INET smyghöjer priserna REJÄLT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
prisjakt går ju ej att lita på

Plockade ihop ett datorpaket för 11500:-.
Jämförde priserna mellan Mísco, inet, Dustin.
Efter rabatter/frifrakt slutade det med en skillnad på hela 280kr.
Mycket tack vare att grafikkortet var 200 billigare hos en av dem.

Handlar man allt på samma ställe blir det inga svindlande skillnader.

Permalänk

prisjakt visar ju även upp varor som butikerna ej har och priserna kan vara 10årgamla därför kan du ej lita på prisjakt

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
prisjakt visar ju även upp varor som butikerna ej har och priserna kan vara 10årgamla därför kan du ej lita på prisjakt

Men 10 år gamla varor säljs ju inte längre Och ja, butiker visar ju också varor de inte har... :rolleyes::down:
---
Men har misco också sweclockers rabatt? Hur funkar det?

Visa signatur

Balle

Permalänk

jag menar att prisjakt lägger upp varor utan att kolla med butiken om dem verkligen säljer den varan

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
jag menar att prisjakt lägger upp varor utan att kolla med butiken om dem verkligen säljer den varan

Med lite sunt förnuft är prisjakt grymt bra. Jag har då inte sett något liknande nånstanns. Vem köper en vara som är tio år gammal? De flesta priserna på prisjakt uppdateras varje dag men om man promt måste köpa sina varor från nån skum liten skitbutik så får man ju stå för konsekvenserna också. Priserna från alla seriösa bukter stämmer alltid i princip förutom då leverantörerna skriver fel.

Permalänk

det är för att dem betalar dem för att ligga högt upp

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Avstängd

Prisjakt fungerar inte perfekt, men det är bra som en kompass när man ska köpa en vara. Men att lita till 110% på prisjakt är bara korkat. Det här är deras affärssätt, dom tjänar givetvis pengar på företagen som vill synas, och då måste man alltid ta det med en nypa salt.

Men jag skiter i vilket, handlar alltid av DustinHome. Lätt att veta om något går sönder, då man har alla kvitton på sitt konto. Och sen snabb frakt på det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
det är för att dem betalar dem för att ligga högt upp

Låter som att du pratar om pricerunner...
Du vet säkert att det är skillnad på pricerunner och prisjakt men med tanke på uttalandet förtydligar jag lite här nedan.
Använder man inderxeringstjänsterna på prisjakt så sorterar de inte efter vem som betalt mest utan på det man själv ställt in.
Det är som sagt dumt att inte se efter att det verkligen stämmer som visas på prisjakt, men sidan är verkligen användbar. Hög kvalité, riktigt många mätbara parametrar och en sida som inte är nedkladdad med reklam och sponsring mitt i sökningen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

faktiskt aldrig haft några problem med prisjakt.nu

priserna & varan man sökt på har funnits hos dom jag har kollat.
Man kan undra vad ni har sökt på

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

det är väl inte så konstigt att Inet gör som varenda handlare gör i november/december, dom gör prisjusteringar uppåt på sina produkter då människor i julhandlen inte tänker på en tia här eller en hundring där.

shoppa gör man i januari månad då butikerna har överlager och sänker priserna för att bli av med allt som inte såldes november/december.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Avstängd

Jag kommer sluta handla på inet.se, har varit tok nöjd priser,snabba lev, men men!!! När det kommer till service delen alltså man gör en RMA, då har de inte mycket att hänga i gran KLÅPARE!!! Skickade in cpu moderkort minnen dator´n var ostabil så de ville ha in allt så de kunde testa, de hittar fel och byter ut moderkortet till ett nytt, får hem allt igen monterar och samma fel igen börjar själv leta vad som är fel, kör memtest 4,0 och där var felet en sticka hade miljoners error!! så skickar in bara minnen förra veckan väntar fortf på nya,så denna dator byggde jag till en bekant och de betala 15000kr och den har inte fungerat på över en månad för att KLÅPARNA inet inte byter rätt del + att de tar tid på sig att felsöka och skicka tillbaka grejorna c:a 2veckor, nej tack inet.se

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
Jag kommer sluta handla på inet.se, har varit tok nöjd priser,snabba lev, men men!!! När det kommer till service delen alltså man gör en RMA, då har de inte mycket att hänga i gran KLÅPARE!!! Skickade in cpu moderkort minnen dator´n var ostabil så de ville ha in allt så de kunde testa, de hittar fel och byter ut moderkortet till ett nytt, får hem allt igen monterar och samma fel igen börjar själv leta vad som är fel, kör memtest 4,0 och där var felet en sticka hade miljoners error!! så skickar in bara minnen förra veckan väntar fortf på nya,så denna dator byggde jag till en bekant och de betala 15000kr och den har inte fungerat på över en månad för att KLÅPARNA inet inte byter rätt del + att de tar tid på sig att felsöka och skicka tillbaka grejorna c:a 2veckor, nej tack inet.se

Varför körde du inte ett memtest innan du skickade på RMA? Gjorde det själv och då slulle jag kasta minnesstickan och jag fick en ny efter två dagar Det var i januari och det gällde en 2gb sticka som då kostade ca 230kr Inte 500 som idag. Har även skickat grafikkort och hdd på RMA tog högst två veckor vilket jag ser som ganska lindrigt dock har jag flera andra datorer att använda istället under tiden.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd

Allt detta tjafs om gratis frakt från inet.. ni förstår väl att eftersom deras priser är högre än många andra affärers priser så tar dom automatiskt ut fraktkostnaden via reservdelspriserna.

Alltså, gratis frakt finns inte, dom får dom pengarna ändå.

