Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supra-GeeK
Sluta skriva massa lögner är du snäll! Dina siffror är ju bara tagna ur luften, dig kan jag ju inte uppfatta som seriös. Tänker främst på att du påstår att en PC är 100 gånger snabbare, källa på det tack! Och vad grundar du påståendet att konsollspelare ej har råd med en dyr PC? Varför skulle de inte ha det?

Tillbaka till topic, fick 833poäng av ett headshot igår, spelade recon på Arica-bana.. någon som toppar det?

Du skrev ju också lönger, med att man inte kan sitta i soffan och spela om man har PC.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna köpt en konsol om de hade bra tangentbord + mus-stöd då det är billigare och har fler spel. Men man använder ju även datorn till så mycket annat som man inte kan göra på konsol.

Permalänk
Avstängd

Hur är det med patchningar måste man dra ner dom manuellt och installera eller görs det av sig själv? kör itne spelet över steam!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man hittar ljudfilerna till spelet?
Jag tänker mest på filerna med rösterna som man hör när man laddar en bana

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sonyboj
Du skrev ju också lönger, med att man inte kan sitta i soffan och spela om man har PC.

Svårt och läsa? Hur fan förvandlar du "jag sitter mer bekvämt i soffan " till det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palmen16
Goddag soldater. Skulle behöva få lite hjälp med ett fel som jag upplever i BFBC2. Att söka på "lagg" eller bläddra igenom 132 sidor känns inte direkt effektivt.

Fel; 1s 2s 3s 4s
bra bra bra -> Här blir det 0,3 sec litet lagg som segar, sedan upprepas detta mönster hela tiden, får även sjuka fps drop om det blir heavy combat. Kör på High settings, systemet i sign.
Tack på förhand!

En del personer har haft problem med inbyggda ljudkort.

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supra-GeeK
Svårt och läsa? Hur fan förvandlar du "jag sitter mer bekvämt i soffan " till det?

Utifrån det uttalandet så kan man enkelt dra slutsatsen att du inte har förstått att man kan tänkte i soffan även om man använder datorn, och inte endast vid konsollspelande.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Utifrån det uttalandet så kan man enkelt dra slutsatsen att du inte har förstått att man kan tänkte i soffan även om man använder datorn, och inte endast vid konsollspelande.

HEJ I MAEK SENSE?!?!
Och för att inte gå offtopic så vill jag tillägga att detta är ett av de mysigaste FPS spelen jag spelat.

Visa signatur

You spin me round round baby round round like on meatspin baby..

Permalänk
Medlem

Jag föredrar helt klart att sitta i en kontorsstol framför datorn, spelar nästan aldrig tv-spel. Dels gillar jag inte tv-spel pga dålig grafik, handkontroll och att man kommer långt från tvn mm, sen så är tvn ofta upptagen, visst är man singel så funkar det ju. Nä jag föredrar att sitta vid datorn i lugn och ro nära min 24" skärm.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supra-GeeK
Sluta skriva massa lögner är du snäll! Dina siffror är ju bara tagna ur luften, dig kan jag ju inte uppfatta som seriös. Tänker främst på att du påstår att en PC är 100 gånger snabbare, källa på det tack! Och vad grundar du påståendet att konsollspelare ej har råd med en dyr PC? Varför skulle de inte ha det?

Ne det är dom inte. För de 1:a va jag ironisk det där med att folk som köper Xbox360 te x är såna som ej har råd att köpa en vettig spel dator. För det 2:a så går de inte ens jämföra en PC med ett Xbox360. Visst båda kan sitta och spela i soffan om man kopplar inte datorn till TV, och kör mus och tangentbord där. Du kan ändra grafiken på PC, det är så mkt snyggare på PC. En PC går att uppgradera. PC kommer bli snabbare ju mer tiden går, eftersom Xbox360 inte är så nytt längre tyvärr. Detta behöver jag inte källa på, utan det är fakta! Nåt mer du ville eller klaga över?
Men som sagt PC vs Xbox360 går inte jämföra på det sättet förutom det ja skrev precis ovanför då som vem som helst borde veta och fatta men

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Till er som har PC då Och spelar BC2:

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Jag föredrar helt klart att sitta i en kontorsstol framför datorn, spelar nästan aldrig tv-spel. Dels gillar jag inte tv-spel pga dålig grafik och att man kommer långt från tvn mm, sen så är tvn ofta upptagen, visst är man singel så funkar det ju. Nä jag föredrar att sitta vid datorn i lugn och ro nära min 24" skärm.

