Permalänk

Någon som vet om det finns något att vinna på att flasha om sitt BIOS till 208?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mel0dy
Finns en länk längre bak i tråden för hur man uppdaterar nvidia drivrutinen.

Jag kan knappt ha något program igång när jag ska byta grafikkort.
Klickar man på ikonen i tray och sedan på "öka prestanda" så visar den vilka program man måste stänga av för att kunna byta grafikkort.

Tack, ska kolla länken!

Jag ser inget "öka prestanda"-alternativ, kör iofs nvidia nu, får man bara det när man använder Intels kort? Har både höger/vänsterklickat på den...

Ah, jag hittade "öka prestanda" när jag hade switchat till Intel

Men det enda jag fann om att uppdatera grafikdrivrutinerna var att ingen faktiskt lyckats Skulle du kunna ge mer info om länken du nämnde?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fetskaft
Jag har lite klickljud ifrån min hdd men det är så pass svagt att det inte direkt stör mig. Jag blev ändå lite sugen på att testa att allt står rätt till med disken så jag drog ner SeaTools och jag får också FAIL på Long DST!? Är detta alltid ett bevis för att disken är trasig eller kan det i vissa fall bli FAIL iaf? Jag ska maila Seagate med testkoden jag också så får vi se vad dom säger.

Jag har inga problem med datorn utan den funkar som den ska men känns lite fel om man går och väntar på att disken ska krascha när som helst.

Min hårddisk har låtit från början och nästan hela tiden (inte bara när datorn lyftes/tippades). Men det var ett ljud av den typ Asus.David beskrev - ett svagt tickande. Jag utgick från att det var normalt för den här typen av hårddisk och skulle inte ha felanmält den för det utan gjorde det först när den började med ett riktigt högljutt klickande och hängde sig vid upprepade tillfällen.

Men din fråga är intressant, om nu hårddisken är okej, varför ger då SeaTools FAIL på test?

Permalänk
Medlem

Jag har nu suttit med fem koppar kaffe och försökt fixa min usb bootbar genom guiden som var länkad i i tråden här (Det manuella list disk osv) den fungerade inte alls av okänd anledning så jag testade denna:

http://www.intowindows.com/how-to-create-bootable-windows-7-v...

det som hände då var att efter jag satt boot usb i bios säger : loading windows setup sen står den bara där med bakgrunden och inget händer. det ser ut såhär (gått snart 20min)

http://www.ctrlaltelite.se/Asus.jpg

så jag undrar vad som e fel

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoGi
Jämförde mycket betraktningsvinklar på Expert mellan maskiner och det är som sagt tidigare. Ingen av de bättra som stod uppställda när jag jämförde.
Men tror inte det är några problem om man sitter själv framför datorn.
Skulle det vara ett problem så är det när flera personer sitter på sidorna och ska kolla in skärmen samtidigt. Och hur ofta händer det?

Efter några dagars användning så måste jag ta tillbaka det relativt goda betyget om skärmen.
Den är inte alls vidare bra och speciellt då man jobbar med färger och kontraster.
Maskinen är bra på många punkter men skärmen är verkligen inget man kan rekommendera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av divine
Jag har nu suttit med fem koppar kaffe och försökt fixa min usb bootbar genom guiden som var länkad i i tråden här (Det manuella list disk osv) den fungerade inte alls av okänd anledning så jag testade denna:

http://www.intowindows.com/how-to-create-bootable-windows-7-v...

det som hände då var att efter jag satt boot usb i bios säger : loading windows setup sen står den bara där med bakgrunden och inget händer. det ser ut såhär (gått snart 20min)

http://www.ctrlaltelite.se/Asus.jpg

så jag undrar vad som e fel

Hej. Jag körde denna. funkade klockrent.
http://download.cnet.com/Windows-7-USB-DVD-Download-Tool/3000...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oddboll
Hej. Jag körde denna. funkade klockrent.
http://download.cnet.com/Windows-7-USB-DVD-Download-Tool/3000...

Testar på momangen Tack för tipset =)åter kommer med status om 30min

P.s Eftersom det inte finns någon iso på självaste asus skivan får jag väl skapa en med något program då?

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem

Den sa bara: not valid iso file suck....

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av divine
Testar på momangen Tack för tipset =)åter kommer med status om 30min

P.s Eftersom det inte finns någon iso på självaste asus skivan får jag väl skapa en med något program då?

Gör en iso av asus win 7 skiva med Imgburn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fetskaft
Gör en iso av asus win 7 skiva med Imgburn

Sedan använder du Unetbootin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av divine
Testar på momangen Tack för tipset =)åter kommer med status om 30min

P.s Eftersom det inte finns någon iso på självaste asus skivan får jag väl skapa en med något program då?

Du kan ladda ner en iso av win 7 home premium på någon av dom här sidorna. Dock är dom på engelska. Men funkar bra. Använd din nyckel bara. Du måste nog göra en telefon registrering sedan eftersom du använder nyckeln igen, men det ska inte vara några problem.

http://www.mydigitallife.info/2009/11/10/windows-7-iso-x86-an...

http://techpp.com/2009/11/11/download-windows-7-iso-official-...

Permalänk
Medlem

Tack alla för hjälpen jag ska nu prova era tips
mv/David

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elf98
Och i mitt fall ska det enligt uppgiften ta ca/lite drygt två veckor.

Riktigt illa för att byta en sketen hårddisk.

Och enligt de senaste uppgifterna skall servicen - dvs byte av trasig hårddisk - ta ca 3 veckor.

Hårddisken tickade/rasslade från början. Krashade lite sporadiskt under de 2 första veckorna för att på den tredje veckan helt dö.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elf98
Och enligt de senaste uppgifterna skall servicen - dvs byte av trasig hårddisk - ta ca 3 veckor.

Hårddisken tickade/rasslade från början. Krashade lite sporadiskt under de 2 första veckorna för att på den tredje veckan helt dö.

Verkar som jag hade tur när jag bestämde mig för att peta in en 7200rpm hårddisk redan från början...

Permalänk
Medlem

Var nojjig efter allt jag läst här så jag impulsköpte en intel 80gb ssd på inet butiken vägg i vägg där jag köpte datorn

Permalänk
Medlem

Någon annan som tycker färgerna blir annorlunda i battery saving mode?
Har jag en hemsida uppe med mycket grönt och ändrar till battery saving så ändras färgen lite. Kan det vara så att den byter från 32-bit till 16 bit?

Permalänk
Medlem

Har en fråga ang denna dator och ljud... Spelar den upp musik felfritt samtidigt som man jobbar med datorn? dvs lite mera belastning än bara musik. Jag syftar alltså på mp3 och spotify i första hand.
Kanske låter som en dum fråga men jag har rätt nyligen köpt en hp dm3 med intels grejor i, win 7 etc. allt är frid och fröjd MEN datorn fixar tydligen inte att man lyssnar på mp3 samtidigt som man tex surfar!!! Bara o välja... antingen eller! Detta fixade ju liksom min gamla dv4a med vista i!!! Tro mig har uppdaterat varenda drivrutin ja allt men det knäpper o sprakar vid mista lilla belastning!

Jag funderar nämligen på att byta min hp dm3 mot en Asus UL30VT. En annan fråga kring detta, hur mkt sämre är egentligen Asus skärmen?!

Permalänk

Spotify och surf är absolut inga problem. Det borde iofs även dm3 fixa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oddboll
Någon annan som tycker färgerna blir annorlunda i battery saving mode?
Har jag en hemsida uppe med mycket grönt och ändrar till battery saving så ändras färgen lite. Kan det vara så att den byter från 32-bit till 16 bit?

Upplever samma sak. Surfar jag tycker jag dessutom att färgerna ändras enligt vilken färg som dominerar sidan just för tillfället, scrollar jag och en annan färg blir dominerande så justeras färgen över skärmen något.

Kanske kan va så att den ändrar från 32-bit till 16-bit, någon annan kanske vet mer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadBone
Har en fråga ang denna dator och ljud... Spelar den upp musik felfritt samtidigt som man jobbar med datorn? dvs lite mera belastning än bara musik. Jag syftar alltså på mp3 och spotify i första hand.
Kanske låter som en dum fråga men jag har rätt nyligen köpt en hp dm3 med intels grejor i, win 7 etc. allt är frid och fröjd MEN datorn fixar tydligen inte att man lyssnar på mp3 samtidigt som man tex surfar!!! Bara o välja... antingen eller! Detta fixade ju liksom min gamla dv4a med vista i!!! Tro mig har uppdaterat varenda drivrutin ja allt men det knäpper o sprakar vid mista lilla belastning!

Jag funderar nämligen på att byta min hp dm3 mot en Asus UL30VT. En annan fråga kring detta, hur mkt sämre är egentligen Asus skärmen?!

Oja, inga problem alls. Jag spelar upp musik via antingen iTunes/Spotify och har igång utorrent, msn och surfar med flera flikar samtidigt utan några som helst problem, kan även dra på en 720p film och köra samtidigt..

Jag upplever inte skärmen som dålig på något vis, jag kommer från en 15" laptop som har 2 år på nacken och mindre upplösning så jag upplever skärmen på UL30VTn som hundra gånger bättre än den. Nu har jag dock inte jämfört med den skärmen du sitter på så kan således inte säga om den är sämre eller bättre på något vis. Om du kan, jämför i butik!

