur kul är det o lira 14vs7, blir ju ingen match av det.

Alla andra spel jag spelat inkl,, bf2 o 1942 kunde man inte bara hoppa till ett lag som hade fler spelare.
Jaja, tycker bara det är skitstörigt och ville bara lätta mitt hjärta lite, hehe.

Detta har jag också uppmärksammat. Det verkar helt enkelt som att funkktionen Autobalance inte fungerar korrekt. Har sett många servrar där det står Autobalance ON men när man kommer in så är det ojämmna lag och inget händer.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem

Re: Kan inte köra fordon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_rov
Har ett problem jag kan inte köra något fordon i MP-läget, trycker på ENTER så att den hoppar upp på tex 4-hjulingen, men då visar den vapen HUD-en och jag kan inte köra iväg. Trycker jag ENTER igen så hoppar den av.

Bind om knappen "enter/use" till någon annan knapp. Enda sättet jag kunde lösa det på.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Re: Re: Kan inte köra fordon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Bind om knappen "enter/use" till någon annan knapp. Enda sättet jag kunde lösa det på.

tack.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nån som vet när patchen släpps till oss Steam nördar?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem

Kul, får helt plötsligt bara massa CTD mitt i ett spel efter patchen.. fattar ingenting fick det aldrig innan patchen kom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Kul, får helt plötsligt bara massa CTD mitt i ett spel efter patchen.. fattar ingenting fick det aldrig innan patchen kom.

Jag får samma nu efter patchen men bara till singelplayer.
Tänkte fortsätta lite på kampanjen idag men efter den laddar bana så får jag CTD.
Någon mer som har samma?

Permalänk
Medlem

Känner att jag vill lira lite mer med folket från SweC, adda gärna Tweak_eye

//Ses på slagfältet!

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte kniva folk eftersom jag alltid glömmer bort det. Men nu när jag såg toffe skriva här är jag säker på att jag har hans dog tag så jag gick in för att kolla och då hade jag inga dog tags alls? wtf?

EDIT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord-Mike
Jag får samma nu efter patchen men bara till singelplayer.
Tänkte fortsätta lite på kampanjen idag men efter den laddar bana så får jag CTD.
Någon mer som har samma?

Passar på att svara på det här också, testa att börja om helt på den banan. Var samma sak för mig om jag tog resume play när förra patchen kom.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Jag brukar inte kniva folk eftersom jag alltid glömmer bort det. Men nu när jag såg toffe skriva här är jag säker på att jag har hans dog tag så jag gick in för att kolla och då hade jag inga dog tags alls? wtf?

VA?! Det va det värsta! Ingen knivar mig ostraffat! Säker på att det va "scrappy" du knivade? I så fall är hämnden ljuv!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Näe, var nog inte scrappy utan det var nån som hette nåt i stil med toffe, men efteresom dogtag listan var helt tom så kan jag inte kolla vem det var.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Apropå kniva, jag skulle hugga en kille som stod och pangade vid en heavy MG. Kom bakifrån i god fart och krockade med honom samtidigt som jag hytte med kniven.
Resultat? Han SKÖT mig!! Genom ryggen med MG:n på något oförklarligt sätt. Antagligen kom jag för nära honom så att min arm passerade genom hans hitbox eller så var min rörelsevektor framför honom. I vilket fall som helst blev jag sur, avskyr när man planerar något snyggt och så står man där med lång näsa på grund av en bugg i systemet. Grrrrr.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Keeper of Traditions

hihi, säker på att det var han som sköt dig, och inte nån annan?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Jag brukar inte kniva folk eftersom jag alltid glömmer bort det. Men nu när jag såg toffe skriva här är jag säker på att jag har hans dog tag så jag gick in för att kolla och då hade jag inga dog tags alls? wtf?

EDIT:

Passar på att svara på det här också, testa att börja om helt på den banan. Var samma sak för mig om jag tog resume play när förra patchen kom.

Ska testa detta.
Tackar

Permalänk

hej
med risk för det kan ha nämnts tidigare men är det ngn som har problem med defibrilatorn att den funkar typ bara varannan gång om man har tur, samt att kniven bara dödar ibland? har varit flera gånger ja huggit ngn 2ggr utan att den dött medans när den funkar så räcker det med en gång känns lite som lotto att ibland händer det, ngn annan som har samma problem?
och sen det med veteran sidan så prata ja precis med ea sverige och det kommer dröja ett bra tag till innan den kommer igång igen i bästa fall Minst en vecka till...

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem

kanske hit detection som strular ? vet att jag avlossat ett helt magasin mot vissa ibland och dom dog fan inte trots jag träffade..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
kanske hit detection som strular ? vet att jag avlossat ett helt magasin mot vissa ibland och dom dog fan inte trots jag träffade..

Det hände samma sak åt mig igår är jag sitta på en berg och såg en engi gubbe går runt så jag tar fram min sniper m95 och sköt 4 gång på honom såg blod från honom men han dog inte sen hoppa jag av berg och knife honom, inget hände då såg han mig och börja skjut på mig och jag hann tar fram min pistol sköt 20 ggr på honom men jag dog och han överlever under tid såg jag annan engi sköt raket mot honom och han flyg i luft och överlever igen...

Efter detta blev "Alt+F4" för mig

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Kul, får helt plötsligt bara massa CTD mitt i ett spel efter patchen.. fattar ingenting fick det aldrig innan patchen kom.

Har också massa problem med CTD, började på allvar idag och nu så händer det varje gång kartan laddat klart och jag ska börja spela. Verkar vara något grafikrelaterat....

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK