Permalänk
Medlem

Duger den här för spel?

Hej!

Har kollat runt lite och hittat den här datorn.

Sony Vaio VGN-NW21MF/S
http://www.webhallen.com/prod.php?id=104268

Duger den för spel, eller finns det andra mer prisvärda datorer i samma prisklass?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Definitivt den Fire_Kid rekommenderade, mkt bättre grafikkort.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

4570 är okey för spel för vissa spel... men inte till det där priset.
klarar väl typ bioshock på höga inställningar utan AA.
så jag instämmer med dom andra... ska du lägga dom pengarna så satsa på en med ett 4670 lr bättre om du hittar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Men hur är det med AMDs cpuer för bärbara, jag tycker man bara hör skit om dem?

Är det bara elitism eller ligger det nåt i det att Intel för en gång skull på länge leder utvecklingen på den här fronten?

Jag avskräktes iaf att skaffa en med AMD cpu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agentum
Men hur är det med AMDs cpuer för bärbara, jag tycker man bara hör skit om dem?

Är det bara elitism eller ligger det nåt i det att Intel för en gång skull på länge leder utvecklingen på den här fronten?

Jag avskräktes iaf att skaffa en med AMD cpu.

tror det är bara skitsnack, amd är ju "bang for the buck". vill man ha bra prestanda för högre priser så är ju intel bättre såklart! just nu iaf..

Permalänk
Medlem

Jo men så har det ju alltid varit, men AMD var ju ganska usla en gång i tiden, men de måste ju ha lärt sig massor sen dess även om de ofta följt efter Intel genom att namnge sina CPUer efter vilken motsvarande prestanda en Intel hade osv.

Intel vet ju att ta betalt om man säger så, så på en desktop så vore det nog ingen diskussion för mig, men fan en laptop då käns det som att man inte vill göra fel val.