Jag är iaf supernöjd med mitt köp av UL30VTn.

Call of Duty 4 Modern Warfare 2 flyter på native upplösning och ganska höga settings. BFBC2 flyter på native upplösning och LOW settings och Colin McRae DiRT 2 flyter även det på native upplösning och medel settings.

Så ett byte låter onekligen ganska aktuellt om du får välja på och lira musik eller surfa..

Mvh / Johan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nypan83
Upplever samma sak. Surfar jag tycker jag dessutom att färgerna ändras enligt vilken färg som dominerar sidan just för tillfället, scrollar jag och en annan färg blir dominerande så justeras färgen över skärmen något.

Kanske kan va så att den ändrar från 32-bit till 16-bit, någon annan kanske vet mer?

Ja det har jag också märkt. Beror på en riktigt envis energisparinställning i Intels drivrutin, boven kallas "Intel energisbesparingsteknologi för bildskärm". Den går att stänga av men envist nog återställs den varje gång man sätter i och rycker ur nätkabeln.

På tal om bildskärmen. Är det någon mer än jag som tänkt på hur extremt blå bildskärmen är i originalinställningar. Någon som gett sig på att försöka kalibrera den, och i sådana fall har ni några inställningar att dela med er av?

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadBone
Har en fråga ang denna dator och ljud... Spelar den upp musik felfritt samtidigt som man jobbar med datorn? dvs lite mera belastning än bara musik. Jag syftar alltså på mp3 och spotify i första hand.
.......
En annan fråga kring detta, hur mkt sämre är egentligen Asus skärmen?!

Jag testade precis i "prestandaläge" med 720p film, mp3 med songbird, Lord of the rings online (spelet, DX10) och chorme med sweclockers igång samtidigt allt flyter på. 720p-film funkar för övrigt bra utan att nvidiakortet är aktivt.

Vad gäller jämförelse med din skärm kan ju bara den som sett båda uttala sig men rent allmänt så kan jag säga att jag sett mycket sämre skärmar än denna. Jag har aldrig tänkt på att den är speciellt dålig alls faktiskt.

Permalänk

Det är inga problem att koppla in en extern skärm med 1920*1200 i upplösning va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalen
Ja det har jag också märkt. Beror på en riktigt envis energisparinställning i Intels drivrutin, boven kallas "Intel energisbesparingsteknologi för bildskärm". Den går att stänga av men envist nog återställs den varje gång man sätter i och rycker ur nätkabeln.

På tal om bildskärmen. Är det någon mer än jag som tänkt på hur extremt blå bildskärmen är i originalinställningar. Någon som gett sig på att försöka kalibrera den, och i sådana fall har ni några inställningar att dela med er av?

Okej, skönt att det inte bara var jag som tyckte skärmen ändrade sig:)
Jag har dragit ner den blåa och röda färgen lite har jag för mig, fick en mycket bättre grå då. tidigare så var den gråa färgen gråbrun. Är det någon som vet vart man ändrar kontrasten på skärmen, inte ljusstyrkan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Oja, inga problem alls. Jag spelar upp musik via antingen iTunes/Spotify och har igång utorrent, msn och surfar med flera flikar samtidigt utan några som helst problem, kan även dra på en 720p film och köra samtidigt..

Nu blir det samtal till hp direkt!F*n va jag ångrar att jag inte köpte en UL30 istället Men tack för infon iaff...

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur jag ska göra för att ta en säkerhetskopia på windows när det inte finns någon cdläsare. Går det göra en kopia till en extern hårddisk och isåfall hur gör jag det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prick
Jag undrar hur jag ska göra för att ta en säkerhetskopia på windows när det inte finns någon cdläsare. Går det göra en kopia till en extern hårddisk och isåfall hur gör jag det?

Är det inte bara att välja en USB sticka när man ska skriva en backup?

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Nä inte när jag ska göra en systemreperationsskiva.

Permalänk
Medlem

Jag är helt säker på att Asus har svar på det här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OnTheEdge
Det är inga problem att koppla in en extern skärm med 1920*1200 i upplösning va?

Absolut inte, funkar fin fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prick
Nä inte när jag ska göra en systemreperationsskiva.

Såg nu att det fanns en recoverydvd i förpackningen. Har ni några andra tips på vad som bör göras direkt? Jag tog och laddade ner ett antivirusprogram samt gjorde windowsupdate. Är det något mer som bör göras direkt?

Råkade även få skärmen helt svart. Är det något kommando som gör att skrärmen stängs av och hur återställer jag det?