INET smyghöjer priserna REJÄLT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Nu handlade det om höjda priser inom 1-2 veckor..men men..

kan dra mitt exempel:

Köpte dessa: https://www.inet.se/artikel/5304247 en gång i tiden.

13/12 - 08 för 511kr
10/11 - 09 kostar dom 1203kr

men att man dubblar priset på saker och ting är ju lite att ta i.

Minnespriserna har gått upp ordentligt, det är inte inets fel.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

misco har med höjt endel varor lite grann.. sitter på ett paket jag skall beställa!!
men det har även komplett.. så inet är inte ensamma.. och det är ju inte alltid företaget som bestämmer.. kolla Amd 5850 kort, eller kingston minnena som det är svår tillgång på 2000 mhz+

priser går upp och ned..

då misco även sänkt priset på i5 osv.. och komplett på ud3 kortet.. osv

får ju titta på helheten och inte på just dina produkter.. men vänta så får du se att det ändras konstant, beror på hur aktraktiva produkterna är!!

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på att DDR2 håller på att fasas ut till förmån av DDR3? Då är det inte så konstigt att DDR2 blir dyrare. Sen var dollarn bra mycket billigare förra hösten än vad den är nu.

/K

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Nu handlade det om höjda priser inom 1-2 veckor..men men..

kan dra mitt exempel:

Köpte dessa: https://www.inet.se/artikel/5304247 en gång i tiden.

13/12 - 08 för 511kr
10/11 - 09 kostar dom 1203kr

men att man dubblar priset på saker och ting är ju lite att ta i.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Euron har ju gått upp ganska mycket, mer än 1 krona på senare tiden :>

Permalänk

har också noterat denna prishöjning, flera av de varor som jag beställde för lite mer än en vecka sedan har ökar typ 100kr.

Tur att man beställde innan höjjningen:O

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Tjo,

Jag kan inte utala mig om Inets priser ur nåt större tidsperspektiv. Kan bara berätta om mitt senaste köp av 4 datordelar för några veckor sen där grejerna inte skickades på nån vecka eftersom nätaggregatet jag beställde inte fanns inne på lagret. Att det inte fanns på lagret visste jag när jag beställde och att det kan ta tid innan dom får in det ser jag som fullt normalt. Men under denna tiden så sjönk priset på prylarna med ca 270:- och jag mailade dom då att jag ville få det nya lägre priset på prylarna eftersom jag inte fått dom än. Fick svar att det är fixat och att mellanskillnaden skulle sättas in på mitt konto vilket oxå gjordes.
Så deras kundsupport är kanon och jag kommer garanterat beställa hos dom igen så länge dom har bra priser.

Permalänk

Jag märkte nyligen prishöjningen på RAM minnen med. Inget att göra med Inet, men tänkte ändå fråga här.

Finns det en chans att priserna på DDR2 minnen kommer gå ner efter nyår? (lite julskatt på priserna nu? )
Eller kommer de bara stiga tills de fasats ut?

Funderar nämligen på att uppgradera till 8GB minne innan det är för sent

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk

Häromveckan köpte jag två st WD GP 1TB hårddiskar för 710 kr/st (nätpris).
Jag kollade även butikspriset, som var 800 kr (jag bor nära en av deras butiker,
så jag brukar handla där om prisskillnaden är liten).
Nu är online-priset upp 22 kr till 732, men butikspriset har sjunkit med fem
kronor till 795. Håller de möjligen på med att minska gapet mellan priserna
på nätet och i butikerna?

Permalänk
Medlem

Att förvänta sig att alla ska ha icke mainstream varor är bara dumt.
Företagen inriktar sig olika beroende på vilka de har som kunder, är ju bara förståeligt om man bara säljer de saker som säljs bäst. Särskillt när det är dålig ekonomi.
Hellre det än att ett företag möjligen kursar för att det tar in så många produkter som möjligt som sen inte säljs.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Tycker också att Inets priser är lite för höga på många produkter.
Det finns förstås produkter som de har riktigt bra pris på men de flesta produkter är dyra tycker jag.
Kanske måste de kompensera med högre priser när alla beställer fraktfritt från dem? ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Du har inte funderat på att DDR2 håller på att fasas ut till förmån av DDR3? Då är det inte så konstigt att DDR2 blir dyrare. Sen var dollarn bra mycket billigare förra hösten än vad den är nu.

/K

Vad räknar du som höst egentligen? Dollarn har den senaste månaden legat på samma nivå som den låg på i September ifjor. April-Augusti 2008 låg den dock cirka en krona lägre än idag.

Ang. Misco vs Inet så får vi ju SweClockers rabatt på Misco vilket oftast (beroende på vad och hur mycket man beställer) ger mycket än gratiskfrakten hos Inet. Corsair HX650 f.ex. går på

* 1250,- Inet (ink. bet. frakt)
* 1191,- Inet (ink. gratis frakt)
* 1168,- Misco (normalpris - ink. bet. frakt)
* 1124,- Misco (SweC pris - ink. bet. frakt)

Inga stora summor såklart, men mer än de sparade 59,- Inet normalt sett tar i fraktkostnad för detta. Beställer man mer än en produkt blir skillnaden genast mycket större såklart då man fortfarande bara sparar 59 - 99 kronor hos Inet.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag Inet bättre än Misco.
Tack vare 3 saker leveranstid, pris och service.
Från inet får jag oftast sakerna inom 24timmar, aldrig tagit mer än 48timmar.
trevlig personal i telefon.
Och jag brukar dock kolla igenom 4-5 olika företag när jag köper datadelar men har än så länge varit nöjd med priserna dom gångerna jag köpt hos inet.
Webbhallen däremot tycker jag blivit sämre efter pixmania klev in där..

Permalänk

Har Misco specialpris för sweclcokers medlemmar eller vad?
Länk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Du har inte funderat på att DDR2 håller på att fasas ut till förmån av DDR3? Då är det inte så konstigt att DDR2 blir dyrare. Sen var dollarn bra mycket billigare förra hösten än vad den är nu.

/K

Dollarn är just nu nere på ~6,85 SEK.
Jag köpte min för iPhone snart exakt ett år sen från USA och då var dollarn nere i strax över 6.2 SEK.

Så mycket billigare är den inte med tanke på att den brukar ligga runt 8 SEK

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Har Misco specialpris för sweclcokers medlemmar eller vad?
Länk?

Misco's SweClockers rabatt

Gäller f.n. resten av året.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Då det gäller RAM minnerna så har jag alltid beställt från komplett.se då de generellt varit billigare samt utbudet mycke störrre än Inet.

Annars har jag bra erfarenhet av Inet Mirco och komplett. Köper från alla dessa nätbutiker, beroende på vad jag behöver. De är bra på olika saker helt enkelt.

Har aldrig beställt en hel dator eller så endast 2-3 saker åtgången från dem.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boy
teorin är så här:

dollarn/yenen/yuanen/pundet/euron går upp - man höjer priserna
dollarn/yenen/yuanen/pundet/euron går ner - man höjer priserna
dollarn/yenen/yuanen/pundet/euron går ingenstans - man höjer priserna
det blir finanskris - man höjer priserna
det blir inte finanskris - man höjer priserna

kortfattat kan man säga att man alltid höjer priserna.

även om dollarn/yenen/yuanen/pundet/euron skulle sjunka till en tiondel av sitt nuvarande värde så skulle man inte sänka priserna.

Där har du riktigt fel. De flesta företag sänker priserna när deras inköpskostnader minskar. Dvs, om dollarn går ner så köper svenska butiker in teknik billigare från staterna vilket genererar billigare produkter för konsumenterna. Dock så sänks inte priset med blixtfart eftersom butiken i fråga måste köpa in den billigare produkten innan priset sänks - dvs priset kan hinna öka innan du hinner märker av den låga dollarn.

Permalänk
Medlem

priset på Corsair dominator DDR3 1600 mhz 8-8-8-24 kostade 1600-1700 förut nu kostar dom 2100 och det ökar bara hela tiden..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Misco's SweClockers rabatt

Gäller f.n. resten av året.

Okej tack.
Försökte kolla hur mycket pengar man sparar med rabattkoden.. men jag förstår inte hur man ser hur mycket pengar man sparar?
Jag har ett konto, och jag har skrivit in koden etc. men priset är den samma även när jag är utloggad helt.

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=621850&SL_S...

Det där erbjudandet eller vad man nu ska kalla det gäller ju för alla?

Permalänk
Medlem

Jag antog det bara men hade visst fel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av markiiie
Dollarn är just nu nere på ~6,85 SEK.
Jag köpte min för iPhone snart exakt ett år sen från USA och då var dollarn nere i strax över 6.2 SEK.

Så mycket billigare är den inte med tanke på att den brukar ligga runt 8 SEK

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Misco är den bästa datorbutiken atm med överlägset lägst pris. Alla borde handla där, särskilt de som går på gymnasiet/högskolan.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Misco är den bästa datorbutiken atm med överlägset lägst pris. Alla borde handla där, särskilt de som går på gymnasiet/högskolan.

Hur får man studentrabatten? Kan man kombinera den med sweclockers rabatten?

Förövrigt älskar jag Dustins studenrabatt. Grattis frakt och sjukt bra priser på billigare produkter (som har väldigt hög procentuell marginal vanligtvis) som t.ex. kablar, hörlurar, adaptrar, tangentbord, möss osv. En produkt som vangligtvis kostar 150kr kan kosta 45kr med stundenrabatten! Också sjyst om man ska typ köpa en tv där frakten vanligtvis kostar 500kr. Datorkomponenter är dock vanligtvis dyrare på Dustin, trots studenrabatten.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Är inte sweclockers rabatten på misco ganska värdelös om man inte vet hur mycket rabatt det ger? Man vet inte om det handlar om några kronor eller några tusenlappar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Är inte sweclockers rabatten på misco ganska värdelös om man inte vet hur mycket rabatt det ger? Man vet inte om det handlar om några kronor eller några tusenlappar.

Det är ju visserligen väldigt jobbigt att jämföra, men jag kan också förstå dom att de inte kan ge samma rabatt på allt. På samma sätt gör ju Dustin där vissa saker har exakt samma pris med eller utan rabatt medan andra är en tredjedel av priset. Beror ju helt enkelt på vilka marginaler de har på produkterna.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Det är ju visserligen väldigt jobbigt att jämföra, men jag kan också förstå dom att de inte kan ge samma rabatt på allt. På samma sätt gör ju Dustin där vissa saker har exakt samma pris med eller utan rabatt medan andra är en tredjedel av priset. Beror ju helt enkelt på vilka marginaler de har på produkterna.

Men jag vet inte ens hur man ser hur mycket rabatt man får på en enda produkt..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Men jag vet inte ens hur man ser hur mycket rabatt man får på en enda produkt..

Ha två webbläsare igång, i en är du inloggad och i den andra inte.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Ha två webbläsare igång, i en är du inloggad och i den andra inte.

Allafall på den produkten jag kollade priset på så var priset den samma både när jag var in och utloggad.
Ska kolla priset på nån annan produkt också..

Permalänk

Jag är då ute efter en http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=660447
och den kostar 762kr utan sweclockers rabatt och 739kr med.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Allafall på den produkten jag kollade priset på så var priset den samma både när jag var in och utloggad.
Ska kolla priset på nån annan produkt också..

Töm din cache och starta om din webbrowser ska du se att priserna skiljer. Kolla dock upp orabatterat pris först då rabattkoden verkar hålla i sig även efter att man loggat ut.

Men iallafall, se bilderna nedan så ser du hur mycket du sparar.

Med andra ord sparar du 52,- gentemot ordinarie Misco pris - eller för att jämföra med Inet sparar du 157,- efter att ha betalat frakten hos Misco.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]