Permalänk
Medlem

Vad är det som skapar problemet?

Hej!

Har nyligen installerat Windows 7. Spelade en HoN-match nyss och det laggade något fruktansvärt. Det var en EU-server och jag brukar inte lagga på dom, dessutom så var det inte som lagget brukar vara. Tänk dig att du tar bort 1/3 av framesen och ta ett hack där istället. Man kan säga att det hackade.
Hade en fps på 40-60 (oftast 60). Ändrade grafikinställningar osv men det löste inget. Var laggfritt kanske 2-3 sekunder efter att jag hade ändrat inställningar.

Reconnectade och allting, det enda på datorn som kördes var OS, skype och HoN. Inga nedladdningar eller så. Jag var den enda på nätverket.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

EU-servrarna har just nu en hel del problem. Lagg skapat av servrarna kan i HON upplevas som att det är skapat av din dator. Testa spela på en USE och se om du har samma problem..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freezer007
EU-servrarna har just nu en hel del problem. Lagg skapat av servrarna kan i HON upplevas som att det är skapat av din dator. Testa spela på en USE och se om du har samma problem..

USE brukar lagga ännu mer pga att jag har Bahnhof.
Spelade ett till game nu och samma sak där.

Har funderat på om det är några drivrutiner som saknas. Har bara installerat för ljudkort, grafikkort och för någon sata grej. Kan det vara det som orsakar problemet?

OfT. Hade 8-0-17 med Puppet Master nyss trots lagg.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Entusiast

Du har alltså bara testat ett enda spel? Testa ett annat kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpnk
Du har alltså bara testat ett enda spel? Testa ett annat kanske?

Inte haft tid. Haft fullt upp med läxor, installera program och sedan hjälpa farsan. Burit massvis med betongplintar idag, 70-80kg styck

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare