Nördens Guide till Sweclockers

Permalänk
Medlem

Om man vill spara enumera tid kan man lägga til sweclockers.com i bokmärken och dra det till den här lilla saken så är det bara att klicka på iconen.
http://img707.imageshack.us/img707/1816/swec.gif

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
Om man vill spara enumera tid kan man lägga til sweclockers.com i bokmärken och dra det till den här lilla saken så är det bara att klicka på iconen.
http://img707.imageshack.us/img707/1816/swec.gif

Det är så jag har gjort tidigare. En polare till mig som är en 1337 hacker fixade så jag bara skulle behöva klicka för att komma in på Sweclockers.
Men tack vare den här guiden vet jag hur det går till under "huven". Nu kan jag till och med gå in på andra sidor. Jag har varit inne på ett dussin hittills. Vet ni om det finns fler sidor än så på the Internets?

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

Min dator startar inte hur kommer jag in på sweclockers??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Shit, denna tråden är grym. Men om man är färgblind ser man ju inte de gröna och röda ringarna som du ritat på bilen?

Jag ÄR färgblind och jag ser dem

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paddan1000
Det är så jag har gjort tidigare. En polare till mig som är en 1337 hacker fixade så jag bara skulle behöva klicka för att komma in på Sweclockers.
Men tack vare den här guiden vet jag hur det går till under "huven". Nu kan jag till och med gå in på andra sidor. Jag har varit inne på ett dussin hittills. Vet ni om det finns fler sidor än så på the Internets?

Jag har hört att det finns så många som 22 stycken sidor på internet. Men om det stämmer eller inte kan jag inte svara på...

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Jag har hört att det finns så många som 22 stycken sidor på internet. Men om det stämmer eller inte kan jag inte svara på...

Haha är du född igår eller? Det finns typ 30..
Faktiskt 31 om man räknar med Jespers fusksida till gta http://hem.passagen.se/jesper.wolkert/Gta%201%20fusk.html

Permalänk
Medlem

Asså shit min kompis som har hållt på med datorer i många år han kan ju fan allt.
Nu har han gjort så att när jag startar webbläsaren så kommer jag in på SweC... direkt;O, väldigt tidssparande säger jag då bara.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
så googlar den sig fram själv.

Fånigt; swec.com är en giltig adress.

Permalänk
Medlem

Jag har 40Gb på min dator, är den tillräckligt snabb för att komma in på Sweclockers?!?!?!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Jag har 40Gb på min dator, är den tillräckligt snabb för att komma in på Sweclockers?!?!?!

Va?? Har du 40GB? Jag visste inte att det fanns så snabba datorer. Jag menar, då tar dej ju säkert bara 10 minuter att starta datorn! Mitt rekord är på 24 minuter just nu...

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Va?? Har du 40GB? Jag visste inte att det fanns så snabba datorer. Jag menar, då tar dej ju säkert bara 10 minuter att starta datorn! Mitt rekord är på 24 minuter just nu...

Det var värre förut men sen köpte jag en ny floppydisk och då gick det som blixten

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Gud va smart jag är!
jag har kommit på ännu ett snabbt sätt att komma till sweclokers
http://img707.imageshack.us/img707/5483/swec.jpg
Så trycker man bara på swec fönstret.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Varje gång jag navigerar till Sweclockers hemsida så ploppar det upp massor med varningsmeddelanden som det står "Microsoft JScript runtime error" på och jag vet ju att det är farligt när det blir error så jag har inte vågat surfa så mycket på hemsidan. Pappa hjälpte mig att spara en bild på skärmen och såhär ser det ut när datorn tänkt klart
http://img188.imageshack.us/img188/6329/sweclockers.jpg

Jag har windows 95 på min dator, behöver jag uppgradera till windows 98 för att det ska funka? För jag tror att min dator är för dålig för det

Permalänk
Medlem

Det är nog bara fel på internet.

Permalänk

som någon påpekat förut, så hittar jag inte till denna så kallade "webläsare", jag ringde till BBBs support och bad om hjälp med detta, killen där sa att den bästa var Internet Explorer 3, men när jag använder den funkar inte någon av de 31 sidor som finns på internet?! Vad gör jag för fel? har en polare som kan detta med internet och webläsare, han påstår att netscape navigator är bättre, jag är som sagt lite kluven, vilken skall jag välja? hörde rykten om detta google, en uppslagsbok på detta internet, men eftersom jag inte vet vilken webläsare jag skall använda, kan jag ju inte "googla" som min 1337 polare kallade det!

