Permalänk
Medlem

virus:(

tjena vet inte om denna ligger rätt hoppas de annars så får mod flytta:P

har fått ett jäkla störande virus som håller på å spa,,ar mig. kommer upp massa fake Windows brandväggs grejer å typ 7 snabb länkar till porr sidor kommer på skrivbordet var 7:e minut. visst detta kanske e trevlig;) men inte i detta tillfälle:P några tips? håller på å söker igenom burken med nod32 nu förhoppningsvis funkar de:/ kom gärna med andra tips vill helst inte formatera:/

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

låt mig gissa, den "söker" också och hittar tonvis med virus och skit sen så när du ska ta bort skiten så vill den att du betalar. Och det ser ut som ett legitimt antivirus program?
Hade det förut och jag drog ner malwarebytes, det rensade bort skiten åt mig.
Lycka till.

Permalänk
Medlem

exakt så gör de! den låtsas rensa "leker" windows med deras logga etc å sen sla man betala för att få bort sketenXD håller på å letar efter de nu tacka^^

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

googla mbam, första sökträffen. Ladda ner, installera, uppdatera och kör sen snabb scan

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk

Exakt, det är bara malwarebytes som fungerar till det där viruset.
Jag kör det varenda gång det dyker upp.

Permalänk
Medlem

å vad gör man om inte det går att installera det?:S trycker på de men inget händer:(:(

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hablam
å vad gör man om inte det går att installera det?:S trycker på de men inget händer:(:(

Systemåterställning, funkar inte det så prova samma sak i felsäkert läge.

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Medlem

1. Ladda ner spybot http://www.safer-networking.org/index2.html
2. Installera och uppdatera
3. Koppla ur internet (dra ur sladden)
4. Kör spybot
5. Starta om datorn
6. Kör spybot igen
7. Koppla in internet igen (om det funkar vill säga )

Comodo kanske funkar med.. vet inte faktiskt.. Men det är det jag kör med nu.. har inte haft ett enda problem sen jag installera det

Visa signatur

NIL

Permalänk

Varför kommer detta upp för er? Vad gör ni för att få det? Har kört utan brandvägg och viruskontroll i drygt 3 år och aldrig haft problem med virus. TS kolla upp så du inte laddar ner konstiga filer.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Varför kommer detta upp för er? Vad gör ni för att få det? Har kört utan brandvägg och viruskontroll i drygt 3 år och aldrig haft problem med virus. TS kolla upp så du inte laddar ner konstiga filer.

fick de av bilddagboken..:S BTW botox har försökt få igång spybot utan framgång.. de vill inte starta enda som startar är nod32 å där brukar de hänga sig tillslut när jag virus sökerO.o

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

hmm.. skumt.. min morfar hade samma skit på sin bärbara.. Jag gjorde som jag skrev ovan och det funka på den iaf..

Men du kan ju prova comodo annars.. prova starta i felsäkert läge och köra antivirus med.. kanske funkar.. vad vet jag

Visa signatur

NIL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Varför kommer detta upp för er? Vad gör ni för att få det? Har kört utan brandvägg och viruskontroll i drygt 3 år och aldrig haft problem med virus. TS kolla upp så du inte laddar ner konstiga filer.

Hur vet du att du inte har virus?

Det finns många ovetande som inte vet att deras datorer används i ex, botnät.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Skapa tråd?

Jag vet attt detta inte hör till tråden, men jag förtår inte hur man skapar en tråd :S Skulle någon snäll beskriva hur man gör xD

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Man ska va ganska korkad för att inte upptäcka att ens dator har ett virus eller tillhör ett botnät och ska ja va ärlig så har ja heller aldrig lyckats och bli smittad eller infekterad det kallas för sunt förnuft så händer det inte...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Hur vet du att du inte har virus?

Det finns många ovetande som inte vet att deras datorer används i ex, botnät.

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

korkad eller inte.. problemet kvarstår.. men ja.. jag kan hålla med.
Ger man bara fan i att installera massa skit, tanka ner spel och programvara samt inte klickar på allt man ser så klarar man sig ganska bra..

Visa signatur

NIL

Permalänk

Min korkade polare hade samma skit så kom han till mig o bad mig fixa de. Formatera hela skiten o sa till han att sluta klicka på porr pop ups.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

jag kan nu installer malwarebytes men de startar fortfarande inte:( lyckades redera like av viruset verkar de som för nu kommer inga pop-ups upp längre osv.. hur ska jag gö för att få igång malwarebytes? funkade INTE med felsäkert läge:/

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

döp om mbam.exe till hej.exe och starta installationen genom att dubbelcklicka på hej.exe

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
Man ska va ganska korkad för att inte upptäcka att ens dator har ett virus eller tillhör ett botnät och ska ja va ärlig så har ja heller aldrig lyckats och bli smittad eller infekterad det kallas för sunt förnuft så händer det inte...

Det finns folk i tråden som är korkade då menar du?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Gillar man att porrsurfa så får man ta risken med obehagliga infektioner

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

såja nu fick man igång ett:D:D varför måste man döpa om den?Ò.o gjorde de å då funka de direktÒ.Ó

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Hedersmedlem

Antagligen för att "viruset" på något sätt känner av att du håller på att installera något som den uppfattar som skadligt för den

God Jul!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Tjenare.

Jag har installerat malwarebytes, och bytte namnet vid installationen, men jag kan inte öppna programet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Exakt, det är bara malwarebytes som fungerar till det där viruset

Fel!
SUPER Anti Spyware rensar även det bort skiten, kostar ifs en slant, men det kan det vara värt.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chicken22
Tjenare.

Jag har installerat malwarebytes, och bytte namnet vid installationen, men jag kan inte öppna programet?

byt namna på mbam.exe med. den som ligger i malwarebytes mappenxD

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hablam
byt namna på mbam.exe med. den som ligger i malwarebytes mappenxD

Jag har gjort det. Och nu kommer inte den där fake saken upp hela tiden. Men jag har fortfarande kvar så att Internet Explorer kommer upp varje minut med massa random hemsidor. Någon villig skäl där ute som kan hjälpa mig:(?

Permalänk
Medlem

http://support.f-secure.com/enu/home/ols.shtml

Testa denna och se om det hjälper..

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Flytta över disken i en annan dator, och scanna den där. Brukar funka i dom flesta lägen. Så länge den inte heter C:/ eller har tillgång till internet så brukar såna elakheter inte kunna vara verksamma. Jag gjorde så med en polares dator som uppträdde på nästan samma sätt. satt i hans disk i min dator och scannade med allt jag kunde komma på och fick bort en jäkla massa skit. Efter det har den varit normal för honom.

Testa om du kan ladda ner och köra en Hijack this scan.
http://hijackthis.se.malavida.com/d622-ladda-ner-windows

kopiera loggfilen du får och analysera den här sen.
http://www.hijackthis.de/en

På så sätt kanske vi kan få reda på mer ledtrådar till vad du har råkat ut för.

Permalänk

Har inte läst hela tråden, men prova detta...

http://www.malwarebytes.org/

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite
Har inte läst hela tråden, men prova detta...

http://www.malwarebytes.org/

Du bör nog läsa hela tråden innan du rekommenderar något som redan är påtalat.