När du säger tv-spel, menar du super mario till NES 8-bit?
Låter som det när du säger "dålig grafik"

Seriöst, du får det att framstå som att det är lag emot och dödsstraff på att sitta lite nära tvn... och då kan man ju fråga sig vad du har för liten sak om du inte kan se?
14tum?

Visa signatur

You spin me round round baby round round like on meatspin baby..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKRoachesX
När du säger tv-spel, menar du super mario till NES 8-bit?
Låter som det när du säger "dålig grafik"

Seriöst, du får det att framstå som att det är lag emot och dödsstraff på att sitta lite nära tvn... och då kan man ju fråga sig vad du har för liten sak om du inte kan se?
14tum?

Eh nej jag menar xbox 360 och playstation 3. Det är dålig grafik på dom ja.

Nä jag har en 42". Och ska man sitta i soffan så kommer man inte nära, då får man sitta på golvet och hur skönt är det.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SIR_HanZen
Ne det är dom inte. För de 1:a va jag ironisk det där med att folk som köper Xbox360 te x är såna som ej har råd att köpa en vettig spel dator. För det 2:a så går de inte ens jämföra en PC med ett Xbox360. Visst båda kan sitta och spela i soffan om man kopplar inte datorn till TV, och kör mus och tangentbord där. Du kan ändra grafiken på PC, det är så mkt snyggare på PC. En PC går att uppgradera. PC kommer bli snabbare ju mer tiden går, eftersom Xbox360 inte är så nytt längre tyvärr. Detta behöver jag inte källa på, utan det är fakta! Nåt mer du ville eller klaga över?
Men som sagt PC vs Xbox360 går inte jämföra på det sättet förutom det ja skrev precis ovanför då som vem som helst borde veta och fatta men

Du kommer bli orsaken till att jag får skit för dubbelposts... men men

1. IRONI/SARCASM och liknande saker FUNKAR INTE PÅ INTERNET.. speciellt inte i textform..

2. "Klart det är skönare att halvligga i en soffa och spela, men koppla in datorn till din TV så är de löst och du har en maskin som är 100 gånger snabbare,"

Vem är det som skriver saker först här? Seriöst..

Folket på sweclockers har blivit smått förvirrade på senaste måste jag säga.

Visa signatur

You spin me round round baby round round like on meatspin baby..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Eh nej jag menar xbox 360 och playstation 3. Det är dålig grafik på dom ja.

Nä jag har en 42". Och ska man sitta i soffan så kommer man inte nära, då får man sitta på golvet och hur skönt är det.

Okej okej, jag blir sällan grafiknörd, men nämn nya spel på PC som kan mäta sig med Final Fantasy XIII, God of War 3, Heavy Rain, Uncharted 2..

Visa signatur

You spin me round round baby round round like on meatspin baby..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKRoachesX
Okej okej, jag blir sällan grafiknörd, men nämn nya spel på PC som kan mäta sig med Final Fantasy XIII, God of War 3, Heavy Rain, Uncharted 2..

Jag förstår att du är consolfanboy, men även du måste ju förstå att en modern dator med bra komponenter är överlägsen ett flera år gammalt tv-spel.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Jag förstår att du är consolfanboy, men även du måste ju förstå att en modern dator med bra komponenter är överlägsen ett flera år gammalt tv-spel.

Om du inte ens kan svara på frågan jag ställde så känns ditt inlägg grymt överskattat.
Jag ville ha exempel här, du kom och snacka massa om att det är ful grafik på konsoler. Jag gav dig exempel och gav dig möjligheten att försvara din åsikt, men istället kommer du o snackar om komponenter..

Och sen vadå fanboy? Snacka om att dra slutsatser bara för att jag väljer att ifrågasätta korkade påståenden.

Visa signatur

You spin me round round baby round round like on meatspin baby..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Jag förstår att du är consolfanboy, men även du måste ju förstå att en modern dator med bra komponenter är överlägsen ett flera år gammalt tv-spel.

Precis vad ja sa förut! Som sagt de går inte ens jämföra med Xbox gamla teknik och dagens datorer

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKRoachesX
Om du inte ens kan svara på frågan jag ställde så känns ditt inlägg grymt överskattat.
Jag ville ha exempel här, du kom och snacka massa om att det är ful grafik på konsoler. Jag gav dig exempel och gav dig möjligheten att försvara din åsikt, men istället kommer du o snackar om komponenter..

Och sen vadå fanboy? Snacka om att dra slutsatser bara för att jag väljer att ifrågasätta korkade påståenden.

Kan ju nämna Crysis tex.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Kan ju nämna Crysis tex.

Ja, för crysis är ju så mycket snyggare än Uncharted 2.

Visa signatur

You spin me round round baby round round like on meatspin baby..

Permalänk
Medlem

*Host* Battlefield Bad Company 2 -tråden *Host*

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

om man disconnectar i ett game får man fortf sina poäng? jag hade ett bra game sen i slutet fick jag dc (hade 5k+ combat pts 2 gold stars och massa pins dödat ca 60) får jag dom iallafall?

Permalänk

Offtopic: IN BEFORE FANBOY!!

Ontopic till personen ovan: Nein, du loosar allt om du DCar

Svar till SIR_HanZen: Du är ju inget helgon heller.

Visa signatur

You spin me round round baby round round like on meatspin baby..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dekoon
om man disconnectar i ett game får man fortf sina poäng? jag hade ett bra game sen i slutet fick jag dc (hade 5k+ combat pts 2 gold stars och massa pins dödat ca 60) får jag dom iallafall?

Det undrar fan ja med, om man INTE får de.. Shit va poäng som gått till spillo isf :S

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKRoachesX
HEJ I MAEK SENSE?!?!

sluta korrekturläsa text på internet bara för att leta fel, man förstod vad jag ville ha fram.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKRoachesX
När du säger tv-spel, menar du super mario till NES 8-bit?
Låter som det när du säger "dålig grafik"

Hade inte super mario väldigt bra grafik för sin tid?
Dålig grafik hade det i alla fall inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKRoachesX
1. IRONI/SARCASM och liknande saker FUNKAR INTE PÅ INTERNET.. speciellt inte i textform..

2. "Klart det är skönare att halvligga i en soffa och spela, men koppla in datorn till din TV så är de löst och du har en maskin som är 100 gånger snabbare,"

1. Jo, det funkar, bara man tänker till lite.

2. Nej, datorn kommer inte vara 100 gånger snabbare än konsollen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKRoachesX
Okej okej, jag blir sällan grafiknörd, men nämn nya spel på PC som kan mäta sig med Final Fantasy XIII, God of War 3, Heavy Rain, Uncharted 2..

Crysis, BF:BC2, vilket racingspel som helst, mass effect 2, dragon age, bioshock 2, batman: AA.

Där har du ett par stycken.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKRoachesX
Ja, för crysis är ju så mycket snyggare än Uncharted 2.

Det är som att jämföra äpplen med bananer.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Det är som att jämföra äpplen med bananer.

nej för crysis är snyggare. det är som att jämföra en rutten banan med ett nyplockat äpple

@DarKRoachesX dryga lite mer.
man kan inte jämföra xbox 360 med pc. Säg något i ett spel som finns till båda plattformarna som är bättre på 360.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Snälla ni skapa en egen tråd om ni ska hålla på med det där off topic-snacket!
Här är det BF BC2 som gäller och inget annat

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem

Nu uppdateras inte statsen heller........ skitspel

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag faktiskt tröttna. Har vart tålmodig fram till nu men vad fan, fixa problemen!

Jag kan inte connecta till några servrar nästan, är alltid fullt trots att det är ~10 slots lediga. Jag skickas ut till skrivbordet helt utan logisk förklaring vilket inte precis sporrar än till att sätta igång spelet igen. Recon klassen kan jag leva med men Medic? Herregud, 200 skott och ingen rekyl överhuvudtaget. Varför inte döpa om den till Rambo?