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underworlds
som någon påpekat förut, så hittar jag inte till denna så kallade "webläsare", jag ringde till BBBs support och bad om hjälp med detta, killen där sa att den bästa var Internet Explorer 3, men när jag använder den funkar inte någon av de 31 sidor som finns på internet?! Vad gör jag för fel? har en polare som kan detta med internet och webläsare, han påstår att netscape navigator är bättre, jag är som sagt lite kluven, vilken skall jag välja? hörde rykten om detta google, en uppslagsbok på detta internet, men eftersom jag inte vet vilken webläsare jag skall använda, kan jag ju inte "googla" som min 1337 polare kallade det!

Har du googlat på problemet?

Permalänk
Medlem

Han kunde ju inte det...
Men jag har en ruta där det står google i, men när jag skriver i den kommer det bara text. Inget mer. Det är krångligt sånt här. Sen verkar det finnas ett förstoringsglas också som man kan trycka på. Men jag ser ju inte så dåligt, så jag brukar inte använda den.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Han kunde ju inte det...
Men jag har en ruta där det står google i, men när jag skriver i den kommer det bara text. Inget mer. Det är krångligt sånt här. Sen verkar det finnas ett förstoringsglas också som man kan trycka på. Men jag ser ju inte så dåligt, så jag brukar inte använda den.

efter att jag suttit ett par timmars prat med olika personer hos BBB har fått tipset om att åka på safari skulle lösa mitt problem

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk

Det sorgliga är att när jag fick mitt första modem 1996 skulle jag ha behövt en sådan här guide. Det tog fyra månader innan någon berättade för mig vad en Browser var. Innan dess hade jag bara suttit med mIRC och gått in på ftp:er, eftersom gubben från farsans jobb som installerade modemet tyckte att det var allt man behövde. "Text och bilder är bara en fluga!", typ.

När jag sedan satt med Netscape för första gången klickade jag bara runt bland länkarna på startsidan och lät slumpen föra mig vidare. Det tog ytterligare ett tag innan jag fick höra talas om Altavista, Hotmail och annat som gjorde livet lite lättare.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underworlds
efter att jag suttit ett par timmars prat med olika personer hos BBB har fått tipset om att åka på safari skulle lösa mitt problem

Så bra! Det kanske blir en liten resa då under jul så att jag kan lösa problemet!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Så bra! Det kanske blir en liten resa då under jul så att jag kan lösa problemet!

precis!

lyckades efter mycket strul igår googla, mycket intressant måste jag säga!

Läste något om ftp'er och mirc? vad är detta? något man bör lära sig för vara 1337 hacker?:)

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underworlds
Läste något om ftp'er och mirc? vad är detta? något man bör lära sig för vara 1337 hacker?:)

Jag tror inte att man kan få så mycket som 1337 i hack, eller fps som vissa kallar det

Permalänk
Medlem

Den här kommer ju vinna pris

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underworlds
efter att jag suttit ett par timmars prat med olika personer hos BBB har fått tipset om att åka på safari skulle lösa mitt problem

Själv skulle jag gå på opera.. Gjorde det men förstår inte hur det skulle lösa problemet.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Det var värre förut men sen köpte jag en ny floppydisk och då gick det som blixten

Men....vad avundsjuk jag blev nu.....blir väl att köpa nytt nu då...köpte en SSD-hårddisk igår...aja får väl bli en Floppydisk i julklapp..

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

humor +rep ^^

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jag frågade en datorexpert om problemet med att hitta webbsidor, och han förslog att jag skulle Googla Chrome... Jag har tagit reda på att Googla är att leta på Intranätet, men när jag med hjälp från en annan datorservicefirma fick hjälpa att Googla på Chrome så hittade jag ingenting some hjälpte mig att lösa problemet. Det kom bara upp svar på engelska att jag skulla Googla Chrome, dumt att de svarar med samma sak som jag redan gjort! De borde anställa nya mänskor på Google!

Permalänk
Medlem

Hm, min skärm slocknar när jag trycker in www.sweclockers.com. Och de gör den varje gång jag trycker på pilen som går åt vänster. Vet inte vad det är för fel hjälp!!!!

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Jag frågade en datorexpert om problemet med att hitta webbsidor, och han förslog att jag skulle Googla Chrome... Jag har tagit reda på att Googla är att leta på Intranätet, men när jag med hjälp från en annan datorservicefirma fick hjälpa att Googla på Chrome så hittade jag ingenting some hjälpte mig att lösa problemet. Det kom bara upp svar på engelska att jag skulla Googla Chrome, dumt att de svarar med samma sak som jag redan gjort! De borde anställa nya mänskor på Google!

Uppenbart ett aprilskämt som dom glömt radera ut ur systemet

Permalänk
Medlem

Faaast varför skriva en guide på hur man kommer till www.sweclockers.comwww.sweclockers.com? Logiken failar lite.