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förutom att priserna inte är högre på Inet menaru?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Varför körde du inte ett memtest innan du skickade på RMA? Gjorde det själv och då slulle jag kasta minnesstickan och jag fick en ny efter två dagar Det var i januari och det gällde en 2gb sticka som då kostade ca 230kr Inte 500 som idag. Har även skickat grafikkort och hdd på RMA tog högst två veckor vilket jag ser som ganska lindrigt dock har jag flera andra datorer att använda istället under tiden.

jadu det kan man faktiskt undra, värre är väl varför gjorde inte inet det??? de är väl ändå det de jobbar för att hitta fel orsaken, men ja du har rätt man måste tala om exakt vilken komponent det är fel på annars klarar de inte att byta rätt del, skickade faktiskt in cpu minnen mobo å då hade de ju chansen att hitte fel på minnena men byter istället mobo!!??
Och om vi säger en medel svensson som vill sätta ihop sin dator själv vet väl inte ens vad memtest är ELLER HUR!!!!!!

och när jag fick mejlet om godkänd rma så ville de ha in alla komponenter

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hastigt
Förutom att priserna inte är högre på Inet menaru?

* Fractal Design Define R2, Svart
* Corsair 4GB (2x2048MB) 1600Mhz XMS3
* Corsair VX 550W 80+
* Gigabyte GA-MA790XT-UD4P DDR3
* AMD Phenom2 X4 945 3,0Ghz, AM3
* 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA
* 640GB Western Digital Caviar BLACK SATA II
* XFX Radeon HD5850 1GB

Pris Inet: 10 908 - Inkl "gratis frakt"
Pris Misco: 10 704 - Inkl betald frakt

Står även på förstasidan i den här tråden.

Mvh Tiv

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Japp jag har börjat handlat på misco nu, de har bra priser och låg frakt, hoppas deras service är bättre en inets bara

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
jadu det kan man faktiskt undra, värre är väl varför gjorde inte inet det??? de är väl ändå det de jobbar för att hitta fel orsaken, men ja du har rätt man måste tala om exakt vilken komponent det är fel på annars klarar de inte att byta rätt del, skickade faktiskt in cpu minnen mobo å då hade de ju chansen att hitte fel på minnena men byter istället mobo!!??
Och om vi säger en medel svensson som vill sätta ihop sin dator själv vet väl inte ens vad memtest är ELLER HUR!!!!!!

och när jag fick mejlet om godkänd rma så ville de ha in alla komponenter

Det var ditt ärende vi snackade om och du visste va memtest var så du kunde ha kört det... Själv testar jag allt sådant innan jag ens anmäler RMA. Tänk på Inets anställda också är människor och att människor gör fel, även om de är proffs.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd

Ledsen men så grova fel får man inte göra även som proffs, jag hade hört talas om memtest men hade aldrig provat det så var helt ny på det, men iom att inet inte fixade problemet med datorn så var jag helt enkelt tvungen att sätta mig in i diverse "fel sökar program",prime95,burnintest,memtest
jag är en vanlig svensson, men iom att jag själv fick vara "dator proffset" har jag lärt mig en hel del om felsökning av dator komponenter

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
Ledsen men så grova fel får man inte göra även som proffs, jag hade hört talas om memtest men hade aldrig provat det så var helt ny på det, men iom att inet inte fixade problemet med datorn så var jag helt enkelt tvungen att sätta mig in i diverse "fel sökar program",prime95,burnintest,memtest
jag är en vanlig svensson, men iom att jag själv fick vara "dator proffset" har jag lärt mig en hel del om felsökning av dator komponenter

Förstår dig om du är en "vanlig svensson" men du måste ha haft en extrem otur med din serivce då de har skött mina RMA ärenden klanderfritt:)
Skicka ett PM till Inet.se här eller skriv i deras tråd och fråga varför det blev som det blev och du kanske får lite kompensation för det hela

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd

Ja men du måste väl förstå att om du köper en tv och den inte fungerar så har du väl ändå inge krav på dig att påvisa vilket komponent i tv´n som är defekt ELLER HUR??? det är ju det teknikerna ska kunna hitta, det jag som konsument kan göra är att ge en så nogrann beskrivning av felet som möjligt, och i mitt fall skicka jag faktiskt in en av de felaktiga komponenterna, och som du säger det har gått bra i ditt fall, tror fan det när du själv säger att du felsökt och hittat den felaktiga delen, du kanske serverade den på ett silver fat ochså hehe

hursom helst efter lite på tryckningar till inet erhöll jag ett nytt corsair dominator paket till datorn ida och nu funkar dator som aldrig för

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
Ja men du måste väl förstå att om du köper en tv och den inte fungerar så har du väl ändå inge krav på dig att påvisa vilket komponent i tv´n som är defekt ELLER HUR??? det är ju det teknikerna ska kunna hitta, det jag som konsument kan göra är att ge en så nogrann beskrivning av felet som möjligt, och i mitt fall skicka jag faktiskt in en av de felaktiga komponenterna, och som du säger det har gått bra i ditt fall, tror fan det när du själv säger att du felsökt och hittat den felaktiga delen, du kanske serverade den på ett silver fat ochså hehe

hursom helst efter lite på tryckningar till inet erhöll jag ett nytt corsair dominator paket till datorn ida och nu funkar dator som aldrig för

Trodde vi var förbi det snacket, jag var iaf det....
Har bara skickat in grafikkort och hdd vilka jag inte felsökt själv för att jag inte haft möjlighet. Minnena testade jag i två kompisars datorer och det räckte för att de skulle skita i att ta in de för felsökning. Kul att det fungerar igen men jag tycker du ska våga handla hos Inet igen då detta var ett av mycket få fall som jag hört talas om som gått åt helvete. Lycka till med datorn och framtida köp!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
Hur "smyghöjer man rejält"? Då lär det ju märkas (som nämnt) och då blir det inget smygande?

Good said.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com