Permalänk

Bärbar för 3D CAD

Hejsan. Jag är ute efter en nybärbar till 3D cad. Vad är viktigast då processorn och minne eller själva grafikkortet. Kom gärna med köpråd.
Budgeten är begränsad då man är "fattig student".
Så hade tänkt mig runt 6500-7000

Visa signatur

[Dell E6510]

Permalänk
Inaktiv

För "skolarbete" så räcker en vanlig tvåkärning processor, 2-4 gb i ram samt ett grafikkort med dedikerat minne.

Nåt sånt här kanske: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=503966

Erfarenhetsmässigt hade jag köpt en stationär dator med en stor skärm för de pengarna, ibland kan det bli dagar, helger och veckor i sträck när man har någon skoluppgift, och då blir det jobbigt att huka sig framför en bärbar.

Permalänk

hm tack för ditt svar men saken är att jag inte har plats med en stationär så det får bli en bärbar.

Men tänkte är det kanske värt att satsa pengar på en mac istället ?

Visa signatur

[Dell E6510]

Permalänk

Kanske Asus UL50AG eller VT?

Ligger något över din budget, men verkar vara fina datorer med 15 tums LEDskärmar och lång batteritid. Det kanske vore något?

Permalänk

har haft asus tidigare och var inte särskilt nöjd med den...

Visa signatur

[Dell E6510]

Permalänk
Medlem

det är bra att ha mycket ram 2-4 gig

Permalänk

Kollar efter detsamma. Vad jag vet så ska man försöka hålla sig till mycke minne och bra grafik då man använder grafikkortet för beräkningarna men det är att rekomendera en prolle på två kärnor och över 1,6GHz

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580

Permalänk

okej så egentligen räcker det man hittar någon bärbar med minne runt 4 gb sen ett grafikkort med dedikerat minne och en dual core över 1,6 GHz

Visa signatur

[Dell E6510]

Permalänk

Min tjej sitter på en GAMMAL acer och kör CAD och CS4. det funkar som student men man kan juh få ganska mkt bättre dator för 6000 jämfört med vår 5 år gammla
Så jag skulle säga ja, det ska funka